Trzeci kwartał korzystny dla Bio Planet. Spółka liczy na spadek inflacji i wzrost sprzedaży
Komunikat od Bio Planet SA
Bio Planet S.A, największy dostawca żywności ekologicznej w Polsce sukcesywnie umacnia swoją pozycję lidera po raz kolejny prezentując dobre wyniki. W trzecim kwartale przychody Bio Planet wyniosły 64 mln zł i były o 13% wyższe niż w trzecim kwartale 2023 roku, kiedy wyniosły 57 mln zł. W ostatnich miesiącach Spółka wprowadziła do oferty około 400 nowych pozycji pochodzących od stałych partnerów, a także 14 produktów pod markami własnymi. W opinii Bio Planet dostosowanie asortymentu do oczekiwań klientów, a także prognozowane obniżenia inflacji pozytywnie wpłynie na sprzedaż w nadchodzących miesiącach.
„Trzeci kwartał zakończyliśmy z dobrymi wynikami. Po raz kolejny powiększyliśmy sprzedaż o 13% r/r, osiągając tym samym przychody na poziomie ponad 64 mln, w porównaniu z 57 mln w roku poprzednim. W III kwartale zakończyliśmy spłacanie zobowiązań związanych z zakupem środków trwałych od Smak Natury Sp. z o.o., który był dokonany w 2022 roku. Zakończenie spłat do Smaku Natury będzie przyczyniać się do stopniowej poprawy płynności Spółki umożliwiającej korzystniejsze zakupy i stopniową poprawę rentowności Spółki” – mówi Sylwester Strużyna, Prezes Zarządu Bio Planet S.A.
Narastająco po III kwartałach w 2024 r. zysk netto wynosi 1 141 tys. zł i jest wyższy o 52% od narastającego zysku netto w 2023 r., który wynosił 752 tys. zł, a przychody narastająco 204,2 mln zł i były o 9% wyższe niż narastająco po III kwartałach 2023 r., kiedy wynosiły 186,6 mln zł. EBIDTA narastająco wynosi 5,0 mln zł po III kwartałach 2023 r. i jest wyższa o 6% w stosunku do 2022 r., kiedy wyniosła 4,7 mln zł.
„W ostatnich miesiącach prowadziliśmy intensywne działania, przyczyniły się one do obniżenia kosztów obsługi magazynu. Dzięki redukcji zatrudnienia i nowym rozwiązaniom logistycznym w pierwszych III kwartałach 2024 r. narastająco Spółka osiągnęła 52% wzrost wyniku netto w stosunku do pierwszych III kwartałów 2023 r. Wykonaliśmy również liczne prace w zakresie IT, między innymi uruchomienie nowego, wydajniejszego serwera, co zdecydowanie usprawni funkcjonowanie podstawowych serwisów internetowych Spółki” – mówi Prezes Zarządu Bio Planet S.A.
Dobre wyniki i coraz mocniejsza pozycja rynkowa motywują do podejmowania kolejnych działań. W najbliższym czasie chce rozwijać eksport również poza kraje UE. Spółka dużą szansę widzimy w nawiązaniu kontaktów biznesowych z krajami Bliskiego i Dalekiego Wschodu, gdzie rynek żywności ekologicznej rozwija się bardzo dynamicznie. Już teraz Bio Planet sprzedaje produkty między innymi w Katarze i w Wietnamie. Dla Spółki ważnym strategicznie celem jest dokończenie budowy Nowoczesnych Zakładów Konfekcjonowania o łącznej powierzchni ok. 5,0 tys. m2, co docelowo pozwoli na znaczne zwiększenie mocy przerobowych oraz istotne obniżenie jednostkowych kosztów paczkowania. Pierwszy etap budowy zrealizowano w 2022 r. Obecnie Spółka gromadzi środki finansowe niezbędne do dokończenia tej inwestycji.
Bio Planet S.A. jest liderem wśród dostawców żywności ekologicznej w Polsce. Działalność Spółki skupia się na konfekcjonowaniu oraz dystrybucji żywności ekologicznej. W ofercie posiada ok. 7,0 tys. indeksów sprzedażowych obejmujących produkty trwałe oraz produkty świeże. Od 2007 roku produkty Bio Planet S.A. posiadają certyfikat AGRO BIO TEST, który jest podstawą kwalifikowania żywności oferowanej przez Spółkę jako żywności ekologicznej (żywności bio).
Źródło: Bio Planet SA