Sprzedaż netto Action w 2024 roku wzrosła o 21,7% do 13,8 mld euro i o 10,3% w sprzedaży porównywalnej
Komunikat od Action
• Sprzedaż netto Action w 2024 r. wzrosła o 21,7% do 13,8 mld euro.
• Wzrost sprzedaży porównywalnej (like-for-like) wyniósł 10,3%, napędzany rosnącą liczbą klientów odwiedzających istniejące sklepy.
• W czwartym kwartale 2024 r. sieć obniżyła ponad 650 cen, a wzrost sprzedaży napędzany jest wzrostem wolumenu.
• W minionym roku holenderski dyskont otworzył 352 sklepy i obecnie ma już 2 918 lokalizacji w 12 krajach europejskich.
• Action przyjmuje średnio 18,7 miliona klientów tygodniowo.
• Wśród planów marki na 2025 rok jest otwarcie wiosną pierwszych sklepów w Szwajcarii i Rumunii.
Zwaagdijk-Oost, 30 stycznia 2025 r. – Dyskont niespożywczy Action ogłosił dzisiaj szczegóły dotyczące wzrostu sprzedaży w 2024 roku. Sprzedaż netto sieci w 2024 roku wzrosła do 13,8 mld euro, czyli o 21,7% w porównaniu z 2023 r. Sprzedaż porównywalna (z wyłączeniem nowych sklepów) wzrosła o 10,3% dzięki większej liczbie klientów odwiedzających istniejące lokalizacje marki. Podkreśla to znaczenie Action jako sklepu docelowego, w którym klienci kupują artykuły codziennej potrzeby. W 2024 r. Action otworzył 352 lokalizacje, kończąc rok z łączną liczbą 2 918 sklepów w 12 krajach europejskich. Średnio 18,7 miliona klientów odwiedza sklep Action każdego tygodnia.
W czwartym kwartale 2024 r. sieć Action kontynuowała politykę niskich cen, obniżając ceny ponad 650 produktów. Ta kluczowa zasada Action doprowadziła do znacznego wzrostu liczby klientów. W 2024 r. wzrost sprzedaży Action był napędzany wyłącznie wolumenem.
Hajir Hajji, CEO Action, wyjaśnia: „W 2024 roku gościliśmy średnio 18,7 miliona klientów tygodniowo, czyli o 3,4 miliona więcej niż rok wcześniej. Taki wzrost liczby konsumentów jest możliwy tylko dzięki naszej silnej formule i świetnej pracy zespołowej. W Action naprawdę stawiamy naszych klientów na pierwszym miejscu! Dzięki temu jestem jednocześnie dumna i wdzięczna i chciałabym podziękować wszystkim moim kolegom za ich wspaniałą pracę. Jestem również podekscytowana nadchodzącym czasem, ponieważ planujemy powitać klientów w dwóch nowych krajach, Szwajcarii i Rumunii. Rok 2025 będzie dla nas pierwszym rokiem, kiedy pojawimy się na dwóch nowych rynkach w ciągu dwunastu miesięcy!”
W pierwszej połowie 2025 r. Action planuje otworzyć swoje pierwsze lokalizacje w Szwajcarii, zarówno w regionie niemieckojęzycznym, jak i francuskojęzycznym, a jesienią pierwszy sklep Action w Rumunii.
Rośnie wpływ marki jako pracodawcy
Rozwój Action naturalnie prowadzi do znacznego wzrostu liczby zatrudnionych pracowników. W 2024 roku firma Action stworzyła 10 641 miejsc pracy, w porównaniu z 8 988 nowymi miejscami pracy w 2023 roku. Firma zatrudnia obecnie łącznie 79 681 pracowników 151 narodowości.
Action znacząco inwestuje w możliwości rozwoju zespołu. W ubiegłym roku 3 507 pracowników awansowało na nowe stanowisko, w porównaniu z 3 183 awansami w 2023 roku. Pozwala to Action zachować wewnątrz zespołu wiedzę i doświadczenie, wzmacniając jednocześnie kulturę marki, umożliwiając naszym współpracownikom podjęcie coraz większej odpowiedzialności.
W 2017 r. sieć utworzyła Fundusz Stypendialny Action, aby pomóc współpracownikom sfinansować część potrzeb edukacyjnych ich dzieci. Fundusz stypendialny jest otwarty dla wszystkich pracowników marki. W 2024 roku Action wsparło 179 rodzin Action w siedmiu krajach stypendiami na wydatki edukacyjne, takie jak czesne, korepetycje i materiały edukacyjne.
Postępy w realizacji działań w ramach Programu Zrównoważonego Rozwoju Action
Sieć Action poczyniła znaczące postępy w ramach Programu Zrównoważonego Rozwoju. Firma między innymi poszerza swoje dotychczasowe członkostwo w programie Fairtrade i będzie pierwszym międzynarodowym sprzedawcą detalicznym, który zobowiąże się do płacenia Living Income Reference Price (referencyjnej ceny zapewniającej dochód wystarczający na utrzymanie) dla wszystkich własnych marek czekolady Action (jak na przykład Choco Moments). Inwestycja ta znacznie zwiększy dotychczasowy wkład Action w Fairtrade. Firma przejmie wszystkie dodatkowe koszty, więc nie będzie to miało wpływu na cenę końcową produktu.
Holenderski dyskont niespożywczy sprzedaje czekoladę z certyfikatem Fairtrade dla wszystkich własnych marek czekolady od 2022 roku. Dzięki temu rolnicy mogą inwestować na przykład w bardziej zrównoważone metody uprawy. Poprzez przedłużenie istniejącego partnerstwa i wypłacanie Living Income premium (premii zapewniającej dochód wystarczający na utrzymanie) w ciągu najbliższych trzech lat, Action i Fairtrade ustanawiają dodatkową inwestycję – nowy „Action x Fairtrade Cocoa Fund”. Fundusz, utworzony w celu pomocy rolnikom i ich rodzinom z dwóch zrzeszeń producentów kakao w Republice Wybrzeża Kości Słoniowej w uzyskaniu dochodu wystarczającego na utrzymanie, będzie służyć finansowaniu możliwości edukacyjnych.
Sieć Action opublikuje swoją coroczną aktualizację, obejmującą kompleksową aktualizację wyników, w tym postępy w realizacji programu zrównoważonego rozwoju Action, 20 marca 2025 r.
Źródło: Action