Artifex Mundi. Rekordowe przychody Unsolved
Komunikat od Artifex Mundi SA
Notowany na GPW producent i wydawca gier w maju br. zwiększył przychody o 13% rdr., do 9,4 mln zł. Komercjalizacja Unsolved, flagowego produktu Artifex Mundi, wygenerowała w minionym miesiącu rekordowe 9 mln zł przychodów, o 18% więcej niż rok wcześniej.
W porównaniu z kwietniem br. przychody Artifex Mundi wzrosły o 5%, a komercjalizacja samego Unsolved wygenerowała wpływy wyższe o 6%. Nakłady na akwizycję graczy w minionym okresie wyniosły ponad 5,4 mln zł, blisko o połowę więcej niż rok wcześniej i o 21% mniej niż w kwietniu br. Pierwsza marża (szacowana jako przychody pomniejszone o wydatki na UA) wyniosła w minionym miesiącu 3,5 mln zł.
- Zgodnie z oczekiwaniami, intensywna kwietniowa kampania marketingowa, w połączeniu z rosnącymi kluczowymi wskaźnikami Unsolved, przełożyła się na satysfakcjonujący wzrost przychodów z komercjalizacji gry. Jesteśmy zadowoleni zarówno z majowych wyników sprzedaży, jak i realizowanych w tym okresie działań marketingowych, których intensywność, przez większą część minionego okresu, utrzymywała się na bardzo wysokim poziomie. Zakładamy, że poszerzona baza graczy Unsolved, w połączeniu z sukcesywnie rozbudowywanym jej potencjałem komercyjnym, pozwoli na osiągnięcie atrakcyjnych marż z komercjalizacji gry w wakacyjnych miesiącach - komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes Artifex Mundi.
Prezes giełdowej spółki podkreśla, że kluczowe dla długoterminowego wzrostu wartości Artifex Mundi projekty – nowa gra RPG oraz rozbudowana o metagrę wersja Unsolved, realizowane są zgodnie z planem. – Jesteśmy zadowoleni zarówno z efektów prac w obu przedsięwzięciach, jak i terminowości realizacji określonych kamieni milowych. W perspektywie najbliższych 12 miesięcy zaprezentujemy nasz nowy tytuł z gatunku RPG, poddając go następnie finalnym testom przedpremierowym, a graczom Unsolved umożliwimy rozgrywkę w nowej odsłonie tego tytułu, zawierającej atrakcyjną i angażującą metagrę – komentuje Przemysław Błaszczyk.
Artifex Mundi S.A. to wiodący wydawca oraz producent gier, obecny na rynku od 2007 r. Do tej pory spółka wprowadziła do sprzedaży ponad 90 gier, dostępnych zarówno na urządzeniach mobilnych, konsolach, jak i komputerach. Artifex Mundi jest jednym z globalnych liderów w segmencie gier typu HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure). Od początku 2020 roku strategicznym kierunkiem dalszego rozwoju firmy jest koncentracja zasobów w ramach dwóch wewnętrznych studiów skupiających się na produkcji gier mobilnych monetyzowanych w modelu free-to-play w dwóch gatunkach: gier Hidden Object oraz gier RPG.
Źródło: Artifex Mundi SA
