LPP spodziewa się w 2025 r. ok. 26 mld zł przychodów; CAPEX ma wynieść 3,5 mld zł (opis)
Grupa LPP spodziewa się w roku finansowym 2025, który rozpocznie się w lutym, przychodów w wysokości ok. 26 mld zł, przy marży brutto na sprzedaży w przedziale 52-53 proc. - podała spółka w raporcie kwartalnym. CAPEX ma wynieść 3,5 mld zł, w tym 2,3 mld zł na sklepy.
"Jednocześnie na kolejny rok finansowy tj. 2025 dzięki wzrostom powierzchni 35-40 proc., pozytywnym LFL oraz dwucyfrowym wzrostom rdr w kanale online, grupa spodziewa się przychodów w wysokości ok. 26 mld zł, przy marży brutto na sprzedaży w przedziale 52-53 proc." - podało LPP.
"W roku 2025 spółka zakłada też utrzymanie efektywności kosztowej (wskaźnik: koszty operacyjne/ sprzedaż maks. 40 proc.) oraz wydatki inwestycyjne na poziomie 3,5 mld zł, z tego 2,3 mld zł na sklepy. Dodatkowo spółka chce zachować bezpieczny poziom zadłużenia" - dodano w raporcie.
Jak podano, plany sprzedażowe grupy na rok finansowy 2024 zakładają możliwość osiągnięcia ok. 20-21 mld zł sprzedaży i marży brutto na sprzedaży w przedziale 52-53 proc. Wydatki inwestycyjne mają w tym roku obrotowym wynieść 1,9 mld zł.
W 2024 r. Grupa LPP zamierza otworzyć łącznie ok. 650 nowych salonów w Polsce i za granicą. Kumulację otwarć przewidziano na IV kwartał.
Z kolei do końca 2025 r. firma chce podwoić liczbę sklepów Sinsay i otworzyć ok. 100 salonów pozostałych brandów. Celem jest zwiększenie sieci sprzedaży grupy do 4.400 sklepów, z czego ok. 3.000 marki Sinsay. Powierzchnia handlowa grupy ma wzrosnąć o 35-40 proc.
Jak podano w prezentacji, pod marką Sinsay otwartych ma być w tym roku 560 salonów (z czego 275 w IV kwartale), a w przyszłym roku planowane jest otwarcie 1.500 salonów tej marki.
W planach jest debiut na dwóch nowych rynkach zagranicznych: w Albanii i Kosowie.
"Ostatnie lata nie zachęcały przedsiębiorców do stawiania odważnych kroków, ale wierzymy, że teraz nadszedł idealny moment na narzucenie jeszcze większego tempa rozwoju. Chcemy mocniej zawalczyć o uwagę klienta w Europie Południowej i wierzymy, że planowane przez nas na 2025 rok debiuty w Albanii i Kosowie będą dopełnieniem naszej obecności w tym regionie i wzmocnią potencjał naszych marek" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Marcin Bójko, wiceprezes LPP.
Spółka zamierza wzmacniać e-commerce, głównie poprzez aplikacje. Od października klienci z Polski mogą korzystać z aplikacji mobilnych marek Cropp i House. Spółka zamierza również zwiększyć zasięg aplikacji o kolejne kraje: Reserved pojawi się w Wielkiej Brytanii, Bułgarii i na Litwie, Mohito na rynku słowackim i węgierskim, natomiast Cropp i House w Czechach i Rumunii. Z kolei aplikacja Sinsay, która niedawno zadebiutowała w Niemczech i Grecji, wkrótce będzie dostępna we Włoszech i na Litwie. Na rynkach, gdzie już jest dostępna, generuje prawie 70 proc. sprzedaży online.
Jak podano, wsparciem w realizacji planów rozwojowych jest dalsze wzmacnianie mocy operacyjnych logistyki i zwiększenie powierzchni magazynowej do ponad 700 tys. m kw. do końca 2025 r. Wydatki na ten cel w przyszłym roku sięgną ok. 1 mld zł.
W trzecim kwartale roku obrotowego 2024 grupa LPP wypracowała 5,2 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o 19,8 proc. rdr (25,2 proc. w walutach stałych). Sprzedaż internetowa stanowiła ponad 26 proc. całości sprzedaży.
Marża brutto na sprzedaży wyniosła 54,8 proc. EBITDA wyniosła 1,157 mld zł, bez zmian rdr, a zysk netto wyniósł 577 mln zł wobec 574 mln zł zysku rok wcześniej.
Po trzech kwartałach 2024 roku przychody LPP wzrosły o 15,6 proc. rdr do 14,5 mld zł. EBITDA wzrosła o 11,9 proc. rdr do 2,97 mld zł.
Na koniec października sieć grupy LPP liczyła 2.574 salony, 368 więcej rdr. Pod marką Sinsay działało 1.230 salonów, marka Reserved miała 365 sklepów, Cropp 374, a House 371 salonów. Pod marką Mohito było 234 salony.
(PAP Biznes)
pel/ asa/