Przejdź do treści

udostępnij:

Medicalgorithmics w II kw. 2024 r. miał 5,9 mln zł przychodów ze sprzedaży

Medicalgorithmics w II kwartale 2024 roku osiągnął 5,9 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 9,7 mln zł w drugim kwartale ubiegłego roku - podała spółka w komunikacie prasowym. Podano, że spółka pracuje nad pozyskaniem nowych klientów w obszarze analizy EKG na rynkach USA, UE i APAC.

"Medicalgorithmics w II kwartale 2024 roku osiągnął 5,9 mln zł przychodów ze sprzedaży, wobec 7 mln zł w I kwartale tego roku i 9,7 mln zł w drugim kwartale ubiegłego roku. Spadek w ujęciu kwartalnym wynika wyłącznie z niższych wpływów ze sprzedaży urządzeń własnych, które przez lata były istotnym źródłem przychodów spółki. Jest to także wynikiem zakończenia w pierwszym kwartale 2024 roku wymiany generacyjnej urządzeń PocketECG u klientów (czwarta generacja zastąpiła trzecią)" - napisano.

"W efekcie sprzedaż własnych urządzeń w drugim kwartale przyniosła 488 tys. zł, wobec 2,1 mln zł w pierwszym kwartale 2024 roku. Zgodnie z aktualną strategią, sprzedaż urządzeń stanowi opcjonalną ofertę obok wiodącego oprogramowania diagnostycznego o najwyższej marżowości" - dodano.

Na koniec czerwca 2024 roku saldo środków pieniężnych wynosiło 10,5 mln zł, wobec 33,2 mln zł rok wcześniej. Po zakończeniu I półrocza spółka otrzymała 2,3 mln zł korekty ceny sprzedaży Medi-Lynx, a dodatkowo wzmocniła swoją pozycję finansową dzięki linii pożyczkowej do 3 mln USD od BioFund Capital Management LLC – największego akcjonariusza spółki.

Podano, że w pierwszej połowie 2024 roku Medicalgorithmics kontynuowała pozyskiwanie nowych klientów, koncentrując się na monetyzacji zawartych umów i zwiększaniu sprzedaży. Od ogłoszenia w ubiegłym roku strategii na lata 2023-2026 spółka pozyskała 13 nowych partnerów, w tym pięciu w USA, i spodziewa się wkrótce kolejnych kontraktów.

Wskazano, że rezultatem strategii, opracowanej we współpracy z funduszem BioFund – największym akcjonariuszem spółki – jest znaczący wzrost przychodów w USA z usług analizy AI sygnałów EKG jako samodzielnego i najważniejszego produktu. W II kwartale br. wzrosły one o 132 proc. względem I kwartału, przy wzroście liczby przebadanych pacjentów w USA o ponad 200 proc.

"Kluczowym elementem realizowanej obecnie strategii Medicalgorithmics jest transformacja modelu biznesowego. Na globalnym rynku medtech nie jesteśmy już postrzegani jako producent jednego z wielu urządzeń do monitoringu EKG, lecz jako dostawca najnowocześniejszego oprogramowania diagnostycznego, opartego na unikalnych algorytmach sztucznej inteligencji, rozwiniętych przez spółkę po inwestycji BioFund w 2022 roku. Dzięki tej zmianie mamy nieporównywalnie większy potencjał na globalny wzrost biznesu" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Maciej Gamrot, członek zarządu ds. finansowych Medicalgorithmics.

"W USA już teraz widzimy dynamiczny wzrost liczby obsługiwanych pacjentów, która w II kwartale br. była blisko trzykrotnie wyższa niż w I kwartale br. Mimo krótkoterminowego osłabienia parametrów finansowych, nie zwalniamy tempa rozwoju ani inwestycji w nowe technologie, utrzymując koszty biznesu na niezmienionym poziomie. Przewidujemy poprawę tych wskaźników dzięki dalszemu wzrostowi przychodów od nowych klientów i wzrostowi organicznemu u obecnych partnerów" - dodał.

Podano, że spółka pracuje nad pozyskaniem nowych klientów w obszarze analizy EKG na rynkach USA, UE i APAC oraz rozwija usługi bezpieczeństwa kardiologicznego w badaniach klinicznych. We wrześniu Medicalgorithmics podpisał umowę z trzecim klientem w tym ważnym segmencie – kanadyjskim Population Health Research Institute. Równocześnie spółka intensyfikuje działania na rzecz zwiększenia przychodów z portfela klientów pozyskanych przed nową strategią, oferując m.in. usługi analizy danych EKG z urządzeń firm trzecich czy nowy patch Kardiobeat.ai.

W II kwartale 2024 roku spółka zakończyła transformację technologiczną w obszarze diagnostyki arytmii serca, uzyskując rejestrację FDA (Federalna Agencja Żywności i Leków w USA) dla platformy DRP, wcześniej certyfikowanej CE w Europie, oraz certyfikację CE dla algorytmiki DRAI, która uzyskały rejestrację FDA w 2022 r. Certyfikacja algorytmów DRAI umożliwia oferowanie ich jako osobnego produktu, sprzedawanego w USA i globalnie, obok platformy DRP lub PCClient zintegrowanej z urządzeniami klientów.

Zgodnie z przyjętą strategią, dynamicznie rośnie sprzedaż usług diagnostycznych, których rozwój jest jednym z głównych celów strategicznych. W drugim kwartale Medicalgorithmics osiągnął z tego tytułu 5,4 mln zł, czyli o 11 proc. więcej niż w pierwszym kwartale tego roku (blisko 4,9 mln zł).

(PAP Biznes)

alk/ osz/

udostępnij: