Przejdź do treści

udostępnij:

OT Logistics zakłada, że efekty optymalizacji kosztowej będą widoczne od 2026 roku

OT Logistics zakłada, że efekty działań związanych z ograniczeniem kosztów operacyjnych będą widoczne od 2026 roku - poinformował podczas konferencji wynikowej prezes Kamil Jedynak.

"Efekty tych działań z każdym miesiącem będą coraz bardziej widoczne. Pełny efekt optymalizacji kosztowej będzie widoczny od początku 2026 roku" - powiedział prezes Jedynak.

Katarzyna Mielec, członek zarządu spółki wskazała, że do końca 2025 roku przewidywana jest redukcja zadłużenia spółki.

"Mam tu na myśli zadłużenie wynikające z leasingów. Szacujemy, że jeżeli wszystkie transakcje dojdą do skutku, to zmniejszy się ono o 45 proc." - poinformowała.

Mielec dodała, że spadek przychodów po I półroczu porównany do analogicznego okresu w 2024 roku wynika m.in. z działalności portowej.

"To przede wszystkim wpływ działalności portowej, gdzie odnotowaliśmy spadek przychodów o około 20 mln zł, w tym jeszcze dodatkowo inne usługi, które świadczymy w ramach działalności portowej i to jest kolejny 1 mln" - wskazała.

Karol Bowżyk, członek zarządu poinformował również o założeniach Programu Optymalizacji Kosztowo-Operacyjnej w OT Port Świnoujście (OTPŚ).

"Chcielibyśmy przede wszystkim ustabilizować wynik finansowy i przepływy pieniężne w OT Port Świnoujście, ograniczyć negatywny wpływ bieżącej sytuacji w OT Port Świnoujście na wynik i bilans całej grupy kapitałowej oraz utrzymać zasoby terminala w pełnej funkcjonalności operacyjnej, która umożliwi bieżące i niezakłócone realizowanie usług" - wskazał.

Dodał, że pozostałymi celami programu jest dostosowanie posiadanej przez OTPŚ bazy aktywów do poziomu optymalnego, zapewniającego bezpieczeństwo finansowe i operacyjne, utrzymanie opcji rozwoju OTPŚ w przypadku poprawy zewnętrznych warunków rynkowych oraz umożliwienie kontynuacji realizacji prac nad projektem terminala paliwowego.

Spółka szacuje łączne docelowe oszczędności w OTPŚ z tytułu wprowadzenie programu na ok. 20 mln zł w 2026 roku.

Prezes wskazał, że są prowadzone rozmowy z kilkoma dużymi podmiotami dotyczące importu węgla energetycznego na przyszły rok.

"Oczekiwania klientów mogą wskazywać na to, że sytuacja w przyszłym roku może ulec zmianie i po tym dosyć długim okresie braku węgla energetycznego w naszych portach ten towar i ten ładunek może w przyszłym roku powrócić" - dodał.

Jedynak poinformował również, że OTL jest gotowe na przyjęcie zleceń związanych z działalnością hydrotechniczną.

"Przed nami zapowiedziane duże inwestycje w budowę nowych terminali, które zostały ogłoszone już przez ministerstwa, przez rząd. Cały czas pracujemy, jesteśmy gotowi do przyjęcia nowych zleceń. Także ten segment historycznie nam bardzo bliski, pozostaje dużą nadzieją i jest bardzo perspektywiczny dla naszej działalności" - wskazał.

(PAP Biznes)

mbi/ gor/

udostępnij: