Przejdź do treści

udostępnij:

Polski Koszyk dynamicznie rośnie w Polsce, prowadzi ekspansję zagraniczną i planuje debiut giełdowy

Spółka Polski Koszyk, prowadząca innowacyjny market internetowy pod adresem polskikoszyk.pl, ogłosiła plany rozwoju na najbliższe lata. Wynika z nich, że zamierza intensywnie rozwijać sprzedaż za granicą, stać się spółką publiczną oraz utrzymać dotychczasowe średnie roczne tempo wzrostu (CAGR), które dla ostatnich trzech lat wynosi 122%.

- W każdym miesiącu 2018 roku w segmencie B2C notowaliśmy wzrosty sprzedaży rzędu 100-200% w ujęciu rok do roku, dzięki czemu już w grudniu przekroczyliśmy próg rentowności. Pierwsze miesiące bieżącego roku wyglądają równie dobrze. Sukces Polskiego Koszyka to efekt najlepszego na rynku wypełniania potrzeb konsumentów dzięki unikalnemu połączeniu kompetencji. Nasz zespół to specjaliści od handlu i logistyki, ale przede wszystkim od IT – wskazuje Piotr Kondraciuk, prezes spółki Polski Koszyk.

- Jesteśmy firmą technologiczną, która ma w ofercie więcej produktów niż hipermarket, szerszą ofertę produktów ekologicznych niż wyspecjalizowane w tym obszarze sklepy, a także pełen zakres produktów delikatesowych oraz wyrobów małych lokalnych dostawców, a wszystko to w atrakcyjnych cenach. Nasza oferta już teraz jest też najszersza na rynku e-grocery – dodaje prezes Polskiego Koszyka.

Polski Koszyk obecnie ma w ofercie aż 23 tys. produktów, podczas gdy w dyskontach jest to 3-6 tys. produktów, a w sklepach wielkopowierzchniowych 17-19 tys. indeksów. W ofercie polskikoszyk.pl znajduje się ponad 3 tys. produktów ekologicznych (przynajmniej dwa razy więcej niż w dużych e-sklepach lub hipermarketach), a także szeroki asortyment od małych lokalnych dostawców, dostępny w stałej ofercie.

- Współpracujemy z szeroką bazą dostawców, zarówno wyspecjalizowanych w dostawach dla handlu nowoczesnego, jak również nakierowanych na handel tradycyjny. Choć już teraz dajemy klientom największy wybór, to nie spoczywamy na laurach. Na koniec bieżącego roku planujemy mieć w ofercie 27 tysięcy produktów, a po kolejnym roku 50 tysięcy – zapowiada prezes Piotr Kondraciuk.

Filarem wzrostu obrotów Polskiego Koszyka ma być nie tylko sprzedaż w Polsce, ale również za granicą.

- Dynamizujemy ekspansję zagraniczną. Umożliwimy jeszcze w tym roku korzystanie z naszego sklepu klientom z większości krajów świata. Już teraz sprzedaż zagraniczna zbliża się do 10% obrotów, a logistyka – szczególnie w Europie - nie jest dużym wyzwaniem – mówi prezes Kondraciuk.

Rynek zakupów online artykułów spożywczych tylko na dwóch największych rynkach europejskich – Wlk. Brytanii i Francji - to 23 mld EUR w 2018 roku z perspektywą wzrostu do około 35 mld EUR w 2023 roku (dane IGD). Z kolei np. w Niemczech rynek ten rośnie o ponad 20% rocznie, dzięki czemu w 2023 powinien być trzy razy większy niż w zeszłym roku (3,3 mld EUR). W Polsce można również spodziewać się bardzo dynamicznych wzrostów - o ile w Wlk. Brytanii 7% zakupów spożywczych przechodzi przez kanał e-commerce, o tyle w Polsce jest to wciąż zaledwie 0,7%.

- Widzimy dużo miejsca do rozwoju w Polsce, ale rynki zagraniczne są dla nas również bardzo interesujące. Dużo wyższy dochód rozporządzalny w Europie Zachodniej przekłada się na wartość koszyka zakupów online, która jest we Francji czy Wlk. Brytanii 2-3 razy wyższa niż w Polsce. Należy też pamiętać o 2,5 mln Polaków, pracujących za granicą, którym z reguły bliskie są nasze polskie smaki – zauważa prezes Piotr Kondraciuk.

Wraz z dynamicznym rozwojem skali prowadzonego biznesu Polski Koszyk planuje stać się spółką publiczną.
- Sukces biznesowy oznacza potrzebę inwestycji w jeszcze bardziej zaawansowane narzędzia IT oraz – mimo że działamy w bardzo efektywnym modelu biznesowym z transportami od dostawców just-in-time - zwiększa zapotrzebowanie na kapitał obrotowy. Niewykluczone, że już w przyszłym roku rozpoczniemy prace nad debiutem giełdowym. W pierwszym kroku planujemy wejście na rynek NewConnect – wskazuje Robert Chojnacki, wiceprezes spółki Polski Koszyk.

O Spółce: Polski Koszyk to właściciel e-sklepu polskikoszyk.pl, który łączy wiele innowacyjnych i nowatorskich rozwiązań technologicznych i logistycznych z niespotykaną na rynku szerokością oferty (23 tys. produktów obecnie, 50 tys. indeksów do końca 2020 roku) i zasięgiem dostawy (większość krajów świata od 2019 roku). Oferta obejmuje ponad 3 tys. produktów ekologicznych oraz asortyment od lokalnych dostawców. Historia Polskiego Koszyka sięga roku 2014, a e-supermarket polskikoszyk.pl działa od kwietnia 2016 roku. Spółka w całości należy do polskich inwestorów.

Źródło: Spółka

udostępnij: