Grupa Kęty chce wydzielić segment osłon przeciwsłonecznych; widzi szanse na wzrost eksportu w tym obszarze
Grupa Kęty chce wydzielić segment osłon przeciwsłonecznych jako czwarty segment i na jego rozwoju budować strategię grupy na kolejne lata. Zarząd widzi szanse na wzrost eksportu w tym obszarze - poinformowali przedstawiciele spółki podczas wideokonferencji.
"Dla nas będzie to (spółka Selt – PAP) jeden z czynników wzrostu. Chcemy stworzyć segment osłon przeciwsłonecznych, czwarty segment w grupie, który na razie jest integrowany z Aluprofem. Ale chcielibyśmy mieć jednostkę, która zajmuje się wszelkimi produktami, które tworzą ochronę przeciwsłoneczną" - powiedział prezes Dariusz Mańko.
"Jest to bardzo ciekawy rynek (...), widzimy ogromne szanse dla wzrostu eksportu i poruszania się w Europie Zachodniej i chcemy na tym bazować, na rozwoju segmentu budować strategię grupy na kolejne lata" - dodał.
Obecnie Grupa Kęty wydziela trzy segmenty działalności: Segment Wyrobów Wyciskanych, Segment Systemów Aluminiowych oraz Segment Opakowań Giętkich.
Na początku września Grupa Kęty zawarła przyrzeczoną umowę zakupu 211.815 udziałów w spółce Selt, stanowiących 100 proc. udziału w kapitale zakładowym. Ostateczna cena sprzedaży udziałów wyniosła 394,9 mln zł.
Spółka Selt jest jednym z liderów polskiego rynku produkcji systemów osłon przeciwsłonecznych z przychodami na poziomie ok. 280 mln zł.
"Rynek oceniamy bardzo optymistycznie - to rynek szacowany w Europie na 10 mld euro z tendencją wzrostową wynikającą z regulacji oraz zmian klimatycznych" - powiedział wiceprezes Roman Przybylski.
(PAP Biznes)
doa/ gor/