Przejdź do treści

udostępnij:

Sprzedaż JDM: Japanese Drift Master po 5 dniach na poziomie 1,2 mln USD

Komunikat od Gaming Factory SA

Po 5 dniach od premiery gra JDM: Japanese Drift Master na wszystkich platformach osiągnęła sprzedaż 65 tys. egzemplarzy, generując szacowane przychody tylko ze sklepu Steam na poziomie 1 236 tys. USD. Zarząd Gaming Factory szacuje, że przy obecnym tempie sprzedaży pełen zwrot kosztów produkcji i marketingu powinien nastąpić w ciągu kilku tygodni. Spółka podkreśla, że nadrzędnym celem pozostaje długofalowe budowanie zainteresowania marką JDM. Fundamentem tego podejścia są regularne aktualizacje, rozwój gry zgodnie z roadmapą oraz prace nad wersjami konsolowymi, których debiut planowany jest na przełomie roku. 

JDM: Japanese Drift Master zadebiutowała 21 maja 2025 roku na platformach Steam, GOG i Epic Games Store. Już pierwszego dnia gra trafiła na listę globalnych bestsellerów platformy Steam. Dobry start przełożył się na wyniki sprzedażowe – liczba sprzedanych egzemplarzy na tej platformie przekroczyła 56 tys., a na pozostałych łącznie wyniosła około 9 tys. kopii. 

– Aktualne przychody netto ze sprzedaży na poziomie 1,2 mln USD na Steam pozwalają nam pracować nad dalszym rozwojem projektu w komfortowych warunkach. Tylko w ciągu pięciu dni nasze przychody przewyższyły całoroczne wyniki sprzedażowe z 2024 roku, co potwierdza, że spółka jest dziś w zupełnie innym miejscu niż przed premierą. Zakładamy, że pełny zwrot kosztów produkcji nastąpi w ciągu kilku tygodni, biorąc pod uwagę zaliczki wypłacone przez współwydawcę. W nadchodzących dniach część zespołu rozpocznie już prace nad wersją konsolową, której wydanie planujemy na przełom roku – komentuje Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory. 

Na dzień 30 kwietnia 2025 r. całkowity koszt wytworzenia gry wyniósł 10,82 mln zł, natomiast budżet marketingowy poniżej 1 mln zł. Koszty w wysokości 5,88 mln zł zostały pokryte, w formie zaliczek, przez zagranicznego współwydawcę – firmę 4Divinity z grupy GCL Asia. 

– Pierwsze dni sprzedaży oceniamy pozytywnie. Początkowe dane pokazują duży potencjał JDM jako marki, którą zamierzamy rozwijać przez kolejne lata. Oczywiście, większy peak graczy przy premierze spowodowałby, że nastroje byłyby jeszcze lepsze, ale jesteśmy nową marką, bez trybu multiplayer, co warto uwzględniać przy porównaniach do większych tytułów. Warto natomiast zaznaczyć, że JDM: Japanese Drift Master to druga najlepiej oceniana gra samochodowa przy premierze w ostatnich latach. Dobre recenzje powinny przełożyć się na stabilną sprzedaż w kolejnych miesiącach, szczególnie że planujemy dalszy rozwój gry,  zarówno techniczny, jak i pod względem dodatkowej zawartości – dodaje Adamkiewicz. 

Obecnie gra posiada status „w większości pozytywne” na platformie Steam, z 73% pozytywnych ocen spośród ponad 1100 opinii użytkowników. Wishlistę gry śledzi już ponad 835 tys. graczy. Premiera gry została wsparta szeroko zakrojoną kampanią promocyjną. W dniu premiery banery reklamowe wygenerowały łącznie 6,5 mln wyświetleń, a stronę gry na Steam odwiedziło blisko 500 tys. użytkowników. W szczytowym momencie liczba jednocześnie aktywnych graczy przekroczyła 4 tysiące. 

Gaming Factory podkreśla, że konsekwentnie rozwija markę JDM zgodnie z oczekiwaniami graczy. Zespół deweloperski pracuje nad kolejnymi poprawkami i nową zawartością. Gra jest również stale recenzowana przez popularnych zagranicznych twórców i youtuberów, którzy mają milionowe zasięgi. W kolejnych tygodniach istotną rolę odegra zagraniczny współwydawca 4Divinity, który prowadzi kampanię promocyjną w Azji. 

JDM: Japanese Drift Master to gra wyścigowa z otwartym światem, rozgrywką opartą na trzech typach wyścigów (drift, grip, drag), rozbudowanym tuningiem i licencjonowanymi autami marek takich jak Nissan, Mazda, Honda i Subaru. Gra osadzona jest w fikcyjnej japońskiej prefekturze Guntama, a fabuła opowiada historię młodego polskiego kierowcy, który próbuje odbudować swoją karierę na lokalnej scenie driftu. Produkcja działa na silniku Unreal Engine 5 i oferuje dwa tryby jazdy: arcade i simcade. Tytuł dostępny jest  w cenie 34,99 USD (119 zł w Polsce) z 15-procentowym rabatem w pierwszych tygodniach. 

Kolejne dane sprzedażowe zostaną przedstawione w raportach okresowych spółki. 

Założone w 2017 roku Gaming Factory to polskie studio deweloperskie i wydawca gier, którego celem jest dostarczanie angażujących i innowacyjnych doświadczeń. Jako twórca i dystrybutor, firma koncentruje się na tworzeniu wysokiej jakości tytułów z różnych gatunków. Flagowym tytułem studia jest JDM: Japanese Drift Master – symulacja driftu w otwartym świecie, wiernie oddająca ducha japońskiej kultury motoryzacyjnej. Dzięki pasji do wciągającej rozgrywki i dążeniu do doskonałości, Gaming Factory stale poszerza swoje portfolio, zapewniając graczom na całym świecie wyjątkowe wrażenia. https://gamingfactory.pl 

4Divinity, to firma zajmująca się wydawaniem gier cyfrowych i detalicznych, której celem jest dostarczanie ekscytujących treści z gier z całego świata do Azji, oraz wprowadzanie azjatyckich treści na rynek globalny. Wraz ze swoją siostrzaną firmą Epicsoft Asia, 4Divinity współpracuje z wydawcami i studiami deweloperskimi, aby wprowadzić zupełnie nowe IP do regionu. https://www.4divinity.com/
 

Źródło: Gaming Factory SA

udostępnij: