Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Virtual Reality Day, czyli konferencja poświęcona wirtualnej rzeczywistości na rynku gier i nie tylko

Udostępnij

Szacowana wartość globalnego rynku VR/AR/MR to około 11 mld USD. Analitycy przewidują, że gry w technologii wirtualnej rzeczywistości będą najszybciej rosnącą gałęzią na rynku gier, a wartość tego sektora w 2025 roku może przekroczyć 42 mld USD.

Zarówno pandemia COVID-19, jak i wprowadzony lockdown zwiększyły zainteresowanie graczy technologią wirtualnej rzeczywistości (VR). Ponadto w ubiegłym roku premierę miały gogle Oculus Quest 2, których sprzedaż tylko w IV kwartale 2020 roku jest szacowana na 500 tys.-1 mln egzemplarzy. Również na polskim rynku kapitałowym pojawia się coraz więcej spółek wyspecjalizowanych w VR, m.in. Carbon Studio, PunkPirates czy Incuvo.

Wirtualna rzeczywistość nie tylko zdominowała rynek gier. Technologie VR wykorzystywane są coraz częściej w ochronie zdrowia, górnictwie, czy też lotnictwie. Rozszerzona rzeczywistość szturmem podbija zastosowania profesjonalne od medycyny po Industry 4.0. Wśród polskich firm tworzących tego typu rozwiązania są m.in.: globalnie działająca spółka Immersion VR, czy Epic VR.

Wszystkich zainteresowanych wirtualną rzeczywistością, jej zastosowaniem oraz dalszą ekspansją zapraszamy na konferencję Virtual Reality Day. Wydarzenie w formie online odbędzie się w środę 7 lipca 2021 roku. Rozpocznie się o godz. 11 i potrwa do godz. 13. Podczas konferencji zaplanowano 2 panele dyskusyjne, w których wezmą udział przedstawiciele spółek z ekspozycją na VR. Wydarzenie poprowadzi Paweł Biedrzycki, redaktor naczelny Strefy Inwestorów.

Organizatorem wydarzenia jest agencja relacji inwestorskich Inner Value, a partnerem konferencji jest portal Strefa Inwestorów. Spotkanie będzie transmitowane na kanale YouTube.

Harmonogram wydarzenia

Virtual Reality Day odbędzie się w środę 7 lipca br. Konferencja rozpocznie się o godz. 11 i potrwa do godz. 13. Podczas wydarzenia są przewidziane dwie sesje Q&A. Prowadzącym będzie Paweł Biedrzycki, redaktor naczelny Strefy Inwestorów.

  • Godz. 11:00 – 12:00 Wirtualna Rzeczywistość w grach – czym się charakteryzuje i wyróżnia od innych segmentów gier

Prelegenci:

  1. Bartosz Rosłoński – CEO Immersion Games
  2. Aleksander Caban – członek zarządu Carbon Studio
  3. Karolina Koszuta – CEO Iron VR
  4. Leszek Krajewski – CEO Punk Pirates
  5. Kamila Kantek – Lead Designer w Actum Games
  6. Radomir Kucharski – Vice President Of Production w Incuvo
  • Godz. 12:00 – 12:20 Sesja Q&A (możliwość zadawania pytań w trakcie trwania panelu)
     
  • Godz. 12:20 – 13:00 VR w przemyśle i nie tylko, czyli o wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości w górnictwie, lotnictwie, szkoleniach, farmaceutyce i... pożarach

Prelegenci:

  1. Piotr Baczyński – CEO Immersion VR
  2. Adrian Łapczyński – CEO Epic VR
  3. Arkadiusz Kwaśny – członek zarządu Games 4Experience
  4. Bartłomiej Przybylak – Dyrektor ds. technologii Holo4Med
  5. Tomasz Hofman - CEO Holo
  • Godz. 13:00 – 13:20 Sesja Q&A (możliwość zadawania pytań w trakcie trwania panelu)

Informacje na temat uczestników Virtual Reality Day

  • EPIC VR

EPIC VR to doświadczony producent oprogramowania VR/AR działający na rynku wirtualnej rzeczywistości od 2013 roku. Spółka tworzy aplikacje VR i AR, filmy 360, 3d VR, rozwiązania szkoleniowe VR czy wspierające sprzedaż i marketing. EPIC VR pracuje aktualnie nad trzema pre-produkcjami gier. W akcjonariacie spółki znajdują się m.in. Arts Alliance oraz PlayWay. Na przełomie 2021/2022 roku EPIC VR planuje debiut na NewConnect.

Adrian Łapczyński: CEO z 7-letnim doświadczeniem w dziedzinie zarządzania projektami informatycznymi, wdrażania innowacyjnych projektów z zakresu wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, autor koncepcji wielu gier szkoleniowych i edukacyjnych VR.

  • Immersion Games

Immersion Games to producent gier VR oraz PC stworzony przez jedno z największych i najbardziej doświadczonych studiów VR na świecie - Immersion. Warszawska grupa Immersion od 2014 opracowuje projekty i produkty w technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości koncentrując się na rynku amerykańskim, współpracując z firmami i instytucjami takimi jak Facebook, HBO, Coca-Cola, rząd USA, Discovery i wieloma innymi. Wychodząc na przeciw szybko rosnącego rynku gier VR, Immersion stworzyło spółkę Immersion Games, która w 2021 roku chce dołączyć do grona spółek publicznych (NewConnect).

Bartosz Rosłoński: CEO Immersion Games, członek zarządu Immersion sp. z o.o. Od 7 lat prowadzi najważniejsze projekty VR i AR oraz nadzoruje produkcje kluczowych gier. Autor gier i aplikacji VR nominowanych do m.in. Emmy Award, Webby Awards, SXSW. Zarządzał realizacją projektów dla m.in. HBO, NASA, Bayer, Coca-Cola i wielu innych.

  • Immersion VR

Immersion VR to wspomniane już doświadczone studio o wysokiej renomie na światowym rynku. Współpracuje z podmiotami, m.in. z: Polski, Stanów Zjednoczonych, Niemiec, Francji, Izraela czy Danii. Od 2018 r. głównym rynkiem ekspansji spółki jest USA. Rozwiązania, w których wykorzystano silniki gier komputerowych, mają zastosowanie w wielu branżach, takich jak edukacja, healthcare, automotive, training, gaming czy sport. Do tej pory Immersion zrealizowało projekty, m.in. dla: rządu USA, Coca-Cola, McDonald’s, HBO, T-Mobile, HTC czy HP, jest także partnerem kluczowych producentów sprzętu VR takich jak Oculus czy HTC Vive.

Immersion VR stworzyło 2 kosmiczne aplikacje, wśród nich jest MISSION TO MARS AR – za to rozwiązanie Immersion VR otrzymało nominację do Webby Awards oraz brązową statuetkę w ADC Awards.

Piotr Baczyński: Założyciel i CEO spółki-matki Immersion, jednej z pierwszych na świecie firm specjalizujących się w rozwiązaniach dla biznesu wykonanych w technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości (VR/AR). Wcześniej pełnił funkcję prezesa spółki Esencja, której jest współzałożycielem. Kilkukrotnie umieszczony w rankingu 50 najbardziej kreatywnych w biznesie, nominowany do nagrody Ambasadora Polskiej Innowacji 2020.

  • Carbon Studio

Carbon Studio jest niezależnym, notowanym na NewConnect producentem gier komputerowych, które są tworzone z myślą o technologii wirtualnej rzeczywistości (VR). Doświadczony zespół zajmuje się tworzeniem gier na każdym ich etapie, zaczynając od projektowania, poprzez produkcję oraz marketing, kończąc na dystrybucji w sklepach cyfrowych. Spółka została założona w lipcu 2015 r. przez osoby posiadające wieloletnie doświadczenie w produkcji i wydawaniu gier komputerowych. Aktualnie spółka pracuje m.in. nad dużą grą osadzoną w popularnym świecie Warhammera – Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Na swoim koncie ma także m.in. autorskie projekty fantasy: The Wizards i The Wizards Dark Times.

Aleksander Caban: członek zarządu Carbon Studio. Z branżą gier komputerowych jest związany od 2010 roku. Pasjonat wirtualnej rzeczywistości. Obecnie w Carbon Studio zajmuje się rozszerzaniem kontaktów biznesowych, oraz wytycza nowe ścieżki rozwoju firmy. Aktywnie uczestniczy w targach i konferencjach branżowych.

  • Iron VR

Iron VR to spółka zależna od notowanego na NewConnect Carbon Studio SA. Studio powstało w celu tworzenia mniejszych gier (na własnych IP) opartych o zaawansowany koncept rozgrywki oraz przenoszenie gier innych producentów do wirtualnej rzeczywistości. Spółka zakłada produkcję kilku gier rocznie. Działalność Iron VR SA jest i będzie finansowana ze środków pochodzących od zewnętrznych partnerów. Jednym z akcjonariuszy spółki jest Carbon Studio SA, które posiada 43,9 % akcji Iron VR SA, a udział w głosach na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy Iron VR SA wynosi 61 % W skład akcjonariatu spółki wchodzi także notowane na NewConnect Movie Games, które posiada 10 % akcji spółki. Iron VR SA planuje zadebiutować na rynku NewConnect w 2021 roku.

Karolina Koszuta: Prezes Iron VR i członek zarządu w Carbon Studio. Współzałożyciel Carbon Studio oraz Publishing Director z ponad sześcioletnim doświadczeniem w branży gier komputerowych. Na co dzień zajmuje się organizacją marketingu oraz planowaniem.

  • PunkPirates

PunkPirates to niezależne studio gamingowe, którego główną działalnością jest produkcja gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości (VR). Spółka samodzielnie nadzoruje produkcję, publikację i marketing autorskich tytułów. W portfolio spółki znajdują się Escape Room VR, Escape Room VR Stories, Escape Room VR Inner Voices oraz DANGER! Escape Lab. Od premiery pierwszego tytułu z serii, gry sprzedały się na platformach VR-owych w liczbie ponad 90 tys. sztuk. PunkPirates to obecnie jedyna spółka notowana na rynku głównym GPW, która daje ekspozycję na produkcję i wydawanie gier VR.

Leszek Krajewski: Prezes Zarządu, doświadczenie zawodowe zdobywał w agencji marketingowej EvilPort Sp. z o.o. specjalizującej się w promocji gier komputerowych. Od 2016 roku zajmuje się produkcją gier na wirtualną rzeczywistość. Założyciel PunkPirates sp. z o.o. Pomysłodawca i współtwórca gier VR m.in. gier Escape Room VR, Escape Room VR: Stories, które są obecnie w portfelu PunkPirates S.A.. Pełni również funkcję Prezesa Zarządu spółki stowarzyszonej RAION Games S.A., specjalizującej się w produkcji gier Nintendo Switch oraz Członka Zarządu spółki stowarzyszonej Games 4Experience S.A. koncentrującej się na produkcji gier wirtualnej rzeczywistości.

  • Incuvo

Incuvo z siedzibą w Katowicach, to notowane na NewConnect studio z wieloletnim doświadczeniem w tworzeniu gier. Spółka powstała w 2012 roku. Większościowym akcjonariuszem studia jest estoński fundusz Blite Fund. Aktualny model biznesowy spółki zakłada portowanie i produkcję gier na urządzenia dedykowane wirtualnej rzeczywistości. Portowanie odbywa się w modelu work for hire lub na własny koszt studia, w zamian za część przyszłych przychodów ze sprzedaży. Incuvo zamierza także produkować własne tytułu VR w oparciu o znane IP. Obecnie studio tworzy VR-ową wersję gry na znanym IP - Green Hell VR.

Radomir Kucharski jest ekspertem z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w branży gier komputerowych, pracował przy takich tytułach jak Medal of Honor: Allied Assault, był współzałożycielem The Farm 51, następnie twórcą i dyrektorem Katowickiego oddziału CI Games. W ostatnich latach założył firmę Spectral Games S.A. gdzie specjalizował się w tworzeniu gier i aplikacji w technologii VR i AR dla największych światowych klientów w tym Mattel (Hotwheels) oraz History Channel (gra oparta na serialu Knightfall – Templariusze).

  • Actum Games

Actum Games jest studiem powstałym w 2020 roku i skupia się wyłącznie na tworzeniu gier przeznaczonych na platformę Oculus Quest oraz Vive Cosmos. Obecnie studio posiada 16 stałych członków zespołu zlokalizowanych w Warszawskim biurze. Do dnia dzisiejszego ukazały się dwa tytuły studia: Pets VR oraz Shoot’in Gallery VR.

Kamila Kantek: jest Lead Designer’em oraz Project Manager’em odpowiedzialnym za cały proces powstawania gier w studiu, nadzorowanie prac w zespole zgodnie z zaplanowanym harmonogramem i budżetem projektu. Zarządzała tworzeniem oraz release’em takich gier jak Pets VR czy Shoot’in Gallery VR na platformy Oculus Quest oraz Vive Port.

  • Holo4Med

Holo4Med to najmłodszy corp-up notowanej na NewConnect grupy kapitałowej TenderHut. Jego rozwój jest niezwykle dynamiczny, bo już w pierwszym roku działalności podpisał ważne kontrakty. Działania Holo4Med skupiają się w obszarze pola operacyjnego oraz telemedycyny. Platforma stworzona przez zespół Holo4Med składa się z czterech modułów: MediXR, MediHELP, MediLIS, MediCR, które mogą funkcjonować oddzielnie oraz w ramach zintegrowanego systemu. Poszczególne moduły umożliwiają konsultację medyczną z wykorzystaniem technologii Mieszanej Rzeczywistości, zdalny monitoring pacjentów w oparciu o mobilne urządzenia diagnostyczne i sztuczną inteligencję oraz zdalny dostęp do danych medycznych zarówno w laboratoriach, jak i u samego lekarza.  Rozwijana przez spółkę platforma telemedyczna – MediSMART integrująca te wszystkie funkcjonalności, może znaleźć zastosowanie w wielu miejscach, poczynając od domów pacjentów, po szpitale, laboratoria i kliniki, zarówno publiczne, jak i prywatne, uniwersytety medyczne czy szpitale wojskowe.

Bartłomiej Przybylak - ewangelista i generalista od 5 lat zaangażowany w propagowanie technologii X-Reality. Autor wielu publikacji dotyczących zastosowania technologii AR/VR/MR w branżach technologicznych, a także uczestnik wielu sympozjów i forów branżowych. CTO i członek zarządu Holo4Med - spółki zajmującej się wdrażaniem technologii XR, zwłaszcza Mixed Reality w branży healthcare. W spółce odpowiedzialny za pion technologiczny oraz procesy R&D.

  • Games 4Experience

Games 4Experience to założone w 2015 roku studio świadczące usługi dla klientów biznesowych w technologii  wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Spółka zrealizowała ponad 150 projektów dla klientów takich, jak: Walmart, IKEA, CISCO, Strabag, Viessman, Pfizer i wielu innych. Zespół składa się z ponad 30 doświadczonych deweloperów i artystów.

Arkadiusz Kwaśny – członek zarządu Games 4Experience to specjalista od oprogramowania z ponad 15-letnim doświadczeniem komercyjnym. Założyciel software house Selleo oraz 4Experience. 

  • HOLO

HOLO to producent urządzeń VR/AR oraz oprogramowania VR/AR działający na rynkach Europy, Azji i Ameryki. Firma zajmuje się nie tylko tworzeniem urządzeń VR/AR, ale również tworzy aplikacje edukacyjne i gry i. Firma  posiada poza siedzibą w Polsce prężnie działający oddział R&D w Chinach – Shenzen, oraz Hong Kongu, co daje jej niesamowite możliwości rozwoju i dostęp do najnowszych technologii. Spółka jest uznanym ekspertem w dziedzinie VR i AR w regionie Greater Bay Area (chińska dolina krzemowa obejmująca Hong Kong, Macau, Shenzhen, Guangzhou i inne metropolie prowincji Guangdong). Od trzech lat prowadzi również szkolenia w zakresie Mixed Reality w Hong Kongu (Arnold Adamczyk jest dyrektorem w zakresie szkoleń VR/AR w Unity Future Optimizer – wiodący dostawca rozwiązań STEM w Hong Kongu). W 2020 r., Spółka wygrała konkurs organizowany przez Akcelerator Brinc, na najlepszy startup. Misją Spółki jest wprowadzenie technologii rozszerzonej rzeczywistości do każdego domu i każdej firmy, aby stworzyć w pełni połączony, inteligentny świat. Dlatego obecnie Spółka tworzy okulary AR z najszerszym FOV, oraz znacznie niższą ceną od urządzeń dostępnych na rynku. Spółka w 2022 roku zamierza zadebiutować na rynku NewConnect.

Tomasz Hofman - CEO, posiada 15-letnie doświadczenie w dziedzinie zarządzania przedsiębiorstwami jak i innowacyjnymi projektami.

Udostępnij