Przejdź do treści

udostępnij:

Grupa Spyrosoft opublikowała wyniki finansowe za III kw. 2025 r.

Komunikat od SpyroSoft SA

W trzecim kwartale 2025 r. Grupa Spyrosoft osiągnęła przychody na poziomie 150,4 mln zł (+25,6% r/r) i EBITDA w wysokości 17,3 mln zł (+15,5% r/r). Obie kwartalne wielkości są na historycznie najwyższym poziomie, pomimo zmiennego otoczenia gospodarczego i wynikających z tego wyzwań na rynku IT. 

Narastająco po trzech kwartałach 2025 r. przychody Grupy wyniosły 440,1 mln zł (+32,7% r/r), a EBITDA 46,9 mln zł (+24,3% r/r). 

– Za nami rekordowy kwartał pod względem przychodów i wypracowanego wyniku EBITDA. Osiągnięto je w bardzo zmiennym otoczeniu ekonomicznym i geopolitycznym, przez które warunki na globalnym rynku IT były wymagające. Nasz skuteczny rozwój jest możliwy dzięki zdywersyfikowanemu modelowi działalności – zarówno pod kątem geograficznym, jak i obszarów, w których się specjalizujemy. Dobrze zobrazowały to ostatnie kwartały. Rozwijanie istniejących oraz uruchamianie nowych segmentów działalności pozwalało nam elastycznie reagować na dynamiczną sytuację rynkową. Zgodnie z naszą strategią, istotnym elementem tych zmian są również przejęcia. Te zrealizowane w ostatnich latach przyniosły zamierzone efekty i dlatego właśnie konsekwentnie będziemy dalej realizować kolejne transakcje, zgodnie z naszym przyjętym, skutecznym modelem działalności – mówi Konrad Weiske, prezes zarządu Spyrosoft S.A. 

Przychody Grupy w samym III kwartale wzrosły o 25,6% do 150,4 mln zł. Był to kwartał pozyskiwania raczej wielu mniejszych kontraktów, niż oparcia sprzedaży na kilku projektach o większej skali. Wyraźny wzrost przychodów został osiągnięty mimo niekorzystnych dla Spółki kursów walutowych (przychody Grupy w 85% pochodzą z rynków zagranicznych). I w pełni też obrazuje wzrost organiczny, ponieważ wyniki przejętego w 2024 r. Codibly (specjalizującego się w segmencie elektromobilności i OZE) uwzględnione są już w bazie porównawczej (konsolidacja rozpoczęła się od trzeciego kwartału ubiegłego roku). Narastająco po dziewięciu miesiącach przychody Grupy wzrosły o 32,7% do 440,1 mln zł. 

Największy udział w przychodach Grupy po trzech kwartałach br. (21% vs 12% rok wcześniej) miał segment Media & Entertainment, w ramach którego dynamicznie rozwija się m.in. kontrakt z BBC. Solidny wzrost odnotowują także nowe obszary działalności. Przykładem może być e-Mobility, Renewables & Energy, w ramach którego w III kw. 2025 r. podpisano nowy kontrakt z Orlenem, liderem rynku energetycznego w Polsce. Udział segmentu w całych przychodach Grupy wzrósł po trzech kwartałach do 5%, z 2% rok wcześniej. Natomiast spółka Spyrosoft AdTech, która rozpoczęła działalność dopiero w II kw. 2025, odnotowała w minionym kwartale pierwsze przychody, tym samym wyprzedzając założenia biznesowe. 

Na poziomie EBITDA Grupa wypracowała w trzecim kwartale 2025 r. 17,3 mln zł (+15,5% r/r), a narastająco po trzech kwartałach 46,9 mln zł (+24,3% r/r). Przełożyło się to na marżę EBITDA na poziomie odpowiednio 11,5% oraz 10,7%. Na wynik EBITDA negatywny wpływ miały różnice kursowe wynikające z mocnej złotówki. W związku z ponoszeniem rosnących kosztów z uwagi na wzmożoną aktywność na rynku akwizycji, Grupa Spyrosoft publikuje również wskaźnik EBITDA skorygowany właśnie o dodatkowe koszty M&A. W trzecim kwartale br. skorygowana marża EBITDA wyniosła 12,1%, a narastająco po trzech kwartałach 11,1%. 

Zysk netto Grupy spadł w III kwartale br. o 3,1% do 8,0 mln zł, a po trzech kwartałach narastająco wzrósł o 23,3% do 25,0 mln zł. Porównując bieżący zysk netto z rokiem poprzednim warto pamiętać, że w 2024 r. pozytywny wpływ na poziomie netto miało wykorzystanie ulg podatkowych z lat ubiegłych (związanych z działalnością B+R). W 2025 r. natomiast ulga podatkowa dotyczy tylko bieżącego roku i zostanie rozliczona dopiero w czwartym kwartale 2025 r. 

Pozytywny wpływ na osiągany zysk netto (ok. 1 mln zł po trzech kwartałach br.) miała natomiast działalność zabezpieczająca zmienność kursów walutowych. 

– Spodziewam się, że w kolejnych kwartałach dalej będziemy funkcjonować w wymagającym otoczeniu rynkowym, ale mimo to zakładam, że strategia opierająca się na dywersyfikacji działalności pozwoli nam się dalej rozwijać. Coraz istotniejszym obszarem staje się dla nas AI. Stawiamy również w średniej perspektywie na rozwój Healthcare, czy uruchomionego właśnie Spyrosoft Innovo, które będzie działać w branży rolniczej. Nasz rozwój organiczny chcemy wzmocnić skutecznymi akwizycjami. W ostatnim czasie informowaliśmy o rozmowach dotyczących przejęć spółek działających na rynku niemieckim i na rynkach azjatyckich. A przede wszystkim – przejęciu w październiku amerykańskiej spółki Carimus, która ma nam pozwolić przyśpieszyć rozwój w USA, a przy tym ułatwić dostęp do najlepszych specjalistów z rynku amerykańskiego, m.in. z obszaru AI, na czym skorzysta cała Grupa Spyrosoft – komentuje Konrad Weiske, prezes zarządu Spyrosoft S.A. 

Carimus powstał w 2013 r. Zespół firmy liczy około 40 osób. W 2024 r. jej przychody wyniosły 5,3 mln USD, a szacunki na cały 2025 r. zakładają sprzedaż na poziomie ok. 6,2 mln USD. Spółka obsługuje klientów z wielu sektorów, w tym m.in. healthcare i biotechnologie, energetyczny, infrastrukturalny czy w branży usług publicznych. Cała sprzedaż pochodzi z rynku amerykańskiego. 

Na koniec III kw. 2025 r. zatrudnienie w Grupie Spyrosoft wyniosło 1 922 osób, wobec 1 636 rok wcześniej. Lekki spadek względem 1 949 osób na koniec I półrocza 2025 r. wynika przede wszystkim ze zmniejszenia tzw. ławki (pracowników bez przydzielonych projektów). Jej udział w kosztach wytworzenia spadł do poziomu 1,8% wobec 2,8% w II kw. 2025 r. 

Grupa Spyrosoft kontynuuje przegląd opcji strategicznych wraz z doradcą finansowym, Cascadia Capital z Seattle oraz jej polskim współdoradcą – firmą Investsight. Ma on zostać zakończony do końca bieżącego roku.

Spyrosoft to międzynarodowa firma z Wrocławia, która od 2016 r. oferuje kompleksowe usługi w zakresie tworzenia oprogramowania. Około 85% przychodów firmy pochodzi z kontraktów zawieranych z klientami zagranicznymi, przede wszystkim z Wielkiej Brytanii, Niemiec i USA. Firma współpracuje z klientami z całego świata. 

Zdywersyfikowany portfel klientów obejmuje kilkanaście specjalistycznych branż. Spółka prowadzi biura w Polsce, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Chorwacji, Norwegii, Stanach Zjednoczonych, Rumunii, Argentynie oraz Indiach.

Źródło: SpyroSoft SA

udostępnij: