Bio Planet z wysoką sprzedażą we wrześniu
Bio Planet dobrze rozpoczęło sezon jesienny – wrzesień okazał się dla spółki bardzo dobry w kontekście sprzedaży. Lider polskiego rynku żywności ekologicznej zanotował sprzedaż na poziomie 23,6 mln zł, jest to wzrost o 11 % w stosunku do sprzedaży we wrześniu 2023 roku, która wyniosła 21,3 mln zł. Spółka po rozpoczętym w 2022 rok procesie konsolidacji rynku sukcesywnie umacnia swoją pozycję lidera, a w kolejnych miesiącach planuje skupić się na poprawie rentowności.
„Wrzesień okazał się dla nas bardzo dobrym sprzedażowo miesiącem. W stosunku r/r sprzedaż wzrosła o 11 %, osiągając poziom 23,6 mln zł. Kluczowym aspektem, na którym chcemy się obecnie koncentrować jest poprawa rentowności oraz płynności finansowej. W dłuższej perspektywie chcemy zbudować i uruchomić nowoczesne zakłady konfekcjonowania. Nowoczesne zakłady pozwolą nam na obniżenie jednostkowych kosztów paczkowania oraz umożliwią znaczne zwiększenie mocy przerobowych” – mówi Sylwester Strużyna, Prezes Zarządu Bio Planet S.A.
Sprzedaż narastająco po 9 miesiącach osiągnęła 204,5 mln złotych i jest wyższa o 9 % w stosunku do sprzedaży po 9 pierwszych miesiącach 2023 r., która wyniosła 187,3 mln zł. Sprzedaż w całym III kwartale wyniosła 64,1 mln i jest wyższa o 13% od sprzedaży w analogicznym okresie w roku 2023, która wyniosła 56,8 mln zł.
Bio Planet S.A. jest liderem wśród dostawców żywności ekologicznej w Polsce. Działalność Spółki skupia się na konfekcjonowaniu oraz dystrybucji żywności ekologicznej. W ofercie posiada ok. 7,0 tys. indeksów sprzedażowych obejmujących produkty trwałe oraz produkty świeże. Od 2007 roku produkty Bio Planet S.A. posiadają certyfikat AGRO BIO TEST, który jest podstawą kwalifikowania żywności oferowanej przez Spółkę jako żywności ekologicznej (żywności bio).