"W kwietniu odnotowaliśmy wzrosty sprzedaży w segmentach Polski oraz Czech i Słowacji, co wskazuje na to, że spadki sprzedaży w poprzednim kwartale faktycznie były jednorazowe" - relacja z czatu z zarządem Grupy AMBRA
W poniedziałek, 12 maja 2025 roku odbył się czat inwestorski z zarządem Grupy AMBRA. Spotkanie było poświęcone omówieniu wyników finansowych spółki za III kwartał roku obrotowego 2024\2025. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Zapraszamy na czat inwestorski z zarządem Grupy Ambra: prezesem zarządu, Robertem Ogórem oraz wiceprezesem zarządu, Piotrem Kaźmierczakiem. Spotkanie będzie poświęcone omówieniu wyników finansowych spółki za III kwartał roku obrotowego 2024\2025.
Spotkanie rozpocznie się w poniedziałek, 12 maja 2025 r. o godz. 10:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.
W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.
Witamy serdecznie na dzisiejszym czacie! Nieznacznie ujemne wskaźniki konsumpcji obserwowane dla całego rynku alkoholi generowane są przez 2 główne kategorie jakimi są piwo i wódka. Wino wykazało zerową dynamikę wzrostu. Nie mamy więc do czynienia ze spadkiem konsumpcji, a perspektywy wina na tle innych alkoholi, zwłaszcza masowych jak piwo czy wódka uznajemy nadal za korzystne.
Dodane przez Gość: Peter w odpowiedzi na Dzień dobry.Jak państwo…
Opróćz przesunięcia świąt wielkanocnych na naszą sprzedażą wpłynął wyższy poziom naszych produktów na półkach sklepowych po Nowym Roku, co miało wpływ około 3-4 mln zł, a także różnice kursowe dotyczące przychodów zagranicą. Perspektywy dla drugiego kwartału roku kalendarzowego są lepsze. Zakładamy zatem, że spadek sprzedaży i to w najmniej ważącym sprzedażowo kwartale był jednorazowy i w kolejnym kwartale powrócimy do wzrostu przychodów.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Z czego tak naprawdę…
Jak właśnie pisaliśmy spadkowe tendencje dla rynku alkoholi wykazują kategorie masowe. Mniejsze segmenty takie jak rum, gin, czy nawet brandy wykazały pozytywną dynamikę za ostatnie 12 miesięcy. Sądzimy, że wraz z podnoszeniem średniej ceny oraz ewentualnym zmniejszaniem dostępności struktura konsumpcji zmieni się na korzyść alkoholi droższych konsumowanych rzadziej.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Czy rzeczywiście widać w…
Łączna powierzchnia wszystkich ponad 300 winnic w Polsce dochodzi dopiero do 1000 ha. Winiarstwo nadal pozostaje sektorem niszowym i ekstremalnie rozdrobnionym, a wina z polskich winnic są po prostu mało dostępne. Barierą rozwoju są m.in. wynikające z rozdrobnienia, ale również z klimatu bardzo wysokie koszty produkcji. W naszych sklepach Centrum Wina oferujemy szeroką listę win z polskich winnic.
Dodane przez Gość: marcin w odpowiedzi na Jak firma zapatruje się na…
Dzień dobry, dziękuję za możliwość zadania pytania i organizację spotkania. Pytanie: Święta wielkanocne i weekend majowy w tym roku dzieliły zaledwie 2 tygodnie. Czy w związku z takim zagęszczeniem okazji do świętowania, klienci grupy podchodzili do zakupów Państwa produktów ostrożniej niż w poprzednich latach? Jeżeli tak, to czy w związku z tym można się liczyć z zanegowaniem pozytywnego wpływu Wielkanocy w Q4 2024/25? Czy będzie to jedynie lekkie wyhamowanie?
Zagęszczenie okazji do świętowania mogło lekko osłabić koniukturę konsumencką. Pomimo to oczekujemy wzrostu sprzedaży w kolejnym kwartale. Jest za wcześnie, żeby określić dynamikę wzrostu sprzedaży w tym okresie. Jesteśmy do niego przygotowani, mamy szeroki wachlarz produktów sprzedających się świetnie w lato, jak CIN&CIN Free, Fresco Frizzante czy CYDR LUBELSKI. Wprowadzamy też nowości, które wkrótce pojawią się na półkach sklepowych.
Dodane przez Gość: Andrzej … w odpowiedzi na Dzień dobry, dziękuję za…
Nasza strategia "bezalkoholowych alkoholi" skierowana jest do osób ograniczających konsumpcję alkoholu i poszukujących bezalkoholowej alternatywy w wielu "tradycyjnie" alkoholowych sytuacjach. Obserwujemy również tendencję w kierunku niskoalkoholowych napojów; w ostatnim roku największe wskaźniki wzrostu odnotował np. rynek cydru.
Dodane przez Gość: grypek w odpowiedzi na W jaki sposób firma chce…
W kwietniu odnotowaliśmy wzrosty sprzedaży w segmentach Polski oraz Czech i Słowacji, co wskazuje na to, że spadki sprzedaży w poprzednim kwartale faktycznie były jednorazowe.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na W ostatnim wywiadzie…
Szczególnym wyzwaniem dla innowacyjności produktów w powiązaniu ze strategią wysokiej wartości jest zapewnienie trwałości produktów naturalnych. Zwłaszcza produkty niskoalkoholowe lub bezalkoholowe są pod tym względem najbardziej wrażliwe. Nowa linia rozlewnicza będzie oznaczać pokonanie kolejnej bariery sterylnego rozlewu tego typu produktów. Dzisiaj produkty marki Cydr Lubelski, naturalnego cydru z świeżo tłoczonych soków, odbywają długą drogę nie tylko do polskiego konsumenta, ale na tak odległe rynki jak Chiny, Nowa Zelandia czy Ameryka Płd. Kolejnym obszarem postępu innowacyjności jest elastyczność i zdolność do efektywnej produkcji zróżnicowanych i zindywidualizowanych opakowań. Te 2 obszary inwestycji w innowacyjność uważamy za strategiczne.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Dzień dobry, jakie…
W Rumunii Wielkanoc w roku ubiegłym miała miejsce na początku maja, natomiast w tym roku w tym samym terminie co w Polsce. Dlatego nie oczekujemy negatywnego efektu w Rumunii w bieżącym kwartale. Sprzedaż naszych marek rozwija się na tym rynku bardzo dobrze.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Czy w Rumunii teraz może być…
Realizujemy inwestycje o pozytywnym wpływie na ROE. W przypadku akwizycji oczekujemy zwrotu po kosztach kapitału w okresie 6-8 lat.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na W odniesieniu do inwestycji…
W Trewirze nad Mozelą znajduje się należące do Grupy, której jesteśmy częścią, centrum dealkoholizacji win zajmujące się dealkoholizacją od roku 1988 i będące liderem dealkoholizacji w Europie. Mówiąc o cydrze bezalkoholowym mamy również na myśli procesy dealkoholizacji, które wymagają nie tylko technologii, ale również umiejętności winiarskich. Wraz z rosnącą sprzedażą Winiarni Zamojskiej oraz Cydru Lubelskiego planujemy średnioterminowo zorganizowanie procesu dealkoholizacji również dla regionalnych win i cydrów owocowych.
Dodane przez Gość: Paweł R. w odpowiedzi na Czy spółka planuje…
Szykamy celów, które uzupełnią nasze portfolio produktów i/lub obecność w kanałach dystrybucji, co pozwoli nam wzmocnić pozycję rynkową przy realizacji synergii w innych obszarach. Angażujemy się w takie przejęcia, gdzie mamy pomysł i umiejętności zwiększenia wartości.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Jeśli chodzi o akwizycje, to…
Podobnie jak w poprzednich latach, rekomendacja zarządu dotycząca dywidendy zostanie wydana po zakończeniu roku obrotowego.
Dodane przez Gość: Dawid w odpowiedzi na Czy to obserwowane…
Zainteresowanie konsumentów ofertą naszej Grupy nie osłabiło się w III kwartale. Nasze marki raczej umocniły swoją pozycję rynkową na tle otoczenia konkurencyjnego. Podwójny efekt sezonowości: wyższe zapasy w handlu po sprzedaży grudniowej oraz przesunięcie Wielkanocy na kwiecień były głównymi przyczynami niższej sprzedaży. Oczekujemy dobrego sprzedażowo IV kwartału roku obrotowego.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Jak wygląda sytuacja w…
Dziękujemy za tak przychylną opinię, którą na szczęście podziela coraz więcej konsumentów. Nieznane dotąd wyzwanie dealkoholizacji win regionalnych z owoców rzeczywiście jeszcze przed nami. Średnioterminowo planujemy rozwój w tym obszarze.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Winiarnia Zamojska robi…
Sytuacja po stronie zakupu unormowała się i obserwujemy stabilne ceny. Oczekujemy zatem zbliżonego poziomu marży brutto r/r w ostatnim kwartale.
Dodane przez Gość: Piotr w odpowiedzi na Dzień dobry. Jak kształtują…
Posiadamy szeroką ofertę alkoholi premium w sklepach Centrum Wina oraz do gastronomii. Stale rozwijamy portfolio marki Baczewski. Ostatnio wprowadziliśmy likier ziołowy Baczewski Bitter będący propozycją marki w rosnącym rynku międzynarodowych tzw. bitterów np. Jaegermeister. Obserwujemy uważnie możliwości rozwoju w tym segmencie również przez akwizycje.
Dodane przez Gość: Szymon w odpowiedzi na Czy planowany rozwój…
Takimi wskaźnikami są np. wskaźniki ufności konsumenckiej. Od dłuższego czasu znajdują się one jednak na niskim poziomie. W tym trudnym otoczeniu zamierzamy jednak nadal pracować nad nowościami, aktywacjami, żeby pokazać jak nalepszy wynik dla naszych akcjonariuszy.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Rozumiem, że nie mogą…
Dziękujemy za udział w spotkaniu i zapraszamy na konferencję po wynikach rocznych.