Przejdź do treści

udostępnij:

Grupa VRG miała w II kw. 23 mln zł zysku netto i 43,5 mln zł EBITDA

Grupa VRG zanotowała w drugim kwartale 2021 roku 23 mln zł zysku netto wobec 0,2 mln zł zysku rok wcześniej, a EBITDA wzrosła do 43,5 mln zł z 18,5 mln zł przed rokiem - podała spółka w raporcie półrocznym.

Przychody ze sprzedaży wzrosły w II kwartale do 244 mln zł ze 174,9 mln zł w analogicznym okresie 2020 r.

W segmencie odzieżowym przychody wzrosły do 140,4 mln zł ze 114 mln zł przed rokiem, zysk brutto na sprzedaży wzrósł do 78,1 mln zł z 52,1 mln zł w II kwartale 2020 r.

Zysk netto segmentu odzieżowego wyniósł 6,2 mln zł w porównaniu do 7,7 mln zł straty w II kw. 2020 roku. Jak podała spółka, wyższy wynik jest konsekwencją wyższej sprzedaży na m kw. w segmencie odzieżowym, istotnej poprawy marży brutto oraz korzystniejszego salda pozostałych przychodów i kosztów operacyjnych oraz działalności finansowej.

W segmencie jubilerskim sprzedaż wyniosła 103,6 mln zł wobec 60,9 mln zł rok wcześniej, a zysk brutto na sprzedaży wyniósł 53 mln zł wobec 30 mln zł przed rokiem.

Wynik netto segmentu jubilerskiego wyniósł 16,7 mln zł w stosunku do 7,8 mln zł przed rokiem. To efekt istotnych wzrostów przychodów ze sprzedaży przy poprawie marży oraz niższej dynamiki wzrostu kosztów niż przychodów ze sprzedaży.

Narastająco, po pierwszym półroczu grupa VRG miała 416,1 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 12 proc. rdr. EBITDA wyniosła 54,2 mln zł wobec 35,8 mln zł przed rokiem, a zysk netto wyniósł 2,8 mln zł wobec 31,8 mln zł straty rok wcześniej.

Spółka informowała wcześniej, że w wynikach za I półrocze dokona odpisu aktualizacyjnego w wysokości 9,2 mln zł.

Grupa poinformowała, że na bazie wyników sprzedażowych za okres maj – lipiec 2021, zauważalny jest większy wzrost sprzedaży i szybszy powrót klientów do centrów handlowych niż miało to miejsce po otwarciu sklepów w maju 2020 r. Miało to pozytywny efekt na przychody grupy osiągnięte w II kwartale 2021 roku.

"Trend ten zachowany jest w bieżącym miesiącu. W dniach od 1 do 21 sierpnia sprzedaż grupy kapitałowej wzrosła o 27 proc. rdr. W ocenie zarządu wzrosty sprzedaży mogą być kontynuowane w kolejnych miesiącach a przychody w roku 2021 powinny być wyższe od zrealizowanych w roku 2020. Wpływ na to powinien mieć także powolny powrót pracowników do biur i większe zainteresowanie ofertą formal" - napisano.

"Zakładamy również poprawę marży procentowej brutto w bieżącym roku w stosunku do 2020 r. ze względu na dalszy wzrost sourcingu azjatyckiego, wspólne polityki w zakresie dostawców oraz zmniejszenie intensywności działań promocyjnych, co można już było zauważyć w ostatnich miesiącach" - dodano.

(PAP Biznes), #VRG

pel/ osz/

Zobacz także: VRG SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: