Wyniki finansowe Grupy Agora za 2024 rok i plany rozwoju – relacja z czatu inwestorski z członkinią zarządu
W czwartek, 27 marca 2025 roku odbył się czat inwestorski z Anną Kryńską-Godlewską, członkinią zarządu grupy Agora. Spotkanie było poświęcone omówieniu wyników za 2024 r. oraz planów rozwoju. Zapraszamy do lektury relacji z tego wydarzenia.

Zapraszamy na czat inwestorski z Anną Kryńską-Godlewską, członkinią zarządu grupy Agora. Spotkanie odbędzie się w czwartek, 27 marca 2025 r. o godz. 11:00 i będzie poświęcone omówieniu wyników za 2024 r. oraz planów rozwoju.
Spotkanie rozpocznie się w czwartek, 27 marca 2025 r. o godz. 11:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.
W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.
Dzień dobry,
Bardzo mi miło, że będę mogła przez najbliższą godzinę odpowiedzieć na Państwa pytania.
Pierwsze tygodnie tego roku obfitowały wiele ciekawych premier kinowych. Szczególnie warto zwrócić uwagę na dystrybuowane przez Next FIlm drugą część Akademii Pana Kleksa, która zgromadziła około miliona widzów oraz 100 dni do matury, którą obejrzało w kinach ponad 800 tys. Osób. Dużą popularnością cieszyły się Sonic 3, czwarta część Dziennik Bridget Jones oraz Mufasa: Król Lew.
Ze względu na bardzo wysoką bazę porównawczą widzimy spadek frekwencji w miesiącach styczeń-luty. Pamiętajmy, że rok temu w tym okresie w kinach była wyświetlana Akademia Pana Kleksa, która zgromadziła około 3 mln widzów. Optymistycznie patrzymy jednak na cały 2025 r. zakładając wzrost liczby widzów w kinach o dolne kilka procent.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Jak wygląda sytuacja w…
Pierwszy kwartał 2025 to kontynuacja trendów obserwowanych w 4Q2024. Wydaje się, że rynek reklamowy (cały) zanotuje silny jednocyfrowy wzrost w I Q 2025 roku.
Nasze prognozy zakładają dynamikę wzrostu rynku reklamy w 2025 r. mieszczącą się w przedziale 6,5-8,5%. Uważamy, że powinny rosnąć niemal wszystkie segmenty rynku reklamowego oprócz reklamy prasowej.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Jakie widzi Pani perspektywy…
Można przyjąć, że na rynkach, na których działamy występuje sezonowość. Szczególnie na rynku reklamy. Najmocniejszymi okresami w roku są 2Q oraz 4Q. Szczególnie ten ostatni ze względu na występujący w listopadzie Black Friday oraz okres świąteczny. W przypadku rynku kinowego historycznie najlepsze były 1Q i 4Q.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Czy w wynikach występuje…
4Q był słabszym okresem na rynku radiowym, zgodnie z danymi podanymi w naszym raporcie. Nasz segment Radiowy odnotował dodatnią dynamikę. Nie widzimy łatwych do wskazania czynników, które wpłynęły na spadek dynamiki rynkowej. Może to mieć związek z pewną ostrożnością reklamodawców w tym okresie wynikającą ze słabszego popytu wewnętrznego.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na W całym 2024 roku dynamika…
Nasza umowa kredytowa z maja ur. Została zawarta na 5 lat. Zawiera ona balonową płatność na poziomie 50% zadłużenia na koniec okresu. Naszą intencją jest refinansować tą kwotę. Nasza strategia zakłada utrzymanie zadłużenia na pewnym poziomie. Wszystko będzie zależało od kosztów finansowania.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Jaki jest plan w zakresie…
Po pierwszych momentach hurra optymizmu dzisiaj już wiemy, ze wzrost frekwencji nie będzie nagły, a rynek będzie się odbudowywał powoli. Ale będzie. Przewidujemy kilkuprocentowy wzrost w stosunku do 2024 roku.
2025 przyniesie sporo produkcji, które będą nam frekwencje budowały, bo faktycznie pojawi się kilka tytułów, które w końcu doczekają się swojej premiery po miesiącach spędzonych w „poczekalni”.
Warto zwrócić uwagę na „Sztukę Pięknego Życia” z Andrew Garfieldem i Florence Pugh, „A Complete Unknown” czyli biografie Boba Dylana z Timotee Chalametem, a jeśli jesteśmy przy biografiach to oczywiście spodziewamy się ogromnej frekwencji na biografii Michaela Jacksona – „Michael” wejdzie do kin pod koniec kwietnia.
Na ekrany wracają animowane „Smerfy” tym razem pełne muzyki, co zwiastuje bardzo dobry wynik, zważywszy chociażby na sukces franczyzy „Sing”. Czeka nas również niewątpliwy hit „Jak wytresować smoka” tym razem w formie live action. Mając na uwadze popularność tej serii – milion widzów nie powinien być żadnym kłopotem.
Disney proponuje nam „Snow White” live action, a także aż dwie animacje – zupełnie nową „Elio” oraz kontynuacje hitu „Zwierzogród”.
Również Marvel obiecuje powrót do wysokofrekwencyjnych tytułów. W lutym do kim wszedł „Kapitan Ameryka: Nowy Wspaniały Świat”, w maju zupełnie nowych bohaterów w „*Thunderbolts”, a w listopadzie wyczekiwanego od lat „Blade”.
Duże oczekiwania mamy również w stosunku do produkcji „Tron: Ares”, nowej wersji „Nagiej broni”, czy drugiej części „Wicked”, ale najbardziej oczekiwanym filmem jest oczywiście kolejna część „Avatara” czyli „Avatar: Fire and Ash”, która zwyczajowo zachwyci nas (i obrazem i wynikami) w grudniu.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Jak wygląda z perspektywy…
Proces przebiega zgodnie z planem. Synergie przychodowe zostały w dużej mierze już zrealizowane po wprowadzeniu wspólnej oferty sprzedażowo-produktowej, co już jest widoczne w naszych wynikach. W tej kwestii nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. W tej chwili możemy się już skoncentrować na dalszych działaniach dążących do pełnego połączenia spółek, ujednolicania procesów oraz systemów. Ich pełna realizacja będzie możliwa po przeniesieniu Grupy Eurozet do naszej siedziby przy Czerskiej. Są to jednak procesy długotrwałe, wymagające przygotowań oraz sporych nakładów pracy. Oprócz tego szukamy synergii między mediami cyfrowymi Agory. Z pewnością portal radiozet.pl oraz inne nasze radiowe portale mają możliwość osiągnąć wiele we współpracy z innymi mediami online Agory, zarówno na polu redakcyjnym, jak i marketingu i sprzedaży. W tym obszarze widzimy największe szanse na 2025 r., ale i na kolejne lata.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Jak przebiega proces…
Zapowiedzieliście Państwo sumę dywidendy w wysokości 2,5 zł na akcję w latach 2026-2029. Czy to oznacza, że podział będzie mniej więcej równy w tych latach, czy raczej na początku mniejsza dywidenda (bo zmniejszanie zadłużenia), a z czasem jej zwiększanie? Jak to interpretować?
W tym momencie za wcześnie jest do składania ostatecznych deklaracji w tym zakresie. Rozważamy wszystkie scenariusze, w tym możliwość wcześniejszej wypłaty dywidendy, ale w mniejszych kwotach.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Zapowiedzieliście Państwo…
Zakładamy wzrost wartości rynku reklamy w Polsce w przedziale 6,5-8,5%. Szczegółowe dane dotyczące prognoz rynkowych na 2025 r. znajdują się w naszym Skonsolidowanym Sprawozdaniu Zarządu za 2024 r. oraz w prezentacji wynikowej.
Dodane przez Gość: Konrad w odpowiedzi na Jaka jest prognoza wzrostu…
Oczekujemy wzrostu w przedziale 5-10%. Szczegółowe dane dotyczące prognoz rynkowych na 2025 r. znajdują się w naszym Skonsolidowanym Sprawozdaniu Zarządu za 2024 r. oraz w prezentacji wynikowej.
Dodane przez Gość: Konrad w odpowiedzi na Jaka jest prognoza dla rynku…
Największym ryzykiem w zakresie rynku Outdoor pozostają uchwały krajobrazowe oraz możliwość nieprzedłużenia umowy z władzami samorządowymi. Jesteśmy jednak aktywnym uczestnikiem przetargów, a jako lider rynku mamy sporą przewagę w tego typu procesach.
Dodane przez Gość: Konrad w odpowiedzi na Czy w zakresie reklamy…
W tym momencie nie widzimy takiej przestrzeni, ponieważ żadne nowe galerie handlowe nie budują się w Polsce.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Czy widzicie Państwo…
Nasze zadłużenie zostało zaciągnięte w PLN. Na koniec roku nasze zadłużenie bez MSSF 16 wynosiło 230 mln. Od tego 1% odsetek to 2,3 mln zł.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na W jakiej walucie jest…
Bardzo dziękujemy 😊Obecnie segment Prasa obejmuje tylko jedną spółkę: Wyborcza Sp. z o.o, Nie mam w planach utraty kontroli nad tą spółką, a w związku z tym zaprzestania konsolidacji ich wyników.
Dodane przez Gość: Inwestor PL w odpowiedzi na Gratuluję wyników za 2024…
Współpraca ze spółkami SP zawsze trwała, przy czym w latach 2016-2023 była mocno ograniczona. Od 2024 r. udział jest wyższy, ale nieznacznie w związku z ograniczeniami wydatków marketingowych i reklamowych przez SSP po zmianie władzy. Z naszych obserwacji wynika, że w spółka od tego czasu została przeznaczona wnikliwa analiza wydatków marketingowych. Wiele z nich zdecydowało się na przygotowywanie nowych strategii, które determinują działania marketingowe. Widzimy w tym zakresie powrót do normalności i racjonalności.
Z informacji, które posiadamy wynika, że SSP ograniczyły w I półroczu budżety reklamowe o około 50% w porównaniu do 2023 r. Wynikało to z faktu, że część wydatków nie miała uzasadnienia rynkowego. My - jako Grupa Agora - widzimy wzrosty, ale wiadomo, że byliśmy wykluczeni z powodów politycznych. W pierwszym półroczu udział reklam z SSP w ogóle naszych przychodów reklamowych wyniósł około 1,5%, podczas gdy rok temu było to mniej niż 1%. W związku z długoterminowymi umowami proces ten przyspieszył w II półroczu 2024. Przychody od SSP rosły stopniowo. I wzrostów tych spodziewamy się też w mediach Agory w 2025. Najprawdopodobniej powrót udziałów do poziomu sprzed 2016 r. będzie bardzo stopniowy.
Dodane przez Gość: Inwestor PL w odpowiedzi na Czy 2025 roku będzie już tym…
Częściowo odpowiedzieliśmy na to pytanie wcześniej. Zakładamy znaczącą realizację efektów synergii nie wcześniej niż w 2027 r.
Dodane przez Gość: Inwestor PL w odpowiedzi na Kiedy możemy się spodziewać…
Taka jest nasza ambicja, aby rosnąć szybciej niż rynek, natomiast 2025 r. nie będzie należał do najłatwiejszych. W kwestii efektu dźwigni operacyjnej: może być on zredukowany przez wzrost kosztów stałych, wynikających m.in. ze wzrostu cen energii oraz płacy minimalnej.
Dodane przez Gość: Inwestor PL w odpowiedzi na Proszę o komentarz do…
W 2025 r. mamy nadzieję na przełamanie spadkowego trendu przychodowego y/y. Nie spodziewamy się jednak spektakularnych wzrostów, czy powrotu do historycznych wyników, a raczej ich stabilizacji. Jednocześnie, zgodnie ze strategią Grupy Agora, Gazeta.pl i inne digitalowe media informacyjne Grupy, intensywnie realizują działania związane z synergiami wewnętrznymi. Realizujemy szereg prac związanych z synergiami reklamowymi (m.in. wspólna oferta reklamowa), subskrypcyjnymi (szersze uwzględnianie treści zamkniętych w ofercie Gazeta.pl, wspólne cele), efektywnościowymi - uspójnienie procesów i działań w obrębie zespołów technologicznych, wspólna roadmapa projektowa IT. Widzimy też potrzebę strategicznego uporządkowania portfolio biznesów i marek mediowych w digitalu. Intensywnie nad tym pracujemy. O efektach będziemy opowiadać, gdy zakończymy te prace.
Dodane przez Gość: Inwestor PL w odpowiedzi na Jaki jest pomysł na segment…
Tak, podtrzymujemy opublikowane w 2023 r. kierunki strategiczne. Widzimy potencjalne zagrożenie w zakresie realizacji celu strategicznego dotyczącego osiągnięcia założonej pozycji rynkowej przez Gazeta.pl
Dodane przez Gość: Inwestor PL w odpowiedzi na Czy spółka podtrzymuje cele…
Już są realizowane prace mające na celu dostosowanie budynku przy Czerskiej do przeniesienia działalności Eurozetu. Proces ten zakończy się nie wcześniej niż w połowie 2026 r., zatem ograniczenie kosztów powinno zostać zauważone częściowo w drugiej połowie 2026 r., a w szerszym zakresie w 2027 r.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Kiedy można spodziewać się…
W segmentach, w których jesteśmy obecni i mamy mocną pozycję naszą ambicją jest wzrost ponad-rynkowy, natomiast za wysoką dynamikę rynku reklamy internetowej odpowiadają głównie duże platformy big tech. W tym segmencie rynku nasz wzrost będzie mniejszy.
Dodane przez Gość: WiktorG w odpowiedzi na Czy widzicie możliwość…
Systematycznie nad tym pracujemy i z pewnością nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. Tegoroczne wyniki są bardzo dobre. Trzeba jednak mieć na uwadze wskazany już wcześniej wpływ wzrostu wynagrodzeń wynikający z presji inflacyjnej i płacy minimalnej. Na przyszły rok mamy jednak wyższe ambicje.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Czy udaje się poprawiać…
W naszym raporcie podajemy wyłącznie dane dla segmentu radiowego (Eurozet + Grupa Radiowa Agora), natomiast wyniki netto dla poszczególnych spółek wchodzących w skład Grupy Eurozet wyszczególnione są w nocie nr 38 do skonsolidowanego sprawozdania finansowego za 2024 r.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Jaki był wynik samej Grupy…
Jeśli chodzi o ewentualne podwyżki cen biletów w sieci Helios, to w zeszłym roku dokonaliśmy kilkunastu korekt. Cały czas obserwujemy, jak wyglądają zachowania konsumenckie oraz, jak i w jakich grupach cenowych widzowie kupują i najchętniej korzystają z promocji, a przy tym oczywiście obserwujemy działania konkurencji. W wyniku tych analiz podnosimy ceny, ale zdarzyły się też obniżki. Podobnie będzie zapewne także w 2025 roku.
Dodane przez Gość: CZ w odpowiedzi na Spodziewany wzrost…
W ostatnich latach w handlu detalicznym bardzo rozwijają się parki handlowe, generalna zasada jest taka, że mają być one bliżej klienta, w średnich i mniejszych miejscowościach. Czy analizujecie ten trend w kontekście uruchamiania mniejszych kin w takich lokalizacjach, czy to przestrzelony pomysł?
Helios jest siecią, która posiada najwięcej kin w mniejszych miejscowościach. Bardzo uważnie przyglądamy się wskazanym trendom (pomysł nie jest przestrzelony 😊 ). W chwili obecnej nie widzimy na tych rynkach istotnych możliwości rozwojowych. Raczej wyraźnym trendem rynkowym są oferty premium np. sale Helios Dream.
Dodane przez Gość: JM w odpowiedzi na W ostatnich latach w handlu…
Odpowiedzieliśmy na to pytanie wcześniej. Pozytywnym trendem jest racjonalizacja decyzji marketingowych w SSP i w tym zakresie widzimy swoją szansę
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Czy widzą Państwo jakieś…
Największy wzrost w przychodów segmentu OOH w 4Q miały przede wszystkim nośniki typu digital, citylight, city transport oraz backlight.
Dodane przez Gość: Fiszer w odpowiedzi na Z czego wynikają wzrosty w…
Przykro mi, ale takich informacji nie raportujemy oraz nie podajemy.
Dodane przez Gość: Fiszer w odpowiedzi na Czy ams ma Jeszcze dużo…
Tak, nie mogłabym zgodzić się bardziej :)
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Czy dobrze rozumiem, że ten…
Duża wrażliwość wyników na różnice kursowe wynika ze standardu MSSF 16, ponieważ duża część umów najmu powierzchni w galeriach handlowych, jest nominowana lub indeksowana w EUR. Oprócz wspomnianych umów najmu kurs EUR/PLN wpływa również na koszty zakupu papieru, lecz wpływ ten jest mniej widoczny w wynikach.
Dodane przez Gość: Gość 123 w odpowiedzi na Z czego wynika tak duża…
Bardzo serdecznie dziękuję Państwu za tak liczny udział w czacie. Udało się odpowiedzieć na niemal wszystkie pytania. Zapraszamy do śledzenia naszych wyników za 1Q 2025 r., które publikujemy 23 maja br. Zachęcam również do zapoznania się z naszymi materiałami wynikowymi, które są dostępne pod wskazanym linkiem: https://www.agora.pl/raporty#slide-roczne