Przejdź do treści

udostępnij:

Render Cube notuje r/r 90 proc. wzrost przychów i prawie 80 proc. wzrost zysku netto w III kwartale br.

Render Cube ma za sobą udany kwartał. Od lipca do września br. łódzki producent gier wideo osiągnął przychody na poziomie 3,76 mln zł, co stanowi wzrost o około 90 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2023 roku. W raportowanym spółka wypracowała 1,37 mln zł zysku netto (wzrost o prawie 78 proc. r/r). W tym czasie wynik EBITDA wzrósł do 2,89 mln zł (wzrost o 89 proc. r/r). Na koniec III kwartału br. Render Cube dysponowało kwotą 24 mln zł w środkach pieniężnych, przy braku zobowiązań oprocentowanych.

Na dobre wyniki spółki w III kwartale br. istotny wpływ miała popularność flagowego tytułu Medieval Dynasty, w szczególności wprowadzenie trybu Co-Op oraz nowych aktualizacji, które znacząco zwiększyły zaangażowanie graczy. Na koniec września br. Render Cube dysponowało solidną pozycją gotówkową, co pozwala na dalsze prace nad ekspansją tytułu na nowe grupy graczy, dalszy rozwój flagowego tytułu i produkcję nowej gry.

Narastająco od początku roku Render Cube miało ponad 12 mln zł przychodów netto. Od stycznia do września zysk netto wyniósł przeszło 4,3 mln zł.

– Za nami bardzo dobry kwartał. Zaangażowana społeczność, coraz silniejsza pozycja Medieval Dynasty wśród graczy, a także szereg skutecznych działań marketingowych i wyprzedażowych, to kluczowe wydarzenia, które pozwoliły nam wypracować solidne wyniki finansowe. Najbardziej cieszy nas prawie 80 proc. wzrost zysku netto. To głównie zasługa trybu Co-Op, który, tak jak oczekiwaliśmy, zachęcił użytkowników do ponownej rozgrywki w świecie Medieval Dynasty, a także przyciągnął zupełnie nowych odbiorców naszego Uniwersum. Rozwój gry przez kolejne aktualizacje to strategia, która skutecznie działa, dlatego będziemy ją kontynuować – mówi Damian Szymański, prezes Render Cube.

Spółka konsekwentnie od początku roku prowadzi liczne działania zwiększające pozycjonowanie marki Medieval Dynasty. Kluczowym elementem dla rozwoju produkcji było wydanie trybu kooperacji – to dotychczas największa aktualizacja do gry od momentu jej premiery. Średnia dzienna liczba graczy na Steam przekracza ponad 2,5 tys. osób.

W listopadzie Render Cube udostępnił nową aktualizację. Dzięki niej gracze zyskali wiele nowości, takich jak możliwość nazwania wioski, personalizacja herbu i nowe dekoracje. Uniwersum zostało wzbogacone o nowe wyzwania, wydarzenia, ubrania i opcję barwienia strojów. Rozbudowano arsenał broni i zbroi oraz przeprojektowano system walki. W grze pojawiły się nowe, bardziej różnorodne obozy bandytów. 
- Wszystkie zmiany mają na celu zwiększenie immersji i personalizacji. Chcemy nieustannie docierać do nowych grup odbiorców, a dotychczasowym graczom zapewnić jeszcze więcej satysfakcji z rozrywki. Dynamika sprzedaży tytułu wyraźnie wzrasta po premierze dodatkowych zawartości, a konsekwentne budowanie społeczności wokół produktu potwierdza, że potencjał do dalszej, dobrej sprzedaży jest duży. Sama wishlista na platformie Steam wskazuje, że grą zainteresowanych jest jeszcze co najmniej 1,5 miliona graczy – zauważa Damian Szymański.
W czerwcu br. sprzedaż Medieval Dynasty przekroczyła 2 mln kopii.

W uniwersum Medieval Dynasty osadzony jest także tytuł na VR – Medieval Dynasty New Settlement, stworzony przez Spectral Games. Projekt będzie systematycznie wzbogacany o nowe elementy. Wydawcami Medieval Dynasty New Settlement są Toplitz Productions, Render Cube oraz Meta. Render Cube zamierza w przyszłości rozwijać IP o kolejne produkty osadzone w tym uniwersum.

– Z optymizmem patrzymy w przyszłość – Obserwujemy rosnące zainteresowanie nowymi technologiami, takimi jak VR i AI, które zmieniają oblicze rozrywki cyfrowej. Coraz większa liczba graczy, rozwój platform streamingowych oraz rosnące zaangażowanie społeczności gamingowej to tylko niektóre z trendów, które napawają nas entuzjazmem. Wierzymy, że nadchodzący rok przyniesie jeszcze więcej innowacji, a dynamiczny rynek otworzy nowe możliwości zarówno dla twórców, jak i odbiorców – dodaje Damian Szymański. 
Render Cube, oprócz rozwijania Medieval Dynasty, pracuje nad nową grą, która znajduje się w fazie koncepcyjnej. Początek jej właściwego developmentu zaplanowano na przyszły rok. Wstępne informacje sugerują, że nowy tytuł będzie zawierał elementy RPG i prawdopodobnie tryb multiplayer, co może ponownie przyciągnąć szeroką grupę odbiorców.

udostępnij: