Gaming Factory z rekordowymi przychodami w pierwszym półroczu. Japanese Drift Master motorem napędowym
Komunikat od Gaming Factory SA
Gaming Factory, producent i wydawca gier na PC i konsole notowany na głównym rynku GPW, zaprezentował bardzo dobre wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2025 r. W raportowanym okresie spółka osiągnęła 9,4 mln zł przychodów jednostkowych wobec 1,7 mln zł rok wcześniej. EBITDA wyniosła 5,6 mln zł, a zysk netto sięgnął blisko 1,1 mln zł. Najważniejszym czynnikiem poprawy wyników była majowa premiera flagowej produkcji JDM: Japanese Drift Master, której sprzedaż obecnie przekroczyła 140 tys. egzemplarzy. Rozwój marki JDM oraz budowa powtarzalnych przychodów stanowią fundament zaktualizowanej strategii rozwoju Gaming Factory na lata 2025–2027.
– Wyniki finansowe pokazują, że konsekwentna praca nad JDM: Japanese Drift Master przyniosła oczekiwany efekt. Aktualna sytuacja pozwala nam planować dalszy rozwój spółki. Należy też podkreślić, że zaraportowany jednostkowy zysk netto byłby wyższy, gdyby nie jednorazowy odpis aktualizacyjny w wysokości 2,7 mln zł. Teraz naszym priorytetem jest utrzymanie wysokiego poziomu sprzedaży, dalsze zainteresowanie grą oraz skuteczne zarządzanie jej cyklem życia – komentuje Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory S.A.
Dalszy rozwój JDM: Japanese Drift Master pozostaje centralnym punktem zaktualizowanej strategii Gaming Factory na lata 2025–2027. Gra będzie rozwijana w modelu longsellera – poprzez kolejne aktualizacje, dodatki DLC, a także wersje na konsole i planowany tryb multiplayer, który znacząco poszerzy możliwości rozgrywki i zaangażowanie graczy. Porty na PlayStation i Xbox nie będą wymagały wysokich nakładów produkcyjnych, a przy rosnącej rozpoznawalności marki mogą stać się kolejnym silnym źródłem przychodów. Tytuł ma już ponad 870 tys. zapisów na wishlistę, a aktywna społeczność m.in. na Discordzie odgrywa istotną rolę w procesie dalszego rozwoju.
– Zbudowaliśmy solidne fundamenty, dysponujemy silnym IP, doświadczonym zespołem i jasno określonymi celami na najbliższe lata. Zaktualizowana strategia, którą realizujemy, koncentruje się przede wszystkim na rozwoju JDM: Japanese Drift Master i dalszym budowaniu kompetencji wokół gier motoryzacyjnych. Chcemy w sposób zrównoważony poszerzać nasze portfolio, przede wszystkim poprzez wzmacnianie istniejących marek. Zależy nam na skalowalnym i efektywnym modelu działania. JDM udowodnił, że potrafimy tworzyć tytuły o globalnym potencjale, teraz naszym celem jest przełożenie tego sukcesu na dalszy rozwój Gaming Factory – podkreśla Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory S.A.
Strategia Gaming Factory na lata 2025–2027 koncentruje się na kluczowych obszarach: rozwoju marki JDM, efektywności operacyjnej oraz globalnych partnerstwach. W dalszej perspektywie planowana jest produkcja JDM 2, czyli projektu klasy AA, który będzie rozwijany z myślą o globalnej dystrybucji, możliwie we współpracy z międzynarodowym wydawcą. Równolegle rozwijana jest również gra Pizza Slice, której premiera planowana jest na początek 2026 roku.
Gaming Factory zamierza dalej optymalizować procesy produkcyjne, koncentrować się na wybranych projektach o największym potencjale i zwiększać powtarzalność przychodów dzięki dodatkom, aktualizacjom i premierom na nowe platformy. Spółka nie wyklucza także współpracy z zewnętrznymi wydawcami przy wybranych projektach.
Źródło: Gaming Factory SA
