Artifex Mundi zwiększa zyski z Unsolved
Notowany na GPW producent i wydawca gier w październiku br. osiągnął blisko 8,5 mln zł przychodów, wobec 8,2 mln zł przed rokiem. Za gros sprzedaży spółki odpowiadał flagowy produkt Artifex Mundi, gra Unsolved, przychody z komercjalizacji której wzrosły rok do roku o 8%, do 7,9 mln zł. Pierwsza marża z komercjalizacji (przychody pomniejszone o wydatki na akwizycję graczy) Unsolved wzrosła z niespełna 3,5 mln zł w październiku 2023 r. do 3,7 mln zł w minionym miesiącu.
Nakłady na akwizycje graczy w październiku wyniosły 4,2 mln zł, wobec 4,4 mln zł we wrześniu br. i niespełna 3,9 mln zł. Zmniejszenie wydatków na marketing ma związek ze wzrostem stawek reklamowych, obserwowanych od połowy września br.
Przychody Artifex Mundi za 10 miesięcy 2024 r. wyniosły 86,8 mln zł i były o 29% wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie 2023 r. Przychody generowane przez Unsolved wzrosły w tym okresie o 39%, do 79,6 mln zł. Pierwsza marża z komercjalizacji Unsolved wzrosła rdr. o 58%, do 35 mln zł.
– Pomimo wymagających warunków zewnętrznych, tak na rynku reklamy online, jak i rynkach walutowych, konsekwentnie realizujemy plan rozwoju Unsolved, będący jednym z filarów strategii Artifex Mundi. Zakładamy, że w najbliższych tygodniach, ze względu na sezonowo nasilającą się konkurencję o widoczność w głównych kanałach reklamowych, będziemy koncentrować się na maksymalizacji rentowności sprzedaży, przy niższych nakładach na rozbudowę bazy graczy Unsolved. Jesteśmy zadowoleni z efektów naszych prac nad rozwojem gry w ostatnich miesiącach, wzmacniających jej potencjał komercyjny – komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes Artifex Mundi.