Przejdź do treści

udostępnij:

Artifex Mundi kończy rok z rekordami sprzedaży

Komunikat od Artifex Mundi SA

Notowany na GPW producent i wydawca gier w grudniu ub.r. wypracował 8,5 mln zł przychodów, wobec 7,5 mln zł przed rokiem. Za gros sprzedaży spółki odpowiadał flagowy produkt Artifex Mundi, gra Unsolved, przychody z komercjalizacji której wzrosły rok do roku o 18%, do 7,6 mln zł. Cały 2024 r. Artifex Mundi zamknęło z 26% wzrostem sprzedaży, do 103 mln zł, przy wyższych o ponad jedną trzecią przychodach z komercjalizacji Unsolved. 

W porównaniu z listopadem 2024 r. przychody giełdowej spółki zmniejszyły się w grudniu o 1%, przy 11% spadku nakładów na akwizycję graczy. Pierwsza marża Artifex Mundi (przychody pomniejszone o wydatki na UA) wyniosła w grudniu 4,8 mln zł (4,5 mln zł w listopadzie). Z kolei pierwsza marża spółki za cały miniony rok wyniosła 51,7 mln zł, wobec 41,9 mln zł w 2023 r.  

- Za nami pracowity i w ostatecznym rozrachunku biznesowo udany rok. Jesteśmy zadowoleni zarówno z wyników operacyjnych osiągniętych  m.in. w ostatnich tygodniach, w tym dobrych rezultatów poświątecznych kampanii pozyskiwania graczy dla Unsolved, jak i postępów w ramach projektów metagry Unsolved oraz nowej gry RPG. Prace deweloperskie w ramach ww. projektów przebiegają zgodnie ze zaktualizowanymi harmonogramami, a ich efekty są zgodne z naszymi wysokimi oczekiwaniami. Terminowa realizacja kolejnych etapów rozwoju obu tytułów, jak również efektywne skalowanie bazy użytkowników Unsolved to nasze tegoroczne priorytety. Zakładamy, że 2025 r. wydatnie przybliży nas do osiągnięcia strategicznego celu Artifex Mundi, jakim jest posiadanie dwóch perspektywicznych i skalowalnych tytułów free-to-play o dużym potencjale komercyjnym – komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes Artifex Mundi.  

Artifex Mundi S.A. to wiodący wydawca oraz producent gier, obecny na rynku od 2007 r. Do tej pory spółka wprowadziła do sprzedaży ponad 90 gier, dostępnych zarówno na urządzeniach mobilnych, konsolach, jak i komputerach. Artifex Mundi jest jednym z globalnych liderów w segmencie gier typu HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure). Od początku 2020 roku strategicznym kierunkiem dalszego rozwoju firmy jest koncentracja zasobów w ramach dwóch wewnętrznych studiów skupiających się na produkcji gier mobilnych monetyzowanych w modelu free-to-play w dwóch gatunkach: gier Hidden Object oraz gier RPG.

Źródło: Artifex Mundi SA

udostępnij: