Przejdź do treści

udostępnij:

Vercom z 38 proc. wzrostem rdr. zyskiem netto w I kw. 2025 oraz rekordowymi dystrybucjami do akcjonariuszy

Komunikat od Vercom SA

Vercom SA., grupa technologiczna specjalizująca się w dostarczaniu globalnych usług komunikacji w modelu SaaS, podsumowuje wyniki finansowe za I kw. 2025 r. Grupa utrzymuje wysoką dynamikę wzrostu – skorygowana EBITDA zwiększyła się o 23 proc. rdr. do 29 mln zł. Szczególnie imponujący jest wzrost zysku netto, który osiągnął blisko 23 mln zł, co oznacza dynamikę na poziomie 38 proc. rdr. Z zysku za 2024 rok Vercom wypłaci również rekordową dywidendę w wysokości 45 mln zł, a dodatkowo wkrótce rozpocznie skup akcji własnych o wartości do 30 mln zł po cenie do 150 zł za akcję.

Wyniki finansowe Vercom w I kwartale były napędzane wzrostem liczby klientów, dzięki czemu łączna liczba obsługiwanych podmiotów przekroczyła 98 tysięcy, oraz skuteczną dosprzedażą usług. Pomimo wzrostu skali działalności Grupa zachowała wysoką dyscyplinę w zakresie kosztów ogólnych, co przełożyło się na silny efekt dźwigni operacyjnej. Dzięki konsekwentnej redukcji zadłużenia oraz korzystając z malejących stóp procentowych Vercom po raz kolejny osiągnął wysoką dynamikę zysku netto na poziomie blisko 40%.

- Zakończyliśmy I kwartał 2025 roku z wynikami zgodnymi z przyjętą trajektorią wzrostu na ten rok. Wysoka dynamika zysku netto potwierdza mocne fundamenty naszego modelu biznesowego. Rosnący poziom zysków pozwala nam zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami konsekwentnie zwiększać poziom dywidendy. Dywidenda z zysku za  2024 r. wyniosła 45 mln zł, co stanowi wzrost o 10 mln zł w porównaniu z rokiem poprzednim. Już wkrótce rozpoczniemy także skup akcji własnych, co może zwiększyć wartość tegorocznych dystrybucji do rekordowego poziomu 75 mln zł – komentuje Krzysztof Szyszka, prezes zarządu Vercom.

Vercom konsekwentnie rozwija swoje usługi odpowiadając na silną falę popytu na nowe kanały komunikacji. Szczególnie obiecujące perspektywy rysują się przed technologią RCS, która stanowi kolejną generację komunikacji mobilnej. Globalny rynek RCS ma według prognoz wzrosnąć dziewięciokrotnie do 2028 r., osiągając wartość 2,8 mld USD. Po kilkunastu udanych wdrożeniach RCS dla wiodących marek konsumenckich w Polsce takich jak LPP, BLIK czy IKEA, spółka postanowiła wykorzystać dobry sentyment i przeznaczyć dodatkowe środki na rozwój tej technologii.

– Jeszcze w tym roku chcemy udostępnić klientom RCS Flow Studio - nowoczesną platformę z intuicyjnym interfejsem i zaawansowanym silnikiem automatyzacji umożliwiającym tworzenie złożonych scenariuszy komunikacji. Liczymy, że to pozwoli skorzystać z możliwości jakie oferuje RCS także firmom o skromniejszym zapleczu technologicznym, co znacząco powiększy grono potencjalnych klientów oraz zwiększy skalowalność samej usługi – dodaje Tomasz Pakulski, członek zarządu Vercom odpowiedzialny za obszar klientów Enterprise.

W I kwartale Vercom intensywnie pracował nad dalszym rozwojem współpracy ze strategicznymi partnerami. Po rozpoczęciu współpracy z Microsoftem, w ramach której usługa MessageFlow skierowana do klientów Enterprise stała się dostępna w Azure Marketplace, kolejnym ważnym krokiem było podpisanie umowy partnerskiej pomiędzy MailerLite oraz Google. Dzięki temu, usługi komunikacji transakcyjnej dla klientów SME są od niedawna oferowane na platformie Google Cloud.

– Mając na uwadze ogromną liczbę użytkowników platformy Google Cloud, potencjał marketingowy tej współpracy jest dla nas bardzo istotny. Obecność w Google Cloud  oznacza nie tylko lepszą widoczność marki MailerLite dla tysięcy potencjalnych klientów SME poszukających najlepszych rozwiązań do komunikacji transakcyjnej, ale również podnosi naszą wiarygodność wśród partnerów biznesowych oraz potwierdza dojrzałość technologiczną. Współpraca z Google to kolejny kamień milowy w budowaniu naszej pozycji na globalnym rynku. – mówi Indrė Sizovaitė, członek zarządu Vercom odpowiedzialny za obszar klientów SME.

Na początku maja, w Spółce został ustanowiony nowy program motywacyjny na lata 2025-2028. Cele finansowe programu zakładają osiągnięcie średniorocznego wzrostu skorygowanej EBITDA na poziomie 20%. To oznacza, że uwzględniając potencjalne przejęcia, Vercom zamierza prawie trzykrotnie zwiększyć skalę działalności do 2028 roku.

Źródło: Vercom SA

udostępnij: