Przejdź do treści

udostępnij:

Agora podtrzymała prognozę wzrostu rynku reklamy w '24 na poziomie 6-8 proc.

Agora podtrzymała prognozę wzrostu rynku reklamy w '24 na poziomie 6-8 proc. - podała spółka w raporcie.

Na reklamę w internecie przewidywania wzrostu w 2024 roku zostały podtrzymane na poziomie 7-10 proc. W przypadku reklamy telewizyjnej również podtrzymano prognozy na poziomie 7-10 proc. Prognozy dla segmentu prasy również pozostają bez zmian i zakładają spadek na poziomie 11-8 proc.

Zmianie nie uległa również prognoza wzrostu rynku reklamy w kinie, gdzie spółka podtrzymała zwyżkową prognozę na poziomie 9-14 proc. oraz szacunki dotyczące reklamy zewnętrznej (+10-15 proc.) i radia (+4-7 proc.).

Jak podano, w trzecim kwartale 2024 r. wartość wydatków na reklamę w Polsce wzrosła o prawie 8 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2023 r. Reklamodawcy wydali w tym okresie na promowanie swoich produktów i usług około 2,9 mld zł.

"W okresie pierwszych dziewięciu miesięcy 2024 r. wartość wydatków na reklamę wzrosła o ponad 9 proc. i sięgnęła kwoty około 9,05 mld zł. W tym okresie wzrost wydatków reklamowych dotyczył wszystkich segmentów rynku z wyjątkiem prasy" - napisano w raporcie.

Poinformowano, że solidne dwucyfrowe wzrosty zanotował Internet w każdym kwartale 2024 r. W trzech kolejnych kwartałach 2024 r. duże wzrosty dotyczyły także wydatków na reklamę telewizyjną i reklamę radiową.

"Spadały jedynie wydatki na reklamę prasową, zarówno w dziennikach jak i w czasopismach. W pierwszym kwartale 2024 r. bardzo duży wzrost zanotowała reklama kinowa, a w drugim i trzecim kwartale 2024 r., wobec spadku frekwencji kinowej, wydatki reklamowe w kinie zanotowały mały wzrost w drugim kwartale 2024 r. (o 2 proc.) oraz minimalny spadek w trzecim kwartale 2024 r. (o 0,5 proc.).

(PAP Biznes)

mcb/ asa/

udostępnij: