"Widzimy ożywienie w zakresie przewozów kolejowych, sprzedaży paliw. Może to sugerować ożywienie gospodarcze" - relacja z czatu z zarządem Grupy UNIMOT
W piątek, 15 listopada 2024 r. odbył się czat inwestorski z zarządem grupy UNIMOT. Tematem przewodnim spotkania były wyniki spółki za III kwartał 2024 r.
Zapraszamy na czat inwestorski z zarządem Grupy UNIMOT.
Spotkanie rozpocznie się w piątek, 15 listopada 2024 r. o godz. 13:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.
W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.
Witamy na czacie. Zapraszamy do zadawania pytań.
Premia lądowa w 4Q24 pozostaje bez zmian wobec 3Q24, a jest znacząco wyższa niż w 4Q23. W związku z tym oczekujemy znacząco wyższych wyników w segmencie Palie ciekłych w 4Q24 wobec 4Q23.
Dodane przez Gość: Andrzej w odpowiedzi na Dzień dobry, Jak kształtuje…
Strata netto Grupy UNIMOT w 3Q24 wyniosła 20 mln zł i była wyłącznie efektem zapisów księgowych oraz ma charakter niepieniężny. Było to związane głównie z faktem księgowej klasyfikacji wyceny instrumentów zabezpieczających w segmencie bitumen, a nie z działalnością operacyjną tego segmentu. Wyłączając efekt księgowy, o którym mowa powyżej, segment Bitumen wypracował EBITDA skorygowana w wysokości ponad 53 mln zł.
Dodane przez Gość: and w odpowiedzi na Prezes z wyników zadowolony…
Zysk do wyliczania dywidendy będziemy oczyszczać o zdarzenia, księgowe niebiznesowe.
Dodane przez Gość: Krzysztof w odpowiedzi na Od czego liczona jest…
Z perspektywy Grupy UNIMOT widzimy ożywienie w zakresie przewozów kolejowych, sprzedaży paliw. Może to sugerować ożywienie gospodarcze.
Dodane przez Gość: w odpowiedzi na Jak Państwo oceniacie…
Odpowiedzieliśmy na to pytanie wcześniej.
Dodane przez Gość: Krzysztof w odpowiedzi na Skąd wynika taka duża…
Jak Państwo oceniają, kiedy spółka może zacząć regularnie generować 100 mln skorygowanej kwartalnej Ebitdy?
Proszę pamiętać o sezonowości naszego biznesu w niektórych segmentach. Jednak średniorocznie jest to cel, do którego dążymy.
Dodane przez Drizzt w odpowiedzi na Jak Państwo oceniają, kiedy…
Orlen startował z wysokiej bazy r/r, więc spadek wolumenu w ich przypadku jest uzasadniony. My nie obserwujemy obecnie spadków.
Dodane przez Gość: Tomek w odpowiedzi na Orlen w swoich wynikach…
Tak, planujemy lepsze wyniki w segmencie gazu. Jesteśmy zadowoleni z rozwoju Olavion.
Dodane przez Gość: Tomasz w odpowiedzi na Czy Unimot może zwiększyc…
Rozważamy zwiększenie aktywności o import gazu ziemnego.
Dodane przez Gość: Tomek w odpowiedzi na Ministerstwo Przemysłu…
Utrzymujemy politykę dywidendową, min. 30 proc. skonsolidowanego zysku netto.
Dodane przez Gość: Jacek Ki… w odpowiedzi na Co z dywidendą?
Liczymy na mniejszy spadek.
Dodane przez Gość: Konrad w odpowiedzi na W zeszłym roku spadek w…
Jesteśmy pewni, że będzie to przedmiotem negocjacji. Na dzisiaj zakładamy, że ma to neutralny wpływ na nas.
Dodane przez Gość: Tomek w odpowiedzi na Na ile prawdopodobne jest…
Prowadzimy analizę możliwych projektów inwestycyjnych. Liczymy na to, że uda się ulokować tam inwestycje, które wzmocnią działalność na tych terenach.
Dodane przez Gość: Wniklik w odpowiedzi na Czy mają już Państwo pomysły…
Aktywnie obserwujemy rynek i pojawiające się możliwości, ale nasze podejście jest oportunistyczne.
Dodane przez Gość: Karol w odpowiedzi na Czy planujecie jakieś…
Czy moglibyście przy każdych wynikach okresowych podawać kwote od której będzie liczona dywidenda za dany kwartał? Było by to czytelniejsze dla inwestorów, bo nie musieli by czekać do wiosny na informacje od jakiej kwoty będzie liczona dywidenda tylko wiedzieli by to po każdych wynikach kwartalnych. Stopa dywidendy by była ogłaszana jak dotychczas.
Dziękujemy za pytanie i inspirację. Przemyślimy takie podejście.
Dodane przez Gość: Krzysztof w odpowiedzi na Czy moglibyście przy każdych…
Przekroczyliśmy 1000 osób w całej Grupie UNIMOT. Zmiana struktury zatrudnienia jest dostosowywana do potrzeb biznesowych.
Dodane przez Gość: w odpowiedzi na Jak wygląda obecny stan…
Ponad 10 proc.
Dodane przez Gość: w odpowiedzi na O jakim udziale w rynku…
Głównie: Niemcy, USA.
Dodane przez Gość: Tomek w odpowiedzi na Z jakich kierunków Unimot…
Na chwilę obecną nasz gazowiec będzie zaopatrywał terminal w Wilhelmshaven przewożąc towar z portów w rejonie Morza Północnego. Nie przewidujemy na ten moment dostaw do polskich portów, w których prowadzimy działalność bunkrową. Jeśli zawinie do polskich portów, to będzie on zaopatrzony w paliwo przez Grupę UNIMOT.
Dodane przez Gość: w odpowiedzi na Może z punktu widzenia…
Przewidujemy, że w ciągu miesiąca gazowiec może zawinąć do Wilhelmshaven kilkukrotnie. Nie będzie to jedyne źródło dostaw LPG do Grupy Unimot.
Dodane przez Gość: w odpowiedzi na Ile operacji rocznie może…
Odeszliśmy od celu związanego z liczbą stacji. Skupiamy się na jakości stacji i wolumenach sprzedaży.
Dodane przez Gość: Moll w odpowiedzi na Ile aktualnie jest nowych…
Przewidujemy import LPG m.in. ze Skandynawii, USA, portów ARA.
Dodane przez Gość: Moll w odpowiedzi na Gdzie Unimot widzi szansę…
Cieszymy się z wyników stacji AVIA, na które składają się przychody z tytułu sprzedaży paliw i produktów pozapaliwowych.
Dodane przez Gość: Moll w odpowiedzi na Segment stacji paliw bardzo…
Jest to efekt głównie spadku cen.
Dodane przez Gość: Moll w odpowiedzi na Dlaczego przychody z Ukrainy…
Analizujemy rynek i pojawiające się możliwości, ale nasze podejście jest oportunistyczne. Stacje AVIA w Ukrainie działają te, które mieliśmy przed wybuchem wojny.
Dodane przez Gość: Moll w odpowiedzi na Czy jest szansa na jakieś…
Dziękujemy za udział w czacie. Zapraszamy do kontaktu z działem relacji inwestorskich i kolejny czat po wynikach za 2024 r.