Polska firma technologiczna zdigitalizuje włoskie szpitale
SpiceSolutions, polska spółka technologiczna, która digitalizuje procesy księgowe i automatyzuje procesy firmowe, podpisała kolejny kontrakt. Firma wdroży swoje rozwiązania w dwóch podmiotach we Włoszech: H7 Hospital Seven oraz szpitalu Centrum Medycyny i Chirurgii w Katanii. To kolejne globalne wdrożenia spółki. Dotychczas rozwiązania SpiceSolutions dotarły m.in. do Francji, Hiszpanii, Dominikany, a nawet Singapuru. Spółka chce stać się jednym z liderów w obszarze digitalizacji usług w firmach księgowych. Z rozwiązań firmy korzysta już ponad 200 klientów.
– To nasz kolejny krok za granicą. Potencjał wdrożeń rozwiązań Spice Solutions jest bardzo szeroki, bo procesy księgowe i zarządzanie biznesem, w większości krajów wyglądają podobnie. To dla nas szansa, a dla partnerów i firm za granicą, dobra okazja, do optymalizacji biznesu. Kontrakt z włoskimi placówkami medycznymi pozwala nam też przetrzeć kolejne szlaki w branży ochrony zdrowia. Ten rynek wbrew pozorom jest otwarty na innowacje – mówi Arkadiusz Szwak, prezes i właściciel SpiceSolutions. – W placówkach w Katanii będziemy wdrażać digitalizację raportowania business inteligence, czyli nasz produkt eSaffron bazujący na MS PowerBI, zarządzania pracą personelu – eGinger i workflow oraz raportowanie stanów magazynu w eCurcuma. Zbudowaliśmy pełny ekosystem usług, który pozwala nam na obsługę 360stopni firmy w zasadzie na każdym etapie rozwoju – dodaje Arkadiusz Szwak.
Z oprogramowania SpiceSolutions korzysta w Polsce ponad 200 firm, przetwarzając miesięcznie ponad 100 tys. dokumentów. W ekspansji zagranicznej firmy pomaga członkostwo w PrimeGlobal – międzynarodowym stowarzyszeniu firm księgowych i doradczych. Z produktów firmy korzystają już firmy we Włoszech, Francji, Hiszpanii, Singapurze i Dominikanie. SpiceSolutions planuje dalszy rozwój działalności zagranicznej.
- Kluczowym elementem naszego biznesu jest rosnący popyt na cyfryzację. Usługi księgowe w większości przypadków są segmentem, który dopiero przechodzi kluczowy etap digitalizacji. Popyt na nasze rozwiązania widzimy także na rynku azjatyckim. Hong Kong, kraje Dalekiego Wschodu i Azja Południowo-Wschodnia to kierunki, które badamy. Co ciekawe, charakterystycznym elementem naszego systemu jest zastosowanie modeli znanych z grywalizacji, pozwala to na zmniejszenie dysonansu i trudności stosowania naszego systemu – dodaje Arkadiusz Szwak.
Dzięki dynamicznemu rozwojowi i sukcesom na rynkach międzynarodowych, SpiceSolutions rozważa pozyskanie dodatkowego kapitału poprzez debiut na rynku NewConnect. Spółka nie wyklucza też pozyskania inwestorów prywatnych.
W 2023 roku SpiceSolutions osiągnęło sprzedaż na poziomie ponad 2 mln zł, a na 2024 rok prognozuje wzrost o 50%, z przewidywanymi przychodami w wysokości ponad 3 mln zł. Spółka cechuje się wysoką rentownością. W ubiegłym roku miała blisko 0,6 mln zł zysku netto.