Grupa One2tribe w trzecim kwartale zwiększa EBITDA o ponad 150 proc.
Komunikat od spółka
Grupa One2tribe S.A. notuje znaczącą poprawę skonsolidowanych wyników finansowych w trzecim kwartale 2024 roku. Firma technologiczna, będąca liderem w obszarze zaawansowanych rozwiązań wspierających zaangażowanie pracowników, wypracowała 3,4 mln zł skonsolidowanych przychodów, zwiększając skonsolidowaną EBITDA o ponad 150 proc. do 670 tys. zł. Spółka osiągnęła również dodatni wynik netto na poziomie 80 tys. zł. One2tribe informuje także w raporcie o zakończeniu kolejnych strategicznych projektów pilotażowych oraz wejściu na nowy rynek (mikro-influencerów).
W trzecim kwartale br. One2tribe S.A. zakończyła proces połączenia ze spółką zależną - One2tribe Labs Sp. z o.o. W wyniku tego przejęcia One2tribe uporządkowała zarządzanie prawami do swojej kluczowej technologii. Co istotne, transakcja ta ogranicza bieżące i przyszłe koszty operacyjne spółki.
- To przełomowy kwartał w historii One2tribe na rynku NewConnect. Uporządkowanie procesów wewnętrznych i przejęcie One2tribe Labs pozwoliło nam po raz pierwszy zaprezentować dodatni skonsolidowany wynik finansowy. Dla spółki technologicznej kluczowy jest 150-procentowy wzrost EBITDA, który potwierdza słuszność naszej strategii rozwoju. Te czynniki leżały u podstawy decyzji o połączeniu spółek. Nieustannie pracujemy również nad rozwojem naszego biznesu. Coraz więcej dużych organizacji interesuje się naszymi usługami, a wiele procesów negocjacyjnych jest na zaawansowanym etapie, co w kolejnych kwartałach powinno przełożyć się na dalszą poprawę wyników finansowych – komentuje Radosław Sosnowski, Prezes Zarządu One2tribe S.A.
W trzecim kwartale skonsolidowane przychody One2tribe wyniosły 3,4 mln zł, co oznacza wzrost o prawie 17 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Skonsolidowane wyniki istotnie się poprawiły. EBITDA wzrosła o ponad 150 proc., osiągając poziom 670 tys. zł, a zysk netto wyniósł prawie 80 tys. zł wobec 430 tys. zł straty rok wcześniej.
Struktura skonsolidowanych wyników finansowych w trzecim kwartale 2024 roku (zawiera uproszczenia prezentacyjne):
One2tribe w październiku podsumowała przeprowadzone z sukcesem strategiczne działania pilotażowe dla jednej z firm z branży paliwowej. Technologia spółki została przetestowana na reprezentatywnej grupie pracowników i doprowadziła do zwiększenia sprzedaży detalicznej wybranych produktów na stacjach.
W ramach kolejnych działań skierowanych do potencjalnych klientów, One2tribe rozpoczęła cykl spotkań biznesowych połączonych z prezentacją możliwości Platformy Tribeware, dzięki połączeniu ze spółką zależną już w całości należącej do Spółki. Podczas jesiennego śniadania biznesowego kilkudziesięciu przedstawicieli firm, m.in. z branży retail, mogło poznać wyniki jednego z projektów realizowanych przez One2tribe.
Tylko w tym roku One2tribe podpisała umowy z Orange oraz L’Oréal Polska (wartość pierwszych zamówień wynosi łącznie ponad 1,8 mln zł). Dodatkowo, dzięki współpracy z nowym rynkiem, jakim jest branża beauty, One2tribe znacząco poszerza grono użytkowników platformy o nową grupę – mikro-influencerów.
- Rozwijamy nasz biznes w oparciu o unikatową technologię, której skuteczność potwierdzają klienci korzystający z Platformy Tribeware. Przeważająca część zawartych umów jest efektem udanych projektów pilotażowych, które cały czas realizujemy z nowymi firmami. Aktualnie jesteśmy na etapie negocjacji dalszej współpracy m.in. z dużą siecią paliwową oraz farmaceutyczną. Liczymy na to, że w kolejnych miesiącach będziemy mogli zakomunikować zawarcie tych współprac. Dostosowujemy naszą Platformę Tribeware do nowych funkcjonalności, które mogą otworzyć Spółkę na kolejną linię biznesową. Przykładem jest współpraca z L’Oréal Polska, która rozszerza naszą grupę użytkowników o micro-influencerów. Kontynuujemy również prace rozwojowe w szeroko pojętej edukacji oraz trenujemy własne modele AI w obszarze rozpoznawania obrazu. Mamy wszelkie predyspozycje, aby dalej rozwijać naszą technologię na całym świecie, tym bardziej, że w ramach międzynarodowych projektów rozwojowych wspierają nas mentorzy z wielu krajów (między innymi USA, Kanady, Japonii) w ramach organizacji Global Partnership for AI (GPAI) – komentuje Wojciech Ozimek, Wiceprezes Zarządu One2tribe S.A.
Oferowana przez One2tribe Platforma Tribeware to aplikacja wzbogacona o sztuczną inteligencję, która krok po kroku wspiera menedżerów i pracowników w realizacji konkretnych celów. Proces ten odbywa się dzięki złożonym, adaptacyjnym scenariuszom oraz odpowiednio dobranym zadaniom, które użytkownicy wykonują. Wykorzystując elementy grywalizacji, technologia promuje współpracę zamiast rywalizacji, a nagrody przyznawane są nie tylko za osiągnięcie rezultatu, ale przede wszystkim za postępy i zdobywanie wiedzy (e-learning). W efekcie pracodawca otrzymuje pożądany wynik dzięki zaangażowaniu pracowników. Użytkownicy Tribeware, w zamian za realizację celów, są nagradzani wirtualną walutą, którą mogą wymieniać na produkty dostępne w sklepie na platformie lub na karty przedpłacone.
One2tribe S.A. w oparciu o zbierane przez lata dane i wiedzę z zakresu psychologii behawioralnej stworzyła platformę do zarządzania wydajnością i motywowania pracowników o nazwie Tribeware. To narzędzie, które umożliwia firmom dzielenie celów biznesowych na mniejsze zadania i udostępnianie ich każdego dnia pracownikom w formie ciekawych wyzwań i misji. Mechanizm natychmiastowej informacji zwrotnej oraz system nagród pozwala sprawnie zarządzać talentami pracowników i zwiększać ich zaangażowanie. Platforma, dzięki przemyślanym scenariuszom i zdefiniowanym celom, wpływa na nawyki i zachowania pracowników, którzy nie tylko cyklicznie poprawiają wskaźniki biznesowe takie jak NPS, sprzedaż, obsługa klienta czy wydajność produkcji, ale także zdobywają nową wiedzę i rozwijają się w oparciu o indywidualne możliwości. Z rozwiązania korzystają duże organizacje w kraju i zagranicą m.in. z branży sprzedaży detalicznej (retail), farmaceutycznej, finansowej, budowlanej czy usług telekomunikacyjnych. Wśród klientów One2tribe znajdują się takie marki jak IKEA, Lidl, Play, Orange, Vision Express, Bayer, Wiśniowski, Sanofi oraz L'Oréal Polska
Źródło: spółka
