Cloud Technologies kontynuuje wzrost sprzedaży danych
Komunikat od Cloud Technologies SA
Notowana na GPW Cloud Technologies, jeden z wiodących globalnych dostawców danych, dzięki konsekwentnej realizacji strategii rozwoju w III kwartale br. ponownie zwiększyła przychody ze sprzedaży danych. Wyniosły one 11,6 mln PLN, co oznacza wzrost o 16,9 % r./r. W III kwartale 2024 r. skorygowana EBITDA osiągnęła 6,6 mln PLN wobec 6,1 mln PLN w Q3 2023, a marżowość EBITDA osiągnęła 56,5%, wobec 45,5% w analogicznym okresie 2023 roku.
- Konsekwentnie realizujemy strategię opartą na sprzedaży danych i wzroście organicznym. Prezentowane od początku roku wyniki pokazują, że obrany przez nas kierunek rozwoju jest słuszny, a nasze działania - mimo wysokiej bazy z poprzednich lat - są efektywne - komentuje wyniki Q3 2024 Piotr Prajsnar, prezes Zarządu Cloud Technologies.
Przychody ze sprzedaży danych Cloud Technologies od stycznia do września br. wyniosły 34,3 mln PLN, co oznacza wzrost o 6,1% r./r., zaś w III kwartale przychody te wzrosły o 16,9% w ujęciu r./r. Spółka utrzymuje wysoką marżowość EBITDA, która w raportowanym okresie wzrosła o 11,5 p.p. r./r. i osiągnęła 56,5%. Spółka jednocześnie opublikowała raport z dynamiką sprzedaży danych do kluczowych klientów za wrzesień br., z którego wynika, że sprzedaż utrzymuje się na podobnym poziomie, jak w ubiegłym roku. Na wynik, zgodnie z przewidywaniami spółki, miało wpływ zamknięcie Oracle Advertising.
- Zgodnie z naszymi przewidywaniami zamknięcie Oracle Advertising w perspektywie krótkoterminowej obciąża dynamikę sprzedaży danych, natomiast w długiej perspektywie jest to szansa na przejęcie części rynku. Chcemy jak najlepiej wykorzystać zmiany zachodzące na rynku, które oznaczają dla nas przede wszystkim ograniczenie roli pośredników. To dobry trend, który wpisuje się w naszą strategię rozwoju - dodaje prezes Zarządu Cloud Technologies.
Rynek reklamy online, do której Cloud Technologies dostarcza dane, dynamicznie rośnie. Według prognoz firmy badawczej EMARKETER wydatki na reklamy cyfrowe w USA, kluczowym rynku dla Cloud Technologies, wzrosną w przyszłym roku o 11% r/r, przekraczając 337 mld USD.
Cloud Technologies konsekwentnie poprawia wyniki sprzedaży danych, mimo wysokiej bazy z rekordowego pod względem sprzedaży danych 2023 roku (roczne przychody ze sprzedaży danych wzrosły o blisko 16% r/r, do 44,6 mln PLN). W III kwartale br. wyniosły 11,6 mln PLN, co oznacza wzrost o 16,9 % r./r. W okresie od stycznia do września br. wyniosły 34,3 mln PLN wobec 32,3 mln PLN w Q1-Q3 2023, a zysk netto wyniósł 9,5 mln PLN wobec 9,0 mln PLN w Q1-Q3 2023, co oznacza wzrost o 5,3% r./r. W III kwartale br. wskaźnik EBITDA osiągnął 6,6 mln PLN wobec 6,1 mln PLN w Q3 2023, a marżowość EBITDA osiągnęła 56,5%, wobec 45,5% w analogicznym okresie 2023 roku.
- Jesteśmy zadowoleni z zaraportowanych wyników finansowych. Warto je analizować w kontekście wysokiej bazy z 2023 roku oraz biorąc pod uwagę nabycie przez nas w lipcu br. 100% udziałów we współpracującej z globalnymi odbiorcami danych norweskiej spółce Nordic Data Resources, której działalność będzie miała wpływ na wyniki finansowe Grupy w przyszłym roku. Zgodnie z obraną strategią rozwoju skoncentrowaliśmy się na sprzedaży danych, dlatego cieszą nas wciąż rosnące przychody z ich sprzedaży oraz wysoka marża EBITDA. W okresie od stycznia do września br. wyniosła ona aż 58,4%. W zaprezentowanych wynikach warto również zwrócić uwagę na spadające koszty, co również jest efektem koncentracji na sprzedaży danych i ograniczeniem pozostałej działalności - dodaje Piotr Soleniec, CFO Grupy i członek zarządu Cloud Technologies.
Notowana na GPW Cloud Technologies znajduje się w gronie europejskich czempionów wzrostu - została wyróżniona w przygotowanym pod koniec października r. po raz pierwszy przez niezależny zespół Financial Times i Statista rankingu Europe’s Long Term Growth Champions. To zestawienie firm, które osiągnęły znaczący wzrost sprzedaży w ostatniej dekadzie. W rankingu sklasyfikowano 300 najlepszych firm w Europie, a Cloud Technologies zajął 7 miejsce w kategorii Advertising & Marketing, oraz 118 miejsce w klasyfikacji generalnej. Cloud Technologies w latach 2013-2023 wypracowała 34,6% CAGR, znacząco wyższy niż CAGR rynku reklamy cyfrowej w tym okresie.
Celem strategicznym Cloud Technologies w perspektywie 2023-2025 jest dalszy dynamiczny rozwój sprzedaży danych w obecnych i nowych obszarach o dużym potencjale wzrostu. W ramach realizacji nowej strategii spółka zamierza przeznaczyć do 100 mln PLN w latach 2023 - 2025. Szczegółowy plan zakłada przeznaczenie do 60 mln PLN na potencjalne akwizycje i inwestycje, około 10 mln PLN na prace badawczo-rozwojowe, a także około 30 mln PLN na skup 250 000 akcji w ramach programu motywacyjnego dla pracowników, z czego 125 000 akcji zostało już nabytych w ramach skupu akcji własnych, który został zrealizowany w grudniu 2023 roku. Jednocześnie Zarząd Cloud Technologies zarekomendował ustanowienie polityki dywidendowej, z dywidendą w wysokości około 20% oczyszczonego wyniku EBITDA. 28 czerwca br. spółka wypłaciła z zysku netto za 2023 rok dywidendę w łącznej wysokości 5,6 mln PLN, co oznaczało 1,25 PLN dywidendy na akcję.
Cloud Technologies to jeden z największych dostawców danych do targetowania reklamy internetowej na świecie, a jego dane zasilają kampanie największych globalnych marek. Firma została założona w 2011 roku, ma siedzibę w Warszawie, a centrum operacyjne znajduje się w Londynie, gdzie działa spółka zależna OnAudience. W marcu br. OnAudience dołączyła do programu partnerskiego amerykańskiego giganta finansowo-technologicznego Mastercard.
Notowana na głównym parkiecie GPW Cloud Technologies wykorzystując własną technologię stworzyła chmurę danych, która zawiera informacje o 5 mld użytkowników z ponad 200 rynków na całym świecie. Cloud Technologies dystrybuuje dane na platformach do emisji reklam internetowych, z których korzystają domy mediowe i agencje reklamowe na całym świecie, przy czym największy udział w przychodach ma rynek USA.
Cloud Technologies pozyskuje surowe dane, przetwarza je i monetyzuje w oparciu o własną technologię Data Management Platform, która działa pod marką OnAudience. Kontrola nad całym tym procesem sprawia, że model biznesowy spółki cechuje się wysoką rentownością i skalowalnością.
Źródło: Cloud Technologies SA