cyber_Folks zdecydował o zaniechaniu rozwoju Blugento, utworzy odpis (opis)
cyber_Folks zdecydował o zaniechaniu rozwoju Blugento i utworzeniu całościowego odpisu wartości tej firmy - podała spółka w komunikacie. Odpis zmniejszy zysk operacyjny grupy cyber_Folks za III kwartał 2024 r. o 3,9 mln zł oraz zysk netto przypadający jednostce dominującej - o 1,8 mln zł.
Odpis nie ma wpływu na wynik EBITDA i przepływy pieniężne.
Jak podano, decyzja o odpisie związana jest z dynamicznym rozwojem własnej, wewnętrznie wytworzonej, platformy do prowadzenia sklepów internetowych w modelu SaaS. Na koniec września z narzędzia _Stores korzystało 1.403 płacących klientów, a w samym wrześniu 2024 roku pozyskano 174 nowych płacących klientów.
"Tym samym, spółka zakłada zaniechanie dalszego rozwoju 'Platformy Blugento', opartej na oprogramowaniu Magento" - napisano w komunikacie.
Platforma Blugento była rozwijana przez rumuńską spółkę o tej samej nazwie, w którą cyber_Folks zainwestował w 2019 r.
"Jak wielokrotnie powtarzaliśmy – koncentrujemy się na rozwoju autorskich narzędzi, które pomagają funkcjonować naszym klientom w Internecie. Obecnie najbardziej dynamicznie rozwijającym się produktem w obszarze e-commerce jest _Stores. Na koniec września br. skorzystało z niego 1.403 płacących klientów, a w samym wrześniu pozyskaliśmy 174 nowych płacących użytkowników. Tym samym nie widzimy potrzeby równoległego rozwoju Platformy Blugento, opartej na oprogramowaniu Magento. Rumuńska spółka Blugento, nadal będzie funkcjonować na rynku i generować przychody, niemniej wobec zaprzestania rozwoju technologii właściwa jest aktualizacja jej wartości" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Robert Stasik, wiceprezes cyber_Folks.
Obecnie Grupa cyber_Folks posiada 45,84 proc. udziału w kapitale zakładowym spółki Blugento.
Jakub Dwernicki, prezes cyber_Folks, poinformował, że spółka pracuje nad najnowszą wersją platformy _Stores 2.0.
"Do końca 2025 roku chcemy dysponować najbardziej zaawansowaną technologicznie platformą e-commerce w regionie, która może obsłużyć ponad 90 proc. istniejących biznesów e-commerce" – powiedział.
W ramach optymalizacji struktury grupy i realizacji strategii w lipcu br. cyber_Folks sprzedał wszystkie posiadane akcje (33,34 proc.) w spółce Profitroom. Kwota transakcji wyniosła 97,5 mln zł, a po uwzględnieniu kosztów transakcyjnych i podatku od zysku, wpływ środków pieniężnych netto wyniósł ok. 82 mln zł. Transakcja ta zwiększy zysk netto grupy za trzeci kwartał o ok. 46 mln zł.
"Zarówno zrealizowana transakcja sprzedaży Profitroom, jak i odpis Blugento, zostaną rozliczone w trzecim kwartale. Nasze możliwości inwestycyjne i spadek zadłużenia pozwalają patrzeć optymistycznie na wyniki w kolejnych kwartałach" - powiedział Robert Stasik.
(PAP Biznes)
pel/ asa/