Przejdź do treści

udostępnij:

Sukces publicznej oferty obligacji. Braster pozyskał 10,5 mln zł

Producent unikalnego w skali świata urządzenia do samodzielnego badania piersi, z powodzeniem zakończył emisję obligacji serii A, która kierowana była w pierwszej kolejności do inwestorów indywidualnych. Inwestorzy objęli wszystkie oferowane przez Braster obligacje o łącznej wartości 10,5 mln zł. Ze względu na duży popyt niezbędna była redukcja zapisów – stopa redukcji wyniosła 28 proc. Środki zostaną przeznaczone m.in. na wprowadzenie urządzenia do sprzedaży na pierwszym rynku zagranicznym.

Bardzo cieszy nas, że inwestorzy docenili naszą ofertę i objęli wszystkie oferowane obligacje. Wydaje się, że tak duże zainteresowanie naszymi obligacjami, to efekt tego, że inwestorzy wierzą w komercyjny sukces urządzenia. Pozyskane środki posłużą nam m.in. do rozpoczęcia sprzedaży na jednym z europejskich rynków w pierwszej połowie nadchodzącego roku. Dołożymy wszelkich starań by również tym razem terminowo wywiązać się ze złożonych zobowiązań

podsumowuje Marcin Halicki, Prezes Zarządu BRASTER.

Środki pozyskane z emisji obligacji zostaną przeznaczone na zasilenie kapitału obrotowego Spółki oraz pilotażowe rozpoczęcie sprzedaży urządzenia BRASTER w I półroczu 2017 r. na jednym z wybranych rynków europejskich.

Oferującym obligacje była IPOPEMA Securities. Zapisów można również było dokonywać poprzez Agentów Firmy Inwestycyjnej – Expander Advisors i Grupę Finanset. Zapisy trwały od 16 do 28 listopada 2016 r. Braster oferował 2,5 letnie obligacje z oprocentowaniem stałym w pierwszym okresie odsetkowym wynoszącym 7,5 proc. w skali roku i odsetkami wypłacanymi co 6 miesięcy (z wyjątkiem pierwszego i ostatniego okresu odsetkowego, które liczą odpowiednio 7 i 5 miesięcy). W kolejnych okresach odsetkowych obligacje będą oprocentowane według zmiennej stopy procentowej opartej o 6-miesięczny WIBOR, powiększonej o marżę odsetkową wynoszącą 5,7 proc. Zabezpieczeniem emitowanych obligacji będzie zastaw na maszynach i urządzeniach Spółki.  

Zgodnie ze strategią rozwoju na lata 2015-2021, model biznesowy Braster zakłada, że docelowo ok. 70 proc. przychodów spółki będzie generowała sprzedaż wysokomarżowych usług telemedycznych oferowanych w pakietach wraz z urządzeniem. Po debiucie urządzenia w kraju, który miał miejsce w październiku br., Spółka planuje w I półroczu 2017 r. wprowadzić urządzenie do sprzedaży na wybranych rynkach UE, a w II półroczu 2017 r. wejść do USA, gdzie jest największy potencjał sprzedażowy.

Zobacz więcej: W każdym tygodniu wchodzimy do kolejnych kanałów sprzedaży - Marcin Halicki, prezes BRASTER na czacie inwestorskim

udostępnij: