Artifex Mundi zwiększa zatrudnienie, widzi szansę na rekordowy rok (wywiad)
Artifex Mundi zwiększył zatrudnienie, a większość nowych pracowników trafiło do studia HOPA, które pracuje nad aplikacją Unsolved, ponadto prace dotyczące silnika metagy do aplikacji zostały zakończone - poinformował PAP Biznes prezes spółki, Przemysław Błaszczyk. Na podstawie wyników za I kw. spółka widzi szansę na kolejny rekordowy rok.
„Wzrost zatrudnienia jest głównie związany z rozwojem aplikacji Unsolved. Zwiększyliśmy zatrudnienie, aby wesprzeć niektóre inicjatywy, a w szczególności zespół pracujący nad metagrą do Unsolved” – powiedział PAP Biznes prezes Artifex Mundi, Przemysław Błaszczyk.
Prezes Artifeksu dodał, że ok. 10 pracowników, którzy zasilili głównie zespół Unsolved, to nie jest jeszcze docelowy poziom zwiększenia etatów w spółce. Zapowiedział, że do końca czerwca pojawi się jeszcze kilka nowych osób w zespole.
„Myślę, że w drugiej połowie roku pojawi się jeszcze kilka nowych etatów w zespole projektu RPG ze względu na przygotowania do odsłonięcia gry i kampanii marketingowej tytułu” – powiedział.
Jak wskazał, obecnie w studiu HOPA, odpowiedzialnym za rozwój aplikacji Unsolved, zatrudnionych jest ok. 50 deweloperów. Z kolei w studiu RPG pracuje ok. 40 osób.
„Prace nad Unsolved przebiegają w trzech głównych obszarach. Pierwszym jest ścieżka kontentowa – poprzez dodawanie nowych gier poprawiamy LTV. W dalszym ciągu dodajemy naszą zawartość, którą jeszcze posiadamy, ale na finiszu są już pierwsze porty zewnętrznego kontentu w ramach współprac” – wskazał.
Dodał, że jest to bezpieczna ścieżka, która pozwala spółce zwiększać o kilkanaście proc. LTV.
„Kolejną ścieżką, jest praca zespołu rozwijającego metagrę. To średnioterminowa inicjatywa, która ma na celu zwiększenie głębi monetyzacji i uwolnienia potencjału gry, szczególnie gdy spojrzymy na gry referencyjne. To narzędzie daje nam szanse na poprawę LTV o wysokie kilkadziesiąt do nawet niskich kilkuset proc.” -powiedział Przemysław Błaszczyk.
Dodał, że prace nad metagrą postępują, a spółka zakończyła fazę projektu poświęconą silnikowi. Zapowiedział, że ten fragment będzie wdrażany do gry już za parę tygodni.
„Planujemy, że 2024 rok poświęcimy tworzeniu pełnej pętli metagry, uzupełnianiu sklepu i dodawaniu zawartości do metamapy. Pierwszą gotową wersję pewnie będziemy mieli na początku przyszłego roku. To może być też pierwszy moment, gdy pojawi się zauważalny pozytywny wpływ na KPI dla naszych akcjonariuszy” – powiedział.
Wskazał, że w ramach ścieżki live-ops spółka regularnie pracuje nad specjalnymi ofertami dla graczy.
Jak poinformował, spółka aktualnie pracuje nad lokalizacją akcji marketingowych Unsolved na rynek hiszpański.
„Prezentację tytułu RPG i start działań marketingowych planujemy na końcówkę 2024 roku, a na początku 2025 roku zakładamy wejście w beta testy z graczami, gdzie będziemy mierzyć pierwsze KPI. Aktualnie przygotowujemy się do drugich testów gry z ograniczonym gronem graczy, które zostaną przeprowadzone na przełomie II i III kwartału” – powiedział Błaszczyk.
ARTIFEX WIDZI SZANSĘ NA REKORDOWY 2024 ROK
„Wyniki Atrifeksu za pierwszy kwartał, który zawsze jest specyficzny ze względu na sezonowość, były dla spółki rekordowe. Zwiększyliśmy przychody o blisko 70 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2023 roku. Pierwszy kwartał, ze względu na sezonowe okienko na rynku reklam, zwykle jest w największym stopniu obciążony nakładami na pozyskiwanie graczy. Łącząc te dwie kropki, wyniki za pierwsze trzy miesiące 2024 roku zapowiadają kolejny rekordowy rok dla spółki” – powiedział prezes spółki.
Zarząd spółki zarekomendował akcjonariuszom skup akcji własnych i przeznaczenie na ten cel 4 mln zł.
„Rekomendujemy, by po raz pierwszy w historii dokonać dystrybucji części wypracowanego zysku do akcjonariuszy. Jej skala jest co prawda nieduża, ale mam nadzieję, że rozpocznie ona praktykę systematycznego dzielenia się z akcjonariuszami rosnącą częścią zysku” – wskazał.
Dodał, że spółka aktualnie nie jest w momencie, który pozwala jej dystrybuować większą część zysku do akcjonariuszy.
„Ten moment pewnie nadejdzie, gdy oba studia zaczną zarabiać na siebie i będziemy mieli dwie działające gry free to play, które są dla nas strategicznym celem” – powiedział.
Maciej Białobrzeski
(PAP Biznes), #ARTmcb/ gor/