Przejdź do treści

udostępnij:

Cooking Simulator 2: Prologue pojawi się w lutym 2026

Komunikat od Big Cheese Studio SA

Sequel kultowej polskiej gry Cooking Simulator, której sprzedaż na całym świecie przekroczyła 4 mln kopii (wraz z dodatkami), w marcu 2026 będzie dostępny na PC. Z kolei w lutym Big Cheese Studio S.A. udostępni Cooking Simulatora 2: Prologue, aby gracze mogli zasmakować tej produkcji. Spółka rozwija również pierwszą część gry o nową wersję VR, a do jej zespołu dołączył Leszek Lisowski - ekspert branży gamingowej z ponad 20-letnim doświadczeniem i dawny współzałożyciel Big Cheese Studio S.A.

Cooking Simulator 2, czyli nowy wymiar gotowania

- Premiera Cooking Simulatora 2: Better Together w marcu 2026 pozwoli nam dopracować quality of life oraz wprowadzić zmiany w systemie blueprint gry, który powinien znacząco podnieść jakość rozgrywki. Pojawią się również wzbogacone scenariusze zachowań gości, a także zostanie rozbudowany system platingu - od nakładania na talerz, po fine dining. Satysfakcja graczy jest dla nas priorytetem, a dodatkowo marzec zapewni lepsze okno wydawnicze dla premiery pełnej wersji gry na PC. Równocześnie prowadzimy już rozmowy o portach na konsole i inne platformy - mówi Łukasz Dębski, prezes Big Cheese Studio S.A.

Druga odsłona Cooking Simulatora w liczbach to: ponad 200 składników, 80 przepisów, 30 specjalnych umiejętności i atutów oraz 11 grup klientów. Sequel kultowej gry zyska tryb kooperacyjny, jak i dodatkowe funkcjonalności - w tym Cooking Sense, czyli wizualizację zmysłów ze świata rzeczywistego - takich jak węch i smak.

Wraz z wprowadzeniem trybu kooperacyjnego, Cooking Simulator zapewni graczom zupełnie nowy wymiar rozrywki - także dzięki blueprintom, czyli systemowi przepisów nowej generacji. Kolejną zmianą będzie rozwinięcie systemu 30 specjalnych umiejętności i atutów o jeszcze bardziej angażujące funkcjonalności - mające większy wpływ na rozgrywkę.

- Od listopada druga część Cooking Simulatora jest w ciągłych, zewnętrznych testach Q&A, playtestach i focusach - zapewniających feedback dla nowych funkcjonalności i zmian. Następnym krokiem będą szersze testy sieciowe w zewnętrznym Q&A, a wraz z udostępnieniem Prologu w lutym 2026 planowane są też dodatkowe działania marketingowe - dodaje Robert Chudala, który dołączył do zarządu Big Cheese Studio S.A. 

Długoterminowe wsparcie dla Cooking Simulatora

Fenomen Cooking Simulatora, który zyskał popularność na całym świecie - od USA, przez Europę, po Azję - ma wymiar gamingowy, ale również biznesowy. Gra jest stale rozwijana, a jej wersja VR zyskała pełny relaunch w 4K. Cooking Simulator VR: Next-Gen Edition (Enhanced), oparty na silniku Unreal Engine, będzie wyznaczał kierunek dla kolejnych gier.

W grudniu do zespołu Big Cheese Studio S.A. dołączył Leszek Lisowski, ekspert branży gamingowej z ponad 20-letnim doświadczeniem oraz dawny współzałożyciel spółki. Współtworzył wówczas działania kreatywne i produkcyjne, stojące za globalnym sukcesem Cooking Simulatora, natomiast teraz zajmie się rozwojem gry i jej produktów pochodnych.

- Wracam, aby wzmocnić długoterminowe wsparcie dla Cooking Simulatora. Ponownie dołączam do zespołu - jako doradca zarządu - i będę odpowiedzialny za kierunek rozwoju pierwszej części gry na kolejne lata. Razem chcemy przyciągać nowych graczy do Cooking Simulatora i jego dodatków - zapewniając im nowe, niezapomniane doświadczenia. Priorytetem jest systematyczne wsparcie na wszystkich platformach, zapewnienie regularnych aktualizacji oraz utrzymanie wysokich standardów jakości dla całego ekosystemu Cooking Simulatora - obejmującego: DLC, konsole, VR oraz obecne i przyszłe projekty pochodne - mówi Leszek Lisowski.     

O Big Cheese Studio S.A.: Polski producent i wydawca gier komputerowych, od grudnia 2021 r. notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych. Od momentu powstania w 2018 r., spółka skupiała się na grze Cooking Simulator (wraz z dodatkami), której społeczność rozwija się na całym świecie.

Studio sukcesywnie rozszerza swoje portfolio produktowe i wydawnicze, a także obszary działania - również w kierunku mobile oraz VR. Big Cheese Studio S.A. tworzy ponad 30-osobowy zespół. Spółka współpracuje z wieloma partnerami i studiami z sektora gamingowego - w tym z obszarów: mocapu, animacji, produkcji dźwięku czy efektów specjalnych.

Flagowym tytułem Big Cheese Studio S.A jest rynkowy hit - gra Cooking Simulator. Sequel, czyli Cooking Simulator 2: Better Together, wejdzie na rynek w styczniu 2026 r. Z kolei w czerwcu 2025 r. miała premierę gra Chinese Frontiers, której spółka jest globalnym wydawcą.

W 2024 r. zysk netto Big Cheese Studio S.A. wyniósł 6,9 mln zł - niemal 3-krotnie więcej niż rok wcześniej, a przychody netto przekroczyły 11,3 mln zł - rosnąc o blisko 5% r/r. 

Źródło: Big Cheese Studio SA

udostępnij: