Wyniki finansowe Grupy AMBRA za I kwartał roku obrotowego 2025/26 – czat inwestorski z zarządem
W czwartek, 6 listopada 2025 roku odbył się czat inwestorski z zarządem spółki Ambra: prezesem zarządu, Robertem Ogórem oraz wiceprezesem zarządu, Piotrem Kaźmierczakiem. Wydarzenie poświęcone było wynikom za I kwartał roku obrotowego 2025/26. Zapraszamy do zapoznania się z zapisem z tego wydarzenia.
Zapraszamy na czat inwestorski z zarządem spółki Ambra: prezesem zarządu, Robertem Ogórem oraz wiceprezesem zarządu, Piotrem Kaźmierczakiem. Wydarzenie poświęcone będzie wynikom za I kwartał roku obrotowego 2025/26.
Spotkanie rozpocznie się w czwartek, 6 listopada 2025 r. o godz. 11:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.
W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.
Dzień dobry! Witamy Państwa na kolejnym czacie i zapraszamy do zadawania pytań.
Nowa linia jest przeznaczona w pierwszym rzędzie do produkcji napojów bezalkoholowych i pomoże w dalszej dywersyfikacji działalności w tym kierunku.
Dodane przez Gość: Marek Walczak w odpowiedzi na Dzień dobry, mam pytanie…
Jaki jest obecny harmonogram uruchomienia i pełnej operacyjności nowej linii produkcyjnej, i jakie konkretne korzyści Zarząd przewiduje uzyskać w kolejnych kwartałach, które miałyby zrekompensować zwiększone wydatki inwestycyjne?
Pełna operacyjność zostanie osiągnięta w roku 2026. Spodziewamy się wzrostu wydajności na pracownika, zwiększenia wolumenu produkcji oraz będziemy wdrażać nowe produkty dedykowane na tę linię. Zakładamy widoczne obniżenie tempa wzrostu kosztów dzięki nowej inwestycji.
Dodane przez Paweł Biedrzycki w odpowiedzi na Jaki jest obecny harmonogram…
Obecnie to około 5% w skali grupy i dynamicznie rośnie. Jest to marka z nadal dużym potencjałem wzrostu i należy do wiodących pozycji na półkach polskich sklepów.
Dodane przez Gość: Jarek w odpowiedzi na Jaki udział w sprzedaży win…
Gratuluję wysokiej dynamiki wzrostu w kategorii napojów bezalkoholowych w wynikach. Czy ten segment może realnie stanowić przeciwwagę dla ogólnego spadku konsumpcji alkoholu? Jakie działania w zakresie R&D, marketingu i dystrybucji są podejmowane, aby przyspieszyć wzrost w segmencie nisko- i bezalkoholowego?
Dynamiczny wzrost "bezalkoholowych alkoholi" nie kompensuje w swojej skali trendów zmniejszającej się konsumpcji alkoholu z wyjątkiem win musujących, w których udział bezalkoholowych osiągnął 8% i zapewnił kategorii jako jednej z niewielu wzrostowy wynik. W winach spokojnych udział ten jeszcze nie przekroczył 2%. W obu tych rynkach łącznie jesteśmy wyraźnym liderem i będziemy wprowadzać nowe propozycje.
Dodane przez Paweł Biedrzycki w odpowiedzi na Gratuluję wysokiej dynamiki…
Pracujemy nad efektywnością naszych operacji w każdym obszarze. Pamiętać należy, że wzrost wynagrodzeń narzucany jest przez rynek pracy. Chcemy osiągać wzrost wydajności pracy i utrzymywać wzrost wynagrodzeń na poziomie umożliwającym poprawę naszej rentowności i konkurencyjności.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Czy w bieżącym kwartale…
Pracujemy nad bezalkoholowymi innowacjami w niemal wszystkich segmentach konsumpcji alkoholu.
Dodane przez Gość: Wojtek w odpowiedzi na Kiedy spółka planuje…
Jakie konkretne działania planuje Zarząd, aby w kolejnych kwartałach spowolnić lub zniwelować wzrost kosztów stałych (zwłaszcza kosztów osobowych i dystrybucji), aby utrzymać stabilności marży netto?
Wdrażamy nowego ERP, pracujemy nad optymalizacją kosztów w dystrybucji i w innych obszarach.
Dodane przez Paweł Biedrzycki w odpowiedzi na Jakie konkretne działania…
Spadek sprzedaży alkoholi mocnych w naszej Grupie traktujemy jako zjawisko przejściowe, gdyż portfel naszych produktów i marek koncentruje się na kategoriach i segmentach premium. Planujemy dalszy rozwój oferty unikalnych alkoholi również w segmentach superpremium zakładając, że wraz z obniżającą się codzienną konsumpcją alkoholu alkohole premium dalej zyskiwać będą na znaczeniu.
Dodane przez Gość: Jarek w odpowiedzi na Wina spokojne rosną, napoje…
Nie działamy na rynkach Serbii, Bułgarii i Mołdawii. Odnosimy natomiast sukcesy na runku rumuńskim. Nastroje konsumenckie są tam obecnie dobre i wskazują na odporność na negatywne czynniki jak wzrost vat, czy oszczędności budżetowe. Nasze marki radzą sobie tam bardzo dobrze i zwiększają sprzedaż.
Dodane przez Gość: Jan w odpowiedzi na Jak zarząd ocenia obecne…
Wszyscy widzimy dynamikę win bezalkoholowych, ale brakuje w tej kategorii mocnego gracza z produktami w cenach poniżej 20 zł. Najlepszym od lat winem Ambra jest Fresco - czy można liczyć, że wkrótce marka również zaprezentuje się w wersji 0% i mówiąc kolokwialnie "pozamiata" ;-)
Z oczywistych powodów nie informujemy o planowanych działaniach z tak dużą dokładnością jak oczekiwana w zadanym pytaniu.
Dodane przez Gość: Kaczanek w odpowiedzi na Wszyscy widzimy dynamikę win…
Sprzedaż win dealkoholizowanych rośnie na wszystkich rynkach. Najbardziej zaawansowany jest rozwój tego segmentu w Polsce. Natomiast w Czechach i Słowacji, a zwłaszcza Rumunii rozwój tego segmentu dopiero się zaczął. Segment ten ma zatem nadal bardzo dobre perspektywy, a Grupa Ambra ma pozycję lidera i dostęp do know-how w tej nowej i dynamicznie rosnącej kategorii.
Dodane przez Gość: AL w odpowiedzi na Jak przebiega ekspansja…
Nasza strategia skupiona na wysokiej wartości zakłada ewolucję modelu konsumpcji w stronę mniejszej ilości i częstotliwości na zasadzie "mniej, lecz lepiej". Większość kategorii, w których się rozwijamy, wino, wino musujące, cydr, brandy i inne jest konsumowanych nie częściej niż kilka razy w roku.
Dodane przez Gość: Paweł w odpowiedzi na Jak spółka zapatruje się na…
Wyniki za Q1 są właśnie przedmiotem naszego spotkania. Po zamknięciu półrocza planujemy spotkanie w formie wideokonferencji.
Dodane przez Gość: Piotr Barcz w odpowiedzi na Pytanie techniczne: czy…
czy spolka zaklada na najblizszy rok obrotowy utrzymanie dywidendy na biezacym poziomie mimo spadajacych zyskow? czy zarzad ma i zamierza wdrozyc realny plan ktory zatrzyma spadek zyskow w kolejnych kwartalach ?
Koncentrujemy się na poprawie wyników. Pracujemy intensywnie nad wdrożeniami nowych produktów zarówno alkoholowych jak i bezalkoholowych. Wdrażamy też decyzje obniżające dynamikę kosztów. Nie zakładamy obniżki dywidendy. Główne inwestycje produkcyjne zostały już zapłacone i pozycja finansowa Grupy jest nadal bardzo mocna.
Dodane przez lwarlikowski w odpowiedzi na czy spolka zaklada na…
Aktualnie wino musujące Winiarnia Zamojska Musująca Gruszka jest winem wytrawnym wytwarzanym metodą bezpośredniej fermentacji świeżego moszczu znaną z renomowanych win musujących typu Asti pochodzących z Piemontu. Jeśli chodzi o wina bezalkoholowe, to obecnie nie prowadzimy dealkoholizacji naszych win z owoców regionalnych, ale nie wykluczamy takiej inwestycji w najbliższych latach.
Dodane przez Gość: Marek w odpowiedzi na Czy planowane są wina…
Ten rok będzie kulminacją. Jesteśmy w trakcie aktualizacji prognoz dotyczących inwestycji. Dokładniejsze dane podamy na zakończenie półrocza.
Dodane przez Gość: Klimaszewski w odpowiedzi na Dzień dobry, czy mogą…
Linia rozlewnicza nie jest kluczowym elementem produkcji win bezalkoholowych. Kluczowa technologia dealkoholizacji wina jest rozważaną przez nas inwestycją w najbliższych latach. Obecnie nasza Grupa zaopatrywana jest w wina bezalkoholowe z winiarni naszego akcjonariusza w Trewirze nad Mozelą. Jest on jednym z prekursorów i wiodących producentów w zakresie dealkoholizacji od roku 1987.
Dodane przez Gość: Marek Walczak w odpowiedzi na Doprecyzuję pytanie, czy…
W Q1 2025 nakłądy inwestycyjne wyniosły ponad 25 mln zł i pochodził głównie z zakupu nowej linii produkcyjnej w winiarni w Woli Dużej k. Biłgoraja. O ile wzrosną Wam mocy produkcyjne związane z tym zakupem i jak to się ma do sytuacji rynkowej (stabilizacja wolumenowa)?
Maksymalne moce produkcyjne (zależne rówież od ilości zmian produkcyjnych) wzrosną o przynajmniej 25%. Zakładamy, że będziemy w stanie osiągać wzrost wolumenów powyżej rynku, również dzięki ekspansji w nowych kategoriach.
Dodane przez pstaniszewski w odpowiedzi na W Q1 2025 nakłądy…
Zakładamy akwizycje przede wszystkim na rynkach, na których już jesteśmy obecni. Służyć to będzie zarówno wzmacnianiu pozycji rynkowej, a nie budowaniu jej od zera. W połączeniu z synergiami operacyjnymi pozwoli to na szybsze zwiększanie zysków i rentowności niż otwieranie nowych rynków.
Dodane przez Gość: Piotr Barcz w odpowiedzi na Czy planowane są akwizycje…
Aktywna strategia w kierunku rozwoju napojów bezalkoholowych jest dla nas początkiem budowy nowych segmentów produktów, które w przyszłości mają odegrać znaczącą rolę nowych obok win źródeł wzrostu przychodów i zysków Grupy.
Dodane przez Gość: MK w odpowiedzi na W obliczu zmieniających się…
Wprowadzona kilka lat temu tzw. opłata małpkowa ograniczyła potencjał rozwoju napojów alkoholowych w małych pojemnościach, natomiast dla napojów bezalkoholowych ten segment produktowy kryje w sobie duże możliwości rozwoju.
Dodane przez Gość: Łukasz w odpowiedzi na Czy spółka posiada w ofercie…
Kondycja polskiego konsumenta nieznacznie poprawia się. Wskaźniki zadowolenia konsumenta są nadal niskie. Dynamika sprzedaży (GUS) w ostatnich miesiącach nieznacznie poprawiła się. Żywność realnie (odliczając inflację) jednak spada. Wskaźniki wyprzedzające koniunkturę (BIEC, WWK) pozostają bez istotnych zmian, co oznacza że na oczekiwane ożywienie konsumpcji trzeba będzie jeszcze dłużej poczekać.
Dodane przez Gość: Klimaszewski w odpowiedzi na Czy widać obecnie jakieś…
Skupiamy się na rozwoju na dotychczasowych rynkach.
Dodane przez Gość: Marek w odpowiedzi na Czy rozważacie Państwo…
Dziękujemy za udział w naszym spotkaniu i za wszystkie pytania. Zapraszamy na kolejne spotkanie po wynikach półrocznych.
