Przejdź do treści

udostępnij:

Cloud Technologies kontynuuje wzrost sprzedaży danych

Komunikat od Cloud Technologies SA

Cloud Technologies, jeden z największych dostawców danych na świecie, opublikował wyniki sprzedaży do kluczowych klientów za kwiecień 2025 roku - wzrosła ona o 1% r./r. To kolejny miesiąc (po marcu ze wzrostem 7% r./r. i lutym ze wzrostem 8% r./r.) ze wzrostem sprzedaży danych notowanego na GPW adtechu. Technologiczna spółka efektywnie realizuje strategię rozwoju i konsekwentnie rozwija narzędzie oparte o AI dla profesjonalistów z branży reklamy cyfrowej.

- Wyniki sprzedaży potwierdzają słuszność obranej strategii, a jednocześnie efektywność w zarządzaniu sytuacją, która powstała na rynku reklamy cyfrowej po zamknięciu Oracle Advertising. Mimo już rekordowych wyników za 2024 rok nadal zwiększamy sprzedaż, a rozwijane przez nas narzędzie AI cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Pozytywne nastroje wzmacnia także zainteresowanie naszymi usługami, jakiego doświadczyliśmy podczas zakończonego właśnie Cannes Lions International Festival of Creativity - komentuje Piotr Prajsnar, prezes Zarządu Cloud Technologies.

Raportowany wskaźnik obejmuje kluczowych klientów Cloud Technologies i jest wyrażony w USD. Natomiast w raportach okresowych, spółka prezentuje dane w PLN, a zatem na dynamiki mają wpływ różnice kursowe. Około 80% przychodów ze sprzedaży danych Cloud Technologies pochodzi z największego rynku reklamowego świata, czyli z USA, który jest jednym z najbardziej wymagających i konkurencyjnych rynków reklamy na świecie. 

Celem strategicznym Cloud Technologies w perspektywie 2023-2025 jest dalszy dynamiczny rozwój sprzedaży danych w obecnych i nowych obszarach o dużym potencjale wzrostu. W ramach realizacji nowej strategii spółka zamierza przeznaczyć do 100 mln PLN w latach 2023 - 2025. Szczegółowy plan zakłada przeznaczenie do 60 mln PLN na potencjalne akwizycje i inwestycje, około 10 mln PLN na prace badawczo-rozwojowe, a także około 30 mln PLN na skup 250 000 akcji w ramach programu motywacyjnego dla pracowników, z czego 125 000 akcji zostało już nabytych w ramach skupu akcji własnych, który został zrealizowany w grudniu 2023 roku. Jednocześnie Zarząd Cloud Technologies zarekomendował ustanowienie polityki dywidendowej, z dywidendą w wysokości około 20% oczyszczonego wyniku EBITDA. 28 czerwca ub.r. spółka wypłaciła z zysku netto za 2023 rok dywidendę w łącznej wysokości 5,6 mln PLN, co oznaczało 1,25 PLN dywidendy na akcję.  

Cloud Technologies to jeden z największych dostawców danych do targetowania reklamy internetowej na świecie, a jego dane zasilają kampanie największych globalnych marek. Firma została założona w 2011 roku, ma siedzibę w Warszawie, a centrum operacyjne znajduje się w Londynie, gdzie działa spółka zależna OnAudience. W marcu 2024 r. OnAudience dołączyła do programu partnerskiego amerykańskiego giganta finansowo-technologicznego Mastercard, a w marcu br. wprowadziła na rynek narzędzie Audience Intelligence, które w kilka sekund przekształca briefy w ultra-precyzyjne grupy odbiorców. Wykorzystując modele językowe oparte na sztucznej inteligencji (LLMs) innowacyjne rozwiązanie tworzy niestandardowe segmenty z precyzją i jakością niedostępną dla człowieka, skracając czas potrzebny na budowanie grup odbiorców z dni lub godzin do zaledwie kilku sekund. 

Notowana na głównym parkiecie GPW Cloud Technologies wykorzystując własną technologię stworzyła chmurę danych, która zawiera informacje o 5 mld użytkowników z ponad 200 rynków na całym świecie. Cloud Technologies dystrybuuje dane na platformach do emisji reklam internetowych, z których korzystają domy mediowe i agencje reklamowe na całym świecie, przy czym największy udział w przychodach ma rynek USA.  

Cloud Technologies pozyskuje surowe dane, przetwarza je i monetyzuje w oparciu o własną technologię Data Management Platform, która działa pod marką OnAudience. Kontrola nad całym tym procesem sprawia, że model biznesowy spółki cechuje się wysoką rentownością i skalowalnością. 

Źródło: Cloud Technologies SA

udostępnij: