Grupa VRG przygotowana na IV kw.; w '25 chce zwiększyć przychody i marżę
Grupa VRG ocenia, że jest dobrze przygotowana na kluczowy dla spółki czwarty kwartał. W 2025 roku chce zwiększyć sprzedaż w obu segmentach i poprawić marżę brutto - poinformowali przedstawiciele VRG. Spółka myśli o sprzedaży marki DCG.
"Uważamy, że jesteśmy dobrze przygotowani na czwarty kwartał pod względem produktowym, jakości kolekcji i zatowarowania. Widzimy po październiku i w listopadzie, że kolekcje podobają się klientom" - powiedział na telekonferencji dla inwestorów wiceprezes Michał Zimnicki.
Dodał, że spółka spodziewa się mocnego IV kwartału.
Grupa VRG ma po trzech kwartałach 2024 roku 930,5 mln zł, co oznacza wzrost o 3,5 proc. rdr. EBITDA spadła o 3,7 proc. rdr do 155,9 mln zł, a zysk netto zmniejszył się o 21,7 proc. rdr do 40,6 mln zł.
Wiceprezes poinformował, że wśród celów na 2025 rok jest wzrost sprzedaży w obu segmentach, wzrost marży brutto i kontrola kosztów operacyjnych.
"Chcemy, by nastąpił wzrost sprzedaży w obu segmentach, by rosła marża brutto. Zakładamy dalszą kontrolę kosztów operacyjnych, by rosły nie szybciej niż wzrost przychodów, a tym samym będziemy w stanie poprawić rentowność w segmencie odzieżowym, a zysk operacyjny w segmencie jubilerskim wzrośnie" - powiedział Zimnicki.
Jak poinformował, grupa chce się koncentrować w segmencie odzieżowym na markach Vistula, Bytom, Wólczanka.
"Markę o charakterze butikowym DCG będziemy oferować do sprzedaży" - powiedział wiceprezes.
W prezentacji podano, że na koniec 2024 roku sieć grupy miałaby liczyć 495 salonów, o 18 mniej rdr, o łącznej powierzchni 50,5 tys. m kw. (spadek o 4 proc. rdr). W 2025 roku liczba sklepów ma się nie zmienić rdr, a powierzchnia handlowa miałaby wzrosnąć o 1 proc. do ok. 51 tys. m kw.
W tym roku wydatki inwestycyjne planowane są na ok. 45 mln zł.
(PAP Biznes)
pel/ osz/