11 bit studios miało w III kw. 48 mln zł zysku netto, powyżej konsensusu.
11 bit studios miało w III kwartale 2024 roku 48 mln zł zysku netto wobec 2,7 mln zł straty netto rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP Biznes zakładał 38,5 mln zł zysku netto.
Spółka zanotowała w III kwartale zysk operacyjny w wysokości 58,4 mln zł wobec 2,3 mln zł straty w analogicznym okresie 2023 roku. Rynek oczekiwał 41,4 mln zł zysku.
Z kolei przychody spółki wyniosły prawie 76 mln zł i okazały się wyższe od konsensusu, który zakładał 64,6 mln zł.
Narastająco po trzech kwartałach 2024 roku, producent gier zanotował 106,6 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli 211,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 53 mln zł, a zysk netto 47,6 mln zł. Przed rokiem firma miała 1,7 mln zł straty z działalności operacyjnej i 1,4 mln zł zysku netto.
Jak podano, kluczowe znaczenie dla wyników 11 bit studios za I-III kwartał 2024 roku miała premiera gry „Frostpunk 2”. Przychody z tego źródła, uzupełnione o część płatności od Microsoftu z tytułu udostępnienia produkcji w usłudze GamePass, wyniosły prawie 52,33 mln PLN, czyli odpowiadały za 49,1 proc. przychodów spółki ogółem w okresie I-III kwartału 2024 roku.
"Ich uzupełnieniem była bardzo dobra sprzedaż pierwszej części gry z uniwersum „Frostpunk”, w tym płatnych dodatków i produktów towarzyszących, np. gry planszowej czy ścieżki dźwiękowej, a także sprzedaż gier z wydawnictwa" – powiedział, cytowany w raporcie, prezes 11 bit studios Przemysław Marszał.
"Łącznie, sprzedaż gier z wydawnictwa odpowiadała w tym roku za 26 proc., czyli 27,62 mln zł, przychodów 11 bit studios" – dodał.
Marszał wskazał, że w kolejnych kwartałach spółka chce skupić się na poprawie jakości rozgrywki „Frostpunka 2".
Dodał, że doświadczenie zebrane przez spółkę przy premierze „Frostpunka 2” zostanie też wykorzystane przy zaplanowanej na I kwartał 2025 roku premierze gry „The Alters”.
"Przykładamy do niej bardzo dużą wagę. Premiera będzie miała duże znaczenie dla naszych wyników finansowych w kolejnych okresach i, w co mocno wierzymy, potwierdzi słuszność realizowanej przez spółkę aktualnej strategii rozwoju" - powiedział.
Prezes zwrócił uwagę, że rynek growy zmienia się bardzo dynamicznie.
"Premiera +Frostpunka 2+ czy ostatnie premiery gier z wydawnictwa, z których tylko niektóre okazały się sukcesami na jakie liczyliśmy pokazały nam, że musimy nadzwyczaj starannie podejść do tematu, w jakim kierunku chcemy rozwijać 11 bit studios w kolejnych latach. Dotyczy to również strategii dla naszego wydawnictwa" – powiedział Marszał.
Jak podano, 11 bit studios przedstawi plany na przyszłość na Konferencji Inwestorskiej, która zostanie zorganizowana po premierze „The Alters”.
(PAP Biznes)
gaw/ osz/