Zysk netto wyższy o niemal 30% r/r. Grupa Kino Polska publikuje wyniki za 2024 r.
Komunikat od Kino Polska TV SA
W 2024 r. Grupa Kino Polska wypracowała przychody na poziomie 315,5 mln zł (+7,2% r/r). Zysk netto Grupy wyniósł 66,7 mln zł (+28,6% r/r), zaś wynik EBITDA 150,4 mln zł (+21,2% r/r). Rentowność netto wzrosła do 21,1% vs. 17,6% rok wcześniej. Marża EBITDA zwiększyła się do 47,7% vs. 42,2% rok wcześniej (+5,5 p.p. r/r).
- Jesteśmy zadowoleni z wyników 2024 roku. Strategia wzrostu oparta o sprzedaż reklam na kanałach oferujących widzom atrakcyjne treści przyniosła zakładane efekty. Segment Stopklatka zanotował rekordowo wysokie wpływy z reklam, zwiększając sprzedaż o 35% r/r, zaś Zoom TV wygenerował przychody wyższe o ponad 20% r/r i zakończył cały 2024 rok z dodatnim wynikiem operacyjnym. Rośnie również sprzedaż reklam na kanałach filmowych i tematycznych marki FilmBox oraz na kanałach marki Kino Polska. Zdajemy sobie sprawę, że utrzymanie tak dużej dynamiki wzrostu w tym obszarze, może być w przyszłości wyzwaniem i w dużej mierze zależy od kondycji samego rynku reklamy. Opłaty od operatorów za nadawanie naszych kanałów zarówno w Polsce jak i na rynkach międzynarodowych stanowią stabilne i bezpieczne źródło dochodów Grupy – informuje Katarzyna Woźnicka, członkini zarządu Grupy Kino Polska, CFO oraz COO w SPI International B.V.
Wyniki finansowe kluczowych segmentów działalności
W całym 2024 r. największy udział we wzroście przychodów Grupy Kino Polska miał segment Stopklatka, gdzie zanotowano sprzedaż z reklam na poziomie 59,3 mln zł, tj. o 35,2% (+15,5 mln zł) więcej niż rok wcześniej. Wynik operacyjny segmentu Stopklatka wyniósł 10,4 mln zł w porównaniu do 0,1 mln rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży reklam w segmencie Zoom TV wyniosły 32 mln zł (+5,6 mln zł, +21,3% r/r). W połączeniu z ograniczonym wzrostem kosztów pozwoliło to Zoom TV na zakończenie pierwszego pełnego roku z dodatnim wynikiem operacyjnym, na poziomie blisko 1 mln zł. Segment Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne osiągnął przychody na poziomie 161,1 mln zł łącznie, z emisji i ze sprzedaży reklam (+6,6 mln zł, +4,3% r/r). Segment Kanały marki Kino Polska wypracował sprzedaż sięgającą 35,7 mln zł (+2,2 mln zł, +13,9% r/r). Wzrost w obu tych segmentach oparty był głównie o rosnące przychody ze sprzedaży reklam, podczas gdy przychody z emisji pozostawały na poziomie zbliżonym do poprzedniego roku. Sprzedaż w segmencie Produkcja kanałów telewizyjnych w całym 2024 r. przekroczyła poziom 9,6 mln zł, co oznacza wzrost o 5,2 mln zł (+118,4% r/r) i dodatni wynik segmentu na poziomie 1,5 mln zł. Rok 2024 dowiódł, że współpraca z Grupą CANAL+ pozwala na zwiększanie przychodów w obszarze produkcji telewizyjnej oraz osiąganie efektów synergii, poprzez tworzenie wspólnych treści, emitowanych na kanałach obu nadawców. W segmencie Sprzedaż praw licencyjnych przychody wyniosły 15,4 mln zł (-48,8% r/r). Tak jak sygnalizowano wcześniej w trakcie 2024 r., wynika to z celowego ograniczenia sprzedaży licencji do zagranicznej spółki powiązanej, spoza Grupy, którą realizowano wcześniej osiągając przy tym niewielką marżę. Od 2024 r. zaniechano tej praktyki, co poskutkowało wzrostem wyniku segmentu o 10,5% (tj. 3 mln zł), mimo wyraźnie mniejszej skali przychodów.
Sprzedaż na rynkach międzynarodowych wyniosła 93,8 mln zł (-9,2% r/r), co w największej mierze jest efektem wspomnianych wcześniej zmian dotyczących sprzedaży licencji oraz w niewielkim stopniu spadku przychodów z emisji i sprzedaży reklam.
Grupa Kino Polska, będąca częścią SPI International, firmy należącej do Grupy CANAL+, to jedna z wiodących grup medialnych w Polsce, z sukcesem działająca również na rynkach międzynarodowych. Grupa zajmuje się dystrybucją i produkcją treści dla telewizji, na platformy VOD, do serwisów streamingowych oraz kin, a także sprzedażą licencji programowych. Jest również nadawcą tematycznych kanałów telewizyjnych, dystrybuowanych w naziemnej telewizji cyfrowej, w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych. W portfolio Grupy znajdują się m.in. takie kanały telewizyjne, jak: Stopklatka, Zoom TV, Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Kino TV, Gametoon i kanały marki FilmBox.
CANAL+ to globalny koncern medialno-rozrywkowy, który rozpoczął działalność 40 lat temu jako kanał płatnej telewizji we Francji. Dziś to jedna z 50 najcenniejszych francuskich marek na świecie (Top 50 Most Valuable French Brands, źródło: Kantar Brandz, 2023). CANAL+ działa w 195 krajach, w tym w 52 krajach w Europie, Afryce, Azji i Stanach Zjednoczonych, zatrudniając łącznie około 9 000 pracowników na całym świecie. Dzięki obecności na rynkach dojrzałych, jak i dynamicznie rozwijających się, CANAL+ jest jedną z największych firm medialnych w Europie, zarówno pod względem przychodów, jak i abonentów, a także niekwestionowanym liderem we francuskojęzycznej Afryce Subsaharyjskiej. Ponadto CANAL+ zarządza Dailymotion, jedną z największych na świecie platform streamingowych z krótkimi formami wideo. W grudniu 2023 r. CANAL+ posiadał 26,8 mln abonentów na całym świecie i ponad 400 mln aktywnych użytkowników miesięcznie na platformach OTT i streamingowych.
CANAL+ działa we wszystkich segmentach rynku audiowizualnego, ale też wykracza poza ten obszar. Prowadzi zróżnicowaną działalność obejmującą: telewizję płatną - zarówno nadawaną na żywo jak i w formie wideo na żądanie, głównie poprzez ofertę premium CANAL+ i platformę OTT CANAL+, a także dzięki znaczącym udziałom w ramach MultiChoice w Afryce, Viaplay w Europie i Viu w Azji. Działalność CANAL+ obejmuje także telewizję z modelem reklamowym na kanałach ogólnodostępnych i w streamingu na Dailymotion i Viu, produkcję i dystrybucję treści, głównie za pośrednictwem własnego studia Studiocanal, jak również usługi telekomunikacyjne, dostarczane poprzez GVA w Afryce i CANAL+ Telecom we francuskich jurysdykcjach i terytoriach zamorskich. Prowadzi także kultowe obiekty widowiskowe L'Olympia i Théâtre de l'OEuvre we Francji oraz CanalOlympia w krajach afrykańskich. canalplusgroup.com/en
Źródło: Kino Polska TV SA