Second Chamber zawarło ramową umowę współpracy z inwestorem z obszaru AI, gamingu i interaktywnych mediów
Komunikat od Movie Games SA
Second Chamber, spółka z obszaru developmentu gier wideo, zawarła ramową umowę współpracy z AIR ONE INTERACTIVE, inwestorem specjalizującym się w rozwiązaniach sztucznej inteligencji, którego celem jest nabycie spółki i ukierunkowanie jej na produkcję gier z wykorzystaniem AI.
Second Chamber, wcześniej znana pod nazwą Pixel Crow Games, to developer gry Fire Commander, wydanej na platformy Steam, GOG i Epic Games Store. Spółka zawarła ramową umowę współpracy z inwestorem z wieloletnim doświadczeniem w obszarach gamedevu i sztucznej inteligencji, który zamierza ukierunkować ją na produkcję rozwiązań z wykorzystaniem generatywnego AI przeznaczonych do wykorzystania w grach wideo.
Największą zaletą developmentu opartego o sztuczną inteligencję jest przyspieszenie procesu produkcji i znaczne obniżenie jej kosztów - nawet o kilkanaście razy w stosunku do tradycyjnych metod tworzenia gier. Technologie wypracowane przez Second Chamber i AIR ONE INTERACTIVE mają umożliwić produkcję gier w małych, 2- lub 3-osobowych zespołach.
- Naszą ambicją jest uzyskanie pozycji pierwszej firmy, do jakiej zgłaszają się europejscy twórcy gier zamierzający korzystać z AI. Generatywne AI jest coraz szerzej wykorzystywane w licznych branżach i obszarach codziennego życia, od medycyny po rozrywkę. To globalny trend, za którym podąża coraz większa liczba najważniejszych rynkowych graczy. Wpisuje się w niego kolejne po Neuralinku, Tesli czy SpaceX przedsięwzięcie Elona Muska - ogłoszone przez niego 27 listopada nakierowanie xAI na tworzenie gier z wykorzystaniem modeli AI. Z uwagi na posiadanie dostępu zarówno do wiedzy, jak i zasobów z obszarów gamedev oraz sztucznej inteligencji, dostrzegamy olbrzymi potencjał tego dopiero rozwijającego się sektora, który będziemy reprezentować jako jedni z pierwszych w Polsce - komentuje Karol Kowalczyk z AIR ONE INTERACTIVE.
- Przez ostatnie 40 lat widziałem wiele przełomowych momentów w historii tworzenia gier - dodaje Maciej Miąsik z Second Chamber. - Pojawienie się komputerów 8-bitowych, PC, konsol stacjonarnych i mobilnych, technologii VR i AR, gier mobilnych, platform internetowych takich jak Steam. Nasza znajomość z Karolem Kowalczykiem zaczęła się w czasach, gdy obaj pracowaliśmy nad "Wiedźminem 1". Choć później lata rozwijaliśmy się osobno, pozwoliło nam to zdobyć szersze, bo zróżnicowane spojrzenie na procesy tworzenia gier. Teraz, ponownie łącząc siły, pragniemy wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji, który, naszym zdaniem, zrewolucjonizuje branżę gier.
Dla Second Chamber szczególne istotne jest, że proces badawczo-developerski poprowadzi osoba o doskonałej orientacji w tematyce zarówno AI, jak i tworzenia gier wideo. Karol Kowalczyk podkreśla, że gry tworzone w oparciu o generatywne AI będą początkowo mniejsze i prostsze niż duże produkcje, lecz czas i koszty ich developmentu zostaną obniżone nawet kilkunastokrotnie.
Platformy, na których małe projekty indie cieszą się powodzeniem - zwłaszcza na Steamie - stanowią znakomitą przestrzeń na publikację tego typu produkcji. Pierwszym kluczowym milestonem spółki będzie doprowadzenie do produkcji 2-3 gier wykorzystujących nowe technologie oraz nawiązanie współpracy z xAI.
Źródło: Movie Games SA