remiera Cronos: The New Dawn fundamentem historycznych wyników krakowskiego mistrza horroru
Komunikat od Bloober Team SA
Najwyższe w historii przychody i zysk netto krakowskiej spółki po 3 kwartałach to efekt w głównej mierze premiery gry Cronos: The New Dawn. Zysk netto Bloober Team SA wyniósł ponad 45 mln zł po trzech kwartałach. Przychody Grupy Kapitałowej Bloober Team SA w tym okresie wyniosły blisko 110 milionów zł. Sprzedaż Cronos: The New Dawn przekroczyła już 500 000 egzemplarzy co jest bardzo dobrym wynikiem dla nowego IP w tym gatunku. Spółka ma już blisko 170 milionów zł. kapitałów własnych.
O prawie 300% wzrosły przychody GK Bloober Team w trzecim kwartale 2025 r. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, osiągając poziom 64 mln zł. Narastająco przychody grupy zbliżyły się do poziomu 110 mln zł, w porównaniu do 66 mln zł w minionym roku. Równie imponująco prezentują się zyski GK Bloober Team. Wypracowała ona w Q3 ponad 45 mln zł zysku operacyjnego i 35 mln zł zysku netto. Narastająco po trzech kwartałach pozycje te wyniosły odpowiednio 55,8 mln zł i 45 mln zł. To najlepsze wyniki w historii spółki!
– Na miniony kwartał czekaliśmy ponad 4 lata, czyli od premiery The Medium. Tamta produkcja pokazała, że potrafimy tworzyć znakomite gry autorskie, natomiast udany debiut Cronos: The New Dawn pokazał, że potrafimy własnymi siłami przeprowadzić bardzo szeroko zakrojone, a co najważniejsze skuteczne działania marketingowe przy znacznie większych tytułach. Kampania była modelowa i stanowi dla nas doskonałe przetarcie przed kolejnymi wysokobudżetowymi działaniami promocyjnymi. Jestem przekonany, że najlepszy czas dopiero przed nami - wiemy nad czym pracujemy i nie możemy się doczekać, żeby pokazać efekt naszych prac. Co ważne, my przez lata mądrze reinwestowaliśmy nasze zyski w kolejne produkcje. Nie jesteśmy studiem, który osiąga niespodziewany sukces i nie wie, jak go powtórzyć. Wertykalność naszego biznesu wspieramy zdobytą wiedzą i pracami B+R. Doskonale wiemy, gdzie zmierzamy i iterujemy wszystkie nasze działania, w ramach strategii – komentuje Piotr Babieno, prezes GK Bloober Team
Cronos: The New Dawn zadebiutował na PC, PlayStation 5, Nintendo Switch 2, Xbox Series X 5 września 2025 roku i z miejsca zdobył serca oraz portfele graczy. W premierowy weekend sprzedaż gry przekroczyła 200 tysięcy sztuk na wszystkich platformach a w ciągu 3 miesięcy od premiery produkcję Bloober Team kupiło ponad 500.000 graczy. Obecnie aż 88 proc. recenzji na Steam jest pozytywnych, a liczba ocen użytkowników na wspomnianej platformie zbliża się do 5000.
Gra spotkała się również z dużym zainteresowaniem mediów. Recenzenci podkreślali niesamowity setting oraz oprawę audiowizualną Cronos: The New Dawn. Dotychczas zostało opublikowanych ponad 130 recenzji, z czego ponad połowa dotyczy wersji na PS5. Większość podsumowań podkreślała kunszt Bloober Team, a średnia ocena krytyków oscyluje w granicach 8/10, bez względu na platformę. Wśród najpopularniejszych redakcji, które opublikowały recenzje są Game Reactor (9/10), DualShockers (9/10) czy GameSpot (8/10).
Udana premiera największej gry w historii Bloober Team nie oznacza przerwy w działalności firmy. Na początku października został ogłoszony aktualny kalendarz wydawniczy na najbliższe miesiące. Jeszcze w tym roku - 19 grudnia - zadebiutuje Layers of Fear: The Final Masterpiece Edition w wersji cyfrowej na Nintendo Switch 2 w cenie 39,99 USD/Euro. To już drugi tytuł mistrzów horroru na tej platformie.
Pozostałe ogłoszone obecnie produkcje to projekty współtworzone (second party) pod szyldem Broken Mirror Games. Premiera survival horroru Star Trek: Infection (Projekt I). została ustalona na 31 marca 2026 roku. Tytuł ukaże się na platformach Meta Quest 3S, Meta Quest 3 oraz SteamVR w cenie 29,99 USD/Euro.
I Hate This Place zadebiutuje 29 stycznia na PC, PlayStation 5, Xbox Series X|S oraz Nintendo Switch. Jest to tytuł będący izometrycznym survival horrorem opartym na popularnym komiksie autorstwa Kyle’a Starksa i Artyoma Topilina. Cena wynosić będzie 29,99 USD/Euro.
Te tytuły to dopiero początek naszych planów na najbliższy okres. Mamy bardzo mocno skonkretyzowany plan, którego się trzymamy, a jak zawsze również niespodzianki, którymi chcemy zaskoczyć naszych fanów. Mimo ciężkiego okresu w branży Bloober Team patrzy bardzo optymistycznie na swoją przyszłość - dodaje Piotr Babieno, prezes GK Bloober Team.
O Bloober Team: Założone w 2008 roku krakowskie studio Bloober Team specjalizuje się w tworzeniu głębokich i immersyjnych gier z gatunku horror. Zespół liczący ponad 250 kreatywnych specjalistów nieustannie przesuwa granice narracji, oferując graczom na całym świecie głębokie, złożone historie. W nagradzanym portfolio studia znajdują się tytuły takie jak seria Layers of Fear, Blair Witch, Observer: System Redux oraz The Medium. W październiku 2024 Bloober Team, we współpracy z japońskim producentem KONAMI, wydało długo wyczekiwany remake ikonicznego horroru SILENT HILL 2. Gra spotkała się z ogromnym uznaniem, zdobywając pozytywne recenzje oraz liczne nominacje i nagrody, w tym tytuł Gry Roku przyznany przez Horror Game Awards oraz miano Najlepszej Gry 2024 roku według IGN Japan.
We wrześniu 2025 roku studio zaprezentowało również autorską produkcję Cronos: The New Dawn – survival horror osadzony w klimacie sci-fi, który od momentu premiery spotkał się z entuzjastycznym odbiorem zarówno wśród graczy, jak i mediów.
Bloober Team jest notowane na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
Źródło: Bloober Team SA
