Przejdź do treści

udostępnij:

Sonel chce opublikować nową strategię na początku '25; nie ma terminu zakończenia przeglądu opcji strategicznych

Sonel chce opublikować nową trzyletnią strategię na początku 2025 r. Zarząd nie zdecydował jeszcze o terminie zakończenia przeglądu opcji strategicznych spółek zależnych – poinformowali przedstawiciele spółki podczas wideokonferencji.

"Nową strategię chcemy opublikować na początku przyszłego roku. Będzie to strategia trzyletnia na lata 2025-2027" - powiedział prezes Tomasz Wiśniewski.

Jednym z założeń poprzedniej strategii, kończącej się w 2024 r., jest rozwój produktów związanych z fotowoltaiką, magazynowaniem energii i elektromobilnością, ale w ocenie zarządu w tych segmentach nadal są największe szanse rozwoju.

Pod koniec maja Sonel zdecydował o rozpoczęciu procesu przeglądu opcji strategicznych dla swoich spółek zależnych.

"Nie mamy terminu zakończenia przeglądu opcji strategicznych. Nie dotyczy on wyłącznie Foxytech. Na tapetę braliśmy wszystkie spółki, patrzyliśmy jakie jest otoczenie spółek, jak je wesprzeć od strony marketingowej, sprzedażowej, zasobowej. Jakieś decyzje zostały podjęte (...). To są rozważania jak polepszyć, zintensyfikować działania na rynkach" - powiedział prezes.

"Jeśli chodzi o Foxytech nie ukrywamy, że trwają rozmowy z naszym partnerem - czy obecny model działalności jest właściwy, czy struktura udziałów jest właściwa. Wszystkie instrumenty są jeszcze na stole. Nie chcemy niczego deklarować" - dodał.

W maju Sonel podpisał umowę z firmą Gilgen GmbH, na mocy której nowy podmiot będzie prowadzić działalność gospodarczą na terenie Niemiec pod firmą MBS-Sonel z siedzibą w Sulzbach-Laufen. Podmiot będzie zajmował się sprzedażą produktów Sonel oraz profilowaniem oferty na rynku niemieckim, a także będzie prowadzić działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży, certyfikacji, montażu, serwisu, obsługi posprzedażowej produktów spółki.

MBS produkuje przekładniki prądowe, napięciowe, transformatory oraz drobne przyrządy pomiarowe. Wiele ze spółek w grupie zajmuje się również produkcją i sprzedażą różnych przyrządów pomiarowych.

Jak poinformował zarząd, spółka niemiecka rozpoczęła działalność, ale zaskoczeniem były przedłużające się procedury na tym rynku - została zarejestrowana w maju, a niedawno uzyskała dokumenty upoważniające do sprzedaży.

"Koncentrujemy się na rynkach takich jak Niemcy, to jest nasz główny projekt w związku z nową spółką, jak i potencjałem rynku dla nas mimo tego, że Niemcy jako kraj mają problemy gospodarcze. Oprócz tego stawiamy na Indie i Singapur oraz kraje Ameryki Łacińskiej. Dobrze z naszej perspektywy wygląda Meksyk. Bliski Wschód może wyglądać obiecująco. Także Holandia, Hiszpania, Skandynawia i Europa Środkowo-Wschodnia, która staje się beneficjentem położenia geopolitycznego" - ocenił członek zarządu Piotr Saciuk.

"W ciągu kilku lat chcielibyśmy dojść do sprzedaży naszych mierników z MBS Sonel na zewnątrz w okolicy 10 mln euro" – powiedział Saciuk.

Jak dodał prezes, zarząd widzi duży potencjał w niemieckim rynku.

Sonel to producent przyrządów pomiarowych dla elektroenergetyki i telekomunikacji.

(PAP Biznes)

doa/ ana/

udostępnij: