Przejdź do treści

udostępnij:

Answear miał w III kw. 2,1 mln zl zysku EBITDA, konsensus zakładał 6,7 mln zł

Answear miał w trzecim kwartale 2024 roku 2,1 mln zł zysku EBITDA oraz 6,8 mln zł straty netto, wobec 8,2 mln zł straty w tym samym okresie 2023 roku. Konsensus PAP Biznes zakładał 6,7 mln zł wyniku EBITDA oraz 2,2 mln zł straty netto.

Przychody spółki w III kw. 2024 r. wyniosły 343,9 mln zł, co oznacza wzrost o 26 proc. rdr. Konsensus PAP Biznes zakładał 342,9 mln zł.

Spółka w trzecim kwartale odnotowała stratę operacyjną na poziomie 3,8 mln zł, wobec zysku EBIT na poziomie 2,9 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. Konsensus PAP Biznes zakładał, że spółka wygeneruje w III kw. 1,7 mln zł zysku operacyjnego.

Na poziomie marży brutto spółka wypracowała wzrost o 29 proc. rdr. do 133 mln zł.

EBITDA wyniosła 2,1 mln zł, z czego marka PRM kontrybuowała do wyniku niewielką stratą na poziomie -0,4 mln zł.

Spółka podała, że relatywnie dobre wyniki osiągnięte w kwartale, w którym zwyczajowo dominuje okres niskomarżowy związany z sezonową wyprzedażą stanowią solidny fundament pod jeszcze lepsze rezultaty w IV kw., który dla branży e-commerce jest kluczowym okresem wzmożonej aktywności sprzedażowej.

"III kwartał przyniósł wyraźne przesłanki powrotu na ścieżkę wzrostu (...). Inwestycje w działania marketingowe mające na celu pozycjonowanie marki Answear w segmencie premium zaczynają przynosić pierwsze efekty" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes spółki, Krzysztof Bajołek.

Przychody online spółki w III kw. 2024 r. wyniosły 350 mln zł, co oznacza wzrost o 27 proc. rdr. W walutach stałych, pomijając negatywne kursy walutowe, spółka odnotowała przychody online większe o 36 proc. rdr. o wartości 375 mln zł.

Oceniono, że wysoka dynamika sprzedaży to efekt m.in. skutecznego wykorzystania okresu letnich wyprzedaży, wspieranych w lipcu szeroko zakrojonymi działaniami marketingowymi.

Ponadto wskazano, że marka PRM w III kw. 2024 r. osiągnęła ponad trzykrotny wzrost przychodów rdr.

"Konsekwentnie realizujemy naszą strategię premiumizacji oferty, co znajduje odzwierciedlenie w rosnącym udziale marek premium, który na koniec III kw. wyniósł 64 proc. Średnia wartość zamówienia osiągnęła w tym okresie poziom 360 zł. Wzmacniamy naszą pozycję dzięki niestandardowym działaniom marketingowym, w tym m.in. ekskluzywnym wydarzeniom oraz współpracy z wyselekcjonowanymi markami" - powiedział Bajołek.

"Ważnym wsparciem w tych działaniach są nasze concept store'y, w prestiżowej lokalizacji, które stanowią doskonałą przestrzeń do budowania wizerunku marki premium" - dodał.

W minionym kwartale Answear.com oraz PRM pozyskały do oferty takie marki jak m.in. Nanushka, Hackett London, Baldinini, Common Project, Patou, Zhilyova, Forte Forte, Proenza Shouler, Le silla, Sportalm, Dynafit, Bogner, Sportmax, Axel Arigato, New Rock oraz Coperni.

W III kw. 2024 r. nakłady marketingowe spółki wyniosły 62 mln zł, co przyczyniło się do obniżenia wskaźnika kosztów marketingowych w relacji do przychodów – z 22,6 proc. w I poł br. do 18,7 proc. w III kw.

(PAP Biznes)

mcb/ gor/

udostępnij: