Przejdź do treści

udostępnij:

Vercom przekroczył 100.000 płacących klientów w II kw. 2025 r.

Komunikat od Vercom SA

Vercom SA., grupa technologiczna specjalizująca się w dostarczaniu globalnych usług komunikacji w modelu SaaS, podsumowuje wyniki finansowe za II kw. 2025 r. Grupa utrzymuje wysoką dynamikę wzrostu – skorygowana EBITDA zwiększyła się o 21 proc. rdr. do 33 mln zł. Zysk brutto na sprzedaży wzrósł o 14 proc. rdr. do 62 mln zł, z kolei zysk netto wyniósł 23 mln zł, co oznacza wzrost o 24 proc. rdr. W minionym kwartale Vercom osiągnął ważny kamień milowy – liczba płacących klientów przekroczyła 100.000.

- Przekroczenie 100.000 klientów stanowi kolejny krok przybliżający nas do realizacji celów strategicznych. Niezmiennie koncertujemy się na rozwoju na rynku międzynarodowym w segmencie Enterprise oraz na działaniach, które mają konsekwentnie przybliżać nas do poziomu miliona płacących klientów w obszarze SME. Praca, którą wykonaliśmy w obszarze produktowym powinna zaprocentować w drugim półroczu, na które przypada szczyt sezonu sprzedażowego – komentuje Krzysztof Szyszka, prezes zarządu Vercom.

Wzrost wyników finansowych Vercom w II kwartale był wspierany skutecznym pozyskiwaniem nowych klientów oraz rosnącym udziałem sprzedaży wysokomarżowych usług, w szczególności opartych o technologię RCS. W ciągu zaledwie roku od pierwszych komercyjnych wysyłek RCS, w usłudze zarejestrowało się już ponad 100 wiodących marek konsumenckich w Polsce, w tym m.in. Blik, AliExpress, Reserved czy Samsung. Lawinowy wzrost zainteresowania usługą RCS to dobry prognostyk przed zbliżającym się szczytem sezonu na rynku e-commerce. Wkrótce wykorzystanie komunikacji opartej o RCS stanie się jeszcze prostsze dzięki nowej platformie RCS Flow Studio, która ma zostać ukończona przed końcem bieżącego roku.

- W II kwartale 2025 wypracowaliśmy wyniki zgodne z założeniami, i to pomimo utrzymujących się niekorzystnych tendencji w zakresie kursów walutowych, w których generujemy ponad połowę marży. Warto zauważyć, że od dłuższego czasu skutecznie redukujemy poziom kosztów ogólnych poprzez upraszczanie struktury organizacyjnej oraz wykorzystanie rosnącego potencjału sztucznej inteligencji. Zaoszczędzone środki możemy przeznaczyć na rozwój nowych usług takich jak RCS Flow Studio i na promocję naszych marek na globalnym rynku – dodaje Łukasz Szałaśnik, dyrektor finansowy Vercom.

Ważnym wydarzeniem w kontekście strategii rozwoju na rynku globalnym w segmencie Enterprise było rozpoczęcie współpracy z Microsoft. Zaledwie kilka miesięcy od osadzenia usługi MessageFlow w Azure Marketplace Vercom pozyskał pierwszych płacących klientów ze Stanów Zjednoczonych oraz Europy.

- Pierwsze udane wdrożenia oraz rosnąca liczba zapytań, które otrzymujemy od potencjalnych klientów, potwierdzają duży potencjał współpracy z Microsoft. Tym samym, z dużym optymizmem patrzymy na dalsze perspektywy rozwoju MessageFlow na globalnym rynku w oparciu o model partnerski i mocno liczymy na to, że efekty tych działań będą coraz bardziej widoczne również w naszych wynikach finansowych – mówi Tomasz Pakulski, członek zarządu Vercom odpowiedzialny za obszar klientów Enterprise.

Rozwój produktowy w segmencie SME jest ukierunkowany na realizację długofalowego celu, jakim jest osiągnięcie poziomu miliona płacących klientów. Chcąc zrealizować ten cel, Spółka konsekwentne rozwija usługi poszerzające grono docelowych odbiorców. Po uruchomieniu dedykowanych lokalizacji na rynek hiszpański i polski oraz udostępnieniu klientom szeregu funkcjonalności opartych o sztuczną inteligencję, w minionym kwartale zakończono prace nad platformą sprzedaży cyfrowych produktów. Nowa usługa znacząco podniesie atrakcyjność usługi MailerLite dla społeczności twórców, jednego z najszybciej rosnących segmentów rynku.

- W minionym kwartale udostępniliśmy klientom MailerLite platformę sprzedaży cyfrowych produktów, co otworzyło przed nami jeszcze większe możliwości na dynamicznie rosnącym rynku twórców. Dotychczasowa strategia produktowa w połączeniu ze skutecznymi działaniami marketingowymi przełożyły się na niemal dwukrotny wzrost liczby rejestracji nowych użytkowników, co w niedługim czasie powinno przełożyć się również na przyspieszenie dynamiki liczby płacących klientów – mówi Indrė Sizovaitė, członek zarządu Vercom odpowiedzialny za obszar klientów SME.

***
O Vercom

Vercom tworzy globalne usługi komunikacji w modelu SaaS, które umożliwiają klientom budowanie trwałych relacji z odbiorcami za pośrednictwem wielu kanałów komunikacji. Rozwiązania oferowane przez Vercom od 20 lat pomagają klientom automatyzować oraz skalować procesy komunikacji, zachowując przy tym wysoką dostarczalność i efektywność. Vercom działa poprzez dwie główne marki, tj. MessageFlow, platformę skierowaną do dużych przedsiębiorstw, oraz MailerLite, który oferuje rozwiązania dla małych i średnich firm.
Obecnie z usług Vercom korzysta ponad 100 000 firm oraz prywatnych przedsiębiorców na 180 rynkach, w tym takie podmioty jak IKEA, Rossman, American Express, DHL, Coca-Cola oraz BNP Paribas. Zespół Vercom obejmuje ponad 400 osób skupionych w 30 lokalizacjach na całym świecie, m.in. w San Francisco, Nowym Jorku, Berlinie, Pradze, Poznaniu oraz Warszawie. 
Grupa Vercom charakteryzuje się silnie wzrostowym profilem działalności – w ciągu ostatnich 4 lat EBITDA rosła w średniorocznym tempie na poziomie 43% i na koniec 2024 r. wyniosła 110 mln zł.
Od 2021 roku spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i wchodzi w skład indeksu mWIG40.

Źródło: Vercom SA

udostępnij: