Cloud Technologies kolejny rok z rzędu z najlepszym w historii wynikiem sprzedaży danych
Komunikat od Cloud Technologies SA
Cloud Technologies, jeden z największych dostawców danych na świecie, opublikował roczne wyniki finansowe. Spółka zanotowała najlepszy w swojej historii rok pod względem sprzedaży danych, a zysk netto wzrósł 34,3% r/r. Notowany na GPW adtech planuje wypłacić też dywidendę w wysokości 1,25 PLN za akcję.
- Konsekwentna realizacja strategii rozwoju pozwoliła nam ponownie wypracować rekordowe wyniki sprzedaży. W 2024 r. zwiększyliśmy sprzedaż danych o blisko 10% licząc w walucie bazowej, czyli USD, a wzrost sprzedaży danych z wyłączeniem Oracle Advertising wyniósł około 23% r/r w USD. Samo zamknięcie Oracle Advertising szczególnie odbiło się na wynikach ostatniego kwartału, ale mimo tymczasowych perturbacji związanych ze zmianami kanałów dystrybucji, widzimy w tym zdarzeniu szansę na zwiększenie udziału w rynku w przyszłości. Sprawdzony model biznesowy, wzrost organiczny wsparty kolejną akwizycją sprawiły, że 2024 r. zamknęliśmy z dobrymi wynikami i wzmocniliśmy fundamenty rozwoju Grupy Cloud Technologies w 2025 r. - podkreśla Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.
Jeden z największych dostawców danych na świecie ponownie wypracował najlepsze wyniki sprzedaży danych w historii. W 2024 r. wartość wskaźnika EBITDA pozostała na zbliżonym do 2023 r. poziomie i wyniosła 27,5 mln PLN. W raportowanym okresie marżowość EBITDA wzrosła o 8,2 p.p. r./r. i wyniosła 58,6%. Notowany na GPW adtech wypłacił także dywidendę za 2023 r. w wysokości 5,6 mln zł, czyli 1,25 PLN za akcję. Zgodnie z przyjętą polityką dywidendową, Spółka planuje wypłatę dywidendy za rok 2024 w takiej samej wysokości jak rok wcześniej.
W połowie lipca 2024 r. Cloud Technologies nabył 100% udziałów w norweskiej spółce Nordic Data Resources (NDR), współpracującej z globalnymi odbiorcami danych. Akwizycja była elementem realizacji strategii rozwoju Cloud Technologies na lata 2023-2025. Zgodnie z zapowiedzią Zarządu akwizycja NDR będzie miała wpływ na wyniki finansowe Cloud Technologies w tym roku, natomiast nie wpłynęła istotnie na wyniki za 2024 r.
- Jesteśmy zadowoleni z wypracowanych wyników, które w kluczowym dla nas obszarze ponownie były rekordowe. Pomimo niesprzyjających różnic kursowych – według danych NBP średni roczny kurs USD spadł o 5% – oraz trudniejszego otoczenia rynkowego wypracowaliśmy wzrost przychodów w PLN oraz wysoki poziom marży EBITDA i zysku netto. Na uwagę w naszych wynikach zasługuje także generowany przez nas wysoki cash flow operacyjny, co umożliwia nam inwestycje i dzielenie się zyskiem - dodaje Piotr Soleniec, CFO Grupy i członek zarządu Cloud Technologies.
Celem strategicznym Cloud Technologies w perspektywie 2023-2025 jest dalszy dynamiczny rozwój sprzedaży danych w obecnych i nowych obszarach o dużym potencjale wzrostu. W ramach realizacji strategii spółka zamierza przeznaczyć do 100 mln PLN w latach 2023-2025. Szczegółowy plan zakłada przeznaczenie do 60 mln PLN na potencjalne akwizycje i inwestycje, około 10 mln PLN na prace badawczo-rozwojowe, a także do 30 mln PLN na skup 250 000 akcji w ramach programu motywacyjnego dla pracowników, z czego 125 000 akcji zostało już nabytych w ramach skupu akcji własnych, który został zrealizowany w grudniu 2023 r. Jednocześnie Zarząd Cloud Technologies zarekomendował ustanowienie polityki dywidendowej, z dywidendą w wysokości około 20% oczyszczonego wyniku EBITDA.
Cloud Technologies to jeden z największych dostawców danych do targetowania reklamy internetowej na świecie, a jego dane zasilają kampanie największych globalnych marek. Firma została założona w 2011 r., ma siedzibę w Warszawie, a centrum operacyjne znajduje się w Londynie, gdzie działa spółka zależna OnAudience. W marcu 2024 r. OnAudience dołączyła do programu partnerskiego amerykańskiego giganta finansowo-technologicznego Mastercard, a w marcu br. wprowadziła na rynek narzędzie Audience Intelligence, które w kilka sekund przekształca briefy w ultra-precyzyjne grupy odbiorców. Wykorzystując modele językowe oparte na sztucznej inteligencji (LLMs) innowacyjne rozwiązanie tworzy niestandardowe segmenty z precyzją i jakością niedostępną dla człowieka, skracając czas potrzebny na budowanie grup odbiorców z dni lub godzin do zaledwie kilku sekund.
Notowana na głównym parkiecie GPW Cloud Technologies wykorzystując własną technologię stworzyła chmurę danych, która zawiera informacje o 5 mld użytkowników z ponad 200 rynków na całym świecie. Cloud Technologies dystrybuuje dane na platformach do emisji reklam internetowych, z których korzystają domy mediowe i agencje reklamowe na całym świecie, przy czym największy udział w przychodach ma rynek USA.
Cloud Technologies pozyskuje surowe dane, przetwarza je i monetyzuje w oparciu o własną technologię Data Management Platform, która działa pod marką OnAudience. Kontrola nad całym tym procesem sprawia, że model biznesowy spółki cechuje się wysoką rentownością i skalowalnością.
Źródło: Cloud Technologies SA