Zysk netto j.d. Ferro w III kw. '24 wyniósł 27,2 mln zł, powyżej oczekiwań
Grupa Ferro odnotowała w trzecim kwartale 2024 roku 27,2 mln zł zysku netto j. d. wobec 21,1 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Wynik spółki okazał się lepszy od konsensusu PAP Biznes na poziomie 21,3 mln zł.
Zysk operacyjny wzrósł do 33,8 mln zł z 30,6 mln zł rok wcześniej i był o 10,6 proc. wyższy od konsensusu PAP Biznes (29,7 mln zł).
EBITDA wzrosła o 9 proc. rdr do 38,1 mln zł. Wynik okazał się wyższy od oczekiwań analityków (34,2 mln zł).
Przychody grupy wyniosły w trzecim kwartale 205,3 mln zł wobec 212,6 mln zł rok wcześniej i 203,6 mln zł oczekiwanych przez rynek.
Narastająco, po trzech kwartałach 2024 roku grupa ma 60,5 mln zł zysku netto dla akcjonariuszy jednostki dominującej (wzrost o 18,2 proc. rdr), EBITDA jest wyższa o 7 proc. rdr i wynosi 94,1 mln zł, a przychody wynoszą 584,6 mln zł wobec 602,7 mln zł przed rokiem.
Wartość sprzedaży zagranicznej grupy w po trzech kwartałach 2024 r. sięgnęła 346,4 mln zł (udział ponad 59 proc. w przychodach ogółem). Przychody na rynku polskim wyniosły 238,2 mln zł.
Sprzedaż grupy w segmencie armatury sanitarnej wyniosła 282,9 mln zł i była nieznacznie niższa w ujęciu rdr. Sprzedaż segmentu armatury instalacyjnej wyniosła 191,7 mln zł (wobec 209,2 mln zł rok wcześniej), a segmentu źródeł ciepła była wyższa o 3 proc. rdr i wyniosła 95,7 mln zł.
Spółka poinformowała, że w wynikach widoczny był wpływ dużej dyscypliny kosztowej w grupie, wynikający z efektywności biznesu w połączeniu z pewną stabilizacją cen niektórych surowców i transportu przy nadal utrzymującej się w regionie wymagającej sytuacji popytowej.
"Biorąc pod uwagę wymagającą sytuację popytową w regionie – za nami bardzo dobre pod kątem osiągniętych wyników dziewięciu miesięcy br. Przeważnie mieliśmy do czynienia z kontynuacją głównych trendów rynkowych w zakresie nie najlepszych danych makro czy nastrojów konsumenckich" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Wojciech Gątkiewicz.
Jak dodał, trudniejszą sytuację na rynku grupa wykorzystuje do realizacji szeregu inicjatyw strategicznych, które dobrze przygotują Ferro do powrotu koniunktury.
"Poszerzamy ofertę, zaczynamy coraz mocniej wychodzić z rozwiązaniami systemowymi w zakresie źródeł ciepła na rynki zagraniczne, dywersyfikujemy działalność - m.in. poprzez inwestycję w nową linię produkcyjną baterii w Czechach, której uruchomienie planujemy w połowie przyszłego roku. Analizujemy pod kątem sprzedaży nowe kierunki geograficzne – np. w Europie Południowo-Zachodniej – i stale patrzymy na to, co dzieje się na rynku, mając na uwadze potencjalne okazje biznesowe w obszarze M&A" - ocenił prezes.
Grupa Ferro zajmuje się produkcją i sprzedażą armatury sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej oraz wyposażenia sanitarnego pod własną marką, a także pod markami klientów.
(PAP Biznes)
doa/ asa/