Cloud Technologies zamyka 2024 rok z dodatnią dynamiką sprzedaży danych
Komunikat od Cloud Technologies SA
Cloud Technologies, jeden z największych dostawców danych na świecie, utrzymuje pozytywną dynamikę sprzedaży danych. Ze względu na zamknięcie Oracle Advertising pod koniec września ub.r., spółka odnotowała czasowy spadek przychodów ze sprzedaży danych – wskaźnik za grudzień wyniósł 2% r/r. Polski datatech, zakwalifikowany w zeszłym roku przez Financial Times i Statista do grona europejskich czempionów wzrostu, kontynuuje realizację strategii rozwoju opartej o wzrost organiczny.
- Nasza dynamika sprzedaży danych w 2024 roku utrzymywała się na dobrym poziomie, a zamknięcie Oracle Advertising pod koniec września zeszłego roku zgodnie z naszymi przewidywaniami jedynie czasowo negatywnie wpłynęło na sprzedaż danych. Wierzę, że dzięki naszemu know-how, technologii i doświadczeniu docelowo przejmiemy część rynku po Oracle Advertising, wzmacniając tym samym nasz wzrost organiczny - komentuje Piotr Prajsnar, prezes Zarządu Cloud Technologies.
Raportowany wskaźnik obejmuje kluczowych klientów Cloud Technologies i jest wyrażony w USD. Natomiast w raportach okresowych, spółka prezentuje dane w PLN, a zatem na dynamiki mają wpływ różnice kursowe. Około 80% przychodów ze sprzedaży danych Cloud Technologies pochodzi z największego rynku reklamowego świata, czyli z USA, który jest jednym z najbardziej wymagających i konkurencyjnych rynków reklamy na świecie.
Celem strategicznym Cloud Technologies w perspektywie 2023-2025 jest dalszy dynamiczny rozwój sprzedaży danych w obecnych i nowych obszarach o dużym potencjale wzrostu. W ramach realizacji nowej strategii spółka zamierza przeznaczyć do 100 mln PLN w latach 2023 - 2025. Szczegółowy plan zakłada przeznaczenie do 60 mln PLN na potencjalne akwizycje i inwestycje, około 10 mln PLN na prace badawczo-rozwojowe, a także około 30 mln PLN na skup 250 000 akcji w ramach programu motywacyjnego dla pracowników, z czego 125 000 akcji zostało już nabytych w ramach skupu akcji własnych, który został zrealizowany w grudniu 2023 roku. Jednocześnie Zarząd Cloud Technologies zarekomendował ustanowienie polityki dywidendowej, z dywidendą w wysokości około 20% oczyszczonego wyniku EBITDA. 28 czerwca br. spółka wypłaciła z zysku netto za 2023 rok dywidendę w łącznej wysokości 5,6 mln PLN, co oznaczało 1,25 PLN dywidendy na akcję.
Notowany na GPW datatech w listopadzie ub.r. został wyróżniony w przygotowanym po raz pierwszy przez niezależny zespół Financial Times i Statista rankingu Europe’s Long Term Growth Champions, czyli firm, które osiągnęły znaczący wzrost sprzedaży w ostatniej dekadzie. W prestiżowym rankingu sklasyfikowano 300 najlepszych firm w Europie, a Cloud Technologies zajął 7 miejsce w kategorii Advertising & Marketing, oraz 118 miejsce w klasyfikacji generalnej.
Cloud Technologies to jeden z największych dostawców danych do targetowania reklamy internetowej na świecie, a jego dane zasilają kampanie największych globalnych marek. Firma została założona w 2011 roku, ma siedzibę w Warszawie, a centrum operacyjne znajduje się w Londynie, gdzie działa spółka zależna OnAudience. W marcu br. OnAudience dołączyła do programu partnerskiego amerykańskiego giganta finansowo-technologicznego Mastercard.
Notowana na głównym parkiecie GPW Cloud Technologies wykorzystując własną technologię stworzyła chmurę danych, która zawiera informacje o 5 mld użytkowników z ponad 200 rynków na całym świecie. Cloud Technologies dystrybuuje dane na platformach do emisji reklam internetowych, z których korzystają domy mediowe i agencje reklamowe na całym świecie, przy czym największy udział w przychodach ma rynek USA.
Cloud Technologies pozyskuje surowe dane, przetwarza je i monetyzuje w oparciu o własną technologię Data Management Platform, która działa pod marką OnAudience. Kontrola nad całym tym procesem sprawia, że model biznesowy spółki cechuje się wysoką rentownością i skalowalnością.
Źródło: Cloud Technologies SA