Przejdź do treści

udostępnij:

Aplisens uważa, że strategia na lata '23-'25 dot. EBITDA może być trudna do wykonania

Aplisens uważa, że strategia spółki na lata 2023-2025 na poziomie wyniku EBITDA może być trudna do wykonania - poinformował podczas konferencji wynikowej prezes spółki Adam Żurawski. Dodał, że strategia pozostaje dalej aktualna.

Żurawski poinformował, że w oparciu o obecną perspektywę strategia będzie trudna do zrealizowania. Celem strategicznym spółki na lata 2023-2025 jest osiągnięcie 180 mln zł przychodów oraz 47 mln zł EBITDA w 2025 roku.

W prezentacji wynikowej podano, że segment krajowy zrealizował 104 proc. strategii na lata 2023-2025, Unia Europejska 82 proc., rynki WNP 122 proc., a segment "pozostałe" 84 proc.

"Z tej perspektywy jest to dość trudno realizowalne. Jeżeli chodzi o przychody, to jeżeli chodzi o rynek krajowy, to zakładamy, że w tej części wykonamy na pewno (...). Jeżeli chodzi o UE za dużo nam brakuje, żeby wykonać strategię na tym rynku. Z kolei jeżeli chodzi o rynek WNP, to jest on trudno przewidywalny, jesteśmy tam na plusie, natomiast zakładamy, że tam się może różnie zadziać" - powiedział prezes.

"Ta strategia na poziomie przychodów jest jeszcze wykonalna, ale będzie ciężko wykonalna na poziomie EBITDA" - dodał.

Wytłumaczył jednak, że strategia dalej pozostaje aktualna.

Wskazał również, że spółka nie zauważyła dotychczas pozytywnego impulsu związanego ze środkami pochodzącymi z KPO.

"Jeśli chodzi o efekt KPO, to niespecjalnie to widzimy (w I kw. 2025 r.). Pojedyncze tematy gdzieś się pojawiają, są zapytania, natomiast jeśli nawet pójdzie to zgodnie z naszymi oczekiwaniami, to nie będzie aż tak istotne jak nam się wydawało jeszcze rok temu" - powiedział prezes.

Dodał również, że trend spadkowy w branżach energetyka i ciepłownictwo jest zauważalny od kilku lat, ale 2024 r. w przypadku samej energetyki nie był aż tak zły, na co wpływ mógł mieć duży spadek zauważony w 2023 roku.

"Jeżeli chodzi o przemysł ciężki i górnictwo, to tak na prawdę jeszcze początek 2024 roku był okej, natomiast druga połowa była słaba" - powiedział.

W 2024 roku przychody Aplisensu wyniosły 155,4 mln zł, co oznacza spadek o 4,8 proc. rdr. Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 57 mln zł i był niższy o 15,7 proc. rdr, a zysk netto osiągnął poziom 21,6 mln zł (spadek o 34 proc. rdr).

Na 2025 rok według strategii spółka planuje wydatki inwestycyjne na poziomie 13,5 mln zł.

(PAP Biznes)

mcb/ osz/

udostępnij: