Koronawirus sprawił, że Steam bije rekordy popularności, a większość użytkowników pochodzi z Chin
Steam w ostatnim czasie bije rekordy popularności pod względem liczby użytkowników z Chin i korzystają na tym spółki gamingowe. PlayWay już oficjalnie informuje, że notuje rekordową sprzedaż gier w tym regionie.
Jak pokazują dane na stronie SimilarWeb za luty 2020 roku, liderem pod względem liczby użytkowników na stronie Steam są Chiny, które wyprzedziły USA. Ponadto, w styczniu wzrost graczy z Chin wyniósł blisko 28%. Jest to efekt oczywiście epidemii koronawirusa w tym regionie. Mieszkańcy zostają poddani przymusowej kwarantannie pozostają w domach i ... grają w gry.
Ten fakt zaczynają oficjalnie komunikować producenci gier. Krzysztof Kostowski, prezes PlayWaya w najnowszym wideo dla akcjonariuszy podkreśla widoczny wzrost sprzedaży tytułów spółki w Chinach. Sprzedaż gry Thief Simulator to w tej chwili aż 67% Chinach. Również dobre wyniki osiągają na tamtym rynku takie gry jak Tank Mechanic Simulator - 30% czy Car Mechanic Simulator 26% całej sprzedaży.
Steam statystyki ruchu wg SimilarWeb - dane za luty 2020 roku
Źródło: SimilarWeb
Dane z serwisu badającego ruch w internecie SimilarWeb wskazują, że procentowo ruch z Chin w lutym na w serwisie Steam był najwyższy i odpowiadał za 15,8% całego ruchu.
Zobacz także: 7 silnych fundamentalnie spółek z GPW, które przez koronawirusa spadły, a powinny na nim zyskać
Chiny liderem na Steamie
Od stycznia Chińczycy mieszkający na terenach zagrożonych epidemią są objęci kwarantanną. Jak widać, aby zabić nudę, coraz częściej sięgają po gry. Znaczny wzrost liczby użytkowników z Chin odnotowała platforma Steam w styczniu 2020 roku, a już w lutym kraj stał się liderem.
Epidemia koronawirusa trwa już dłuższy czas, a łączna liczba osób zarażonych przekracza 98 tys. Najwięcej, bo aż 80 tys. chorych osób jest w Chinach. Również liczba przypadków śmiertelnych jest w tym regionie najwyższa. Do tej pory odnotowano ponad 3 tys. osób zmarłych wskutek koronawirusa.
Steam – dane za styczeń 2020 roku
Źródło: SimilarWeb
Według danych SimilarWeb, w styczniu na platformie Steam ruch z Chin wzrósł o ponad 27%, a w lutym Chińczycy zostali liderem, wyprzedzając tym samym USA. Ponadto, Steam DataBase na Twitterze pochwalił się rekordem dziennym pod względem liczby użytkowników online – 2 lutego wynosiła ona ponad 18,8 mln osób. Wcześniejszy rekord został odnotowany w 2018 roku i wtedy ta liczba była nieznacznie mniejsza, bo wynosiła 18,5 mln.
.@Steam has broken its record for most concurrently online users that was held for two years. Previous record was 18,537,490 users. It's still increasing!
— Steam Database (@SteamDB) February 2, 2020
But there's about 1 million less players actually in-game (≈5.8mil vs ≈7mil two years ago).https://t.co/D6WDHbz0B4
Zobacz także: Goldman Sachs policzył jak bardzo koronawirus spowolni gospodarkę oraz czy wywoła kryzys
PlayWay odnotowuje wyższą sprzedaż w Chinach
Większą sprzedaż generowaną przez Chiny odnotowuje PlayWay. W najnowszym wideo spółki, prezes Kostowski omawia aktualności i podkreśla popularność gier na tym terenie. Potwierdzeniem jest m.in. sprzedaż tytułu Thief Simulator, który stanowi 67% sprzedaży na Steamie w Chinach. Jest to jedna z najważniejszych gier polskiej spółki w tym regionie.
Idąc dalej, również Tank Mechanic Simulator, który miał premierę w zeszłym miesiącu, jest popularny w Chinach. Jego sprzedaż stanowi 30%. Nie można zapominać też o najpopularniejszej grze PlayWaya, czyli Car Mechanic Simulator, gdzie rynek chiński generuje 26% sprzedaży tytułu w wersji na PC.
„Obecnie, moim zdaniem, gry się dobrze sprzedają. Chiny (…) są znaczącym graczem, a panika i ogólna sytuacja może mieć na to wpływ” - powiedział Krzysztof Kostowski w wideo.
Źródło: YouTube
Sektor mobilny też może zyskiwać
Również Ten Square Games, twórca mobilnego hitu Fishing Clash, może skorzystać na epidemii koronawirus. Tytuł, pomimo że został wydany w 2017 roku, nadal generuje większość przychodów spółki.
Jak na razie Fishing Clash jest dostępny w Chinach na platformy iOS, ale polska spółka jest w trakcie certyfikacji gry w wersji na Androida. A ten proces może się zakończyć już niedługo…