Przejdź do treści

udostępnij:

Answear zwiększył w III kw. przychody wg MSSF o 25,8 proc. rdr do 343,6 mln zł

Answear wstępnie szacuje, że przychody ze sprzedaży, według sprawozdawczości MSSF, wzrosły w III kwartale 2024 roku o 25,8 proc. rdr do 343,6 mln zł. Sprzedaż online spółki wyniosła w tym okresie 350 mln zł, co oznacza wzrost rdr o 26,7 proc. - poinformowała spółka w komunikacie.

Narastająco, sprzedaż online za dziewięć miesięcy 2024 r. wyniosła 973,8 mln zł i wzrosła o 17,8 proc. rdr. w porównaniu w porównaniu do analogicznego okresu 2023 r., w którym zanotowano sprzedaż online w wysokości 827 mln zł. Przychody ze sprzedaży, według sprawozdawczości MSSF, wyniosły w tym okresie 975,6 mln zł, co oznacza wzrost o 17,6 proc. rdr.

"Za nami dobry sprzedażowo kwartał. Cieszymy się, że ponownie wkroczyliśmy na drogę dynamicznego wzrostu sprzedaży, co wyróżnia nas na tle konkurencji i pozwala nam zająć pozycją jednego z najszybciej rozwijających się fashion e-commerce w Europie. Dobrze wykorzystaliśmy okres letnich wyprzedaży, także odpowiednio dobraliśmy kolekcję jesienną, co znacząco wpłynęło na nasze wyniki w III kwartale bieżącego roku – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Krzysztof Bajołek.

Jak podano w komunikacie prasowym, sprzedaż Answear wyraźnie przyśpieszyła.

"W I kw. br. dynamika przychodów ze sprzedaży wyniosła 6 proc. rdr., natomiast w II kw. br. zwiększyła się do 20 proc. rdr. Obecnie sięga już 26 proc. rdr. Jest to zasługa m.in. intensywnych działań marketingowych, konsekwentnej premiumizacji oferty, wzmocnienia marki oraz stopniowej poprawy siły nabywczej konsumentów" - napisano.

"Dynamika sprzedaży w minionym kwartale nas zadowala. Warto jednak pamiętać, że III kwartał to w naszej branży tradycyjny czas wyprzedaży, co naturalnie wpływa na obniżenie marż. Niemniej jednak, biorąc pod uwagę solidne wyniki sprzedażowe, z optymizmem patrzymy na IV kwartał, który w naszej branży jest okresem najwyższych przychodów i wyższych marż. Dodatkowo, wydatki marketingowe nie będą tak znacząco obciążać wyniku, ze względu na większy wolumen przychodów osiągany w tym czasie" - powiedział wiceprezes spółki Jacek Dziaduś.

(PAP Biznes)

mcb/ osz/

udostępnij: