Przejdź do treści

udostępnij:

Wirtualna Polska zauważa wzrost udziału w przychodach narzędzi do reklamy

Wirtualna Polska zauważa wzrost udziału w przychodach narzędzi do reklamy, a programy WPartners i WP Ads zbliżają się do 10 proc. - poinformował podczas konferencji prezes WP Holding Jacek Świderski.

"WPartners, nasza działalność brokerska zbliża się już do ok. 10 proc. udziału w przychodach. W listopadzie przebiła 8 proc., w styczniu również jest w pobliżu tego udziału" - powiedział prezes.

"Co ciekawe, powierzchnie zagraniczne, czyli to czym zaczęliśmy się zajmować mniej więcej dwa lata temu, a co oczywiście zyskało dużo wyższy priorytet od czasu naszego powrotu do zarządzania operacyjnego, to te powierzchnie zagraniczne stanowią już 20 proc., czyli 1/5 przychodów naszej działalności brokerskiej" - dodał.

Wskazał, że podobnie sytuacja wygląda w segmencie WP Ads.

"W Adsach (WP Ads - PAP) udział przychodów (...) sięga już 7 proc. i też myślimy, że szybko przekroczy 10 proc. naszych przychodów" - powiedział Świderski.

"Dodatkowo coś, co nazywamy kampaniami wspieranymi przez sztuczną inteligencję, czyli produkt WP Booster, ale też WP CPC, które też zaczęło korzystać z benefitów sztucznej inteligencji, jeden z nich przekroczył już próg 10 proc., drugi przebił próg 5 proc. i one są bardzo szybko rosnącymi mniej więcej w tempie trzycyfrowym" - dodał.

Poinformował, że rozwiązanie dziennikarskie AI w spółce pt. "Asystent redaktora" osiągnęło w lutym 43 proc. udziału wszystkich publikacji WP.

"Za każdym razem podkreślam, że nie mamy w planach tworzenia treści przez AI, tylko to co nas interesuje, to uzbrajanie naszych dziennikarzy, wydawców, redaktorów w dobrodziejstwa nowych technologii. To oni zawsze muszą ten artykuł przygotować, przeczytać, zaakceptować" - powiedział.

Dodał, że artykuły tworzone w WP bez wsparcia AI są dalej lepiej oceniane.

(PAP Biznes)

mcb/ osz/

udostępnij: