Przejdź do treści

udostępnij:

Unimot czat inwestorski
Kategorie

"Jesteśmy zadowoleni z wyników I półrocza 2024, szczególnie patrząc na otoczenie rynkowe" - relacja z czatu z zarządem UNIMOT

Udostępnij

W środę, 18 września 2024 r. odbył się czat inwestorski z zarządem grupy UNIMOT. Tematem przewodnim spotkania były wyniki spółki za I półrocze 2024 r.

W spotkaniu wzięło udział ponad 700 osób, a zarząd odpowiedział na blisko 25 pytań. Zapraszamy do zapoznania się z wprowadzeniem wideo prezesa zarządu, Adama Sikorskiego oraz do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z zarządem Grupy Unimot, na którym porozmawiamy o wynikach spółki za I półrocze 2024 roku. Spotkanie rozpocznie się od wprowadzenia w formie wideo, a następnie zarząd będzie udzielał odpowiedzi na pytania w formie tekstowej.

Spotkanie rozpocznie się w środę, 18 września 2024 r. o godz. 13:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Anonim
Qoqos
Czy podpisanie przez rafinerię Schwedt umowy na dostawę ropy z Kazachstanu będzie miało wpływ na polski rynek?
Obrazek użytkownika Grupa_UNIMOT
UNIMOT
Zapewnienie dostaw dla rafinerii Schwedt jest pozytywne jest dla polskich konsumentów, ponieważ zasila stacje paliw w zachodniej Polsce.
Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
Rafał Irzyński
Czy duży wzrost wolumenowy w 2Q24 w segmencie Bitumen wynika z jakiś one off-ów lub przesunięć "kosztem" 3Q24? Czy wolumeny osiągnięte w 2Q24 są powtarzalne lub mają przestrzeń do wzrostu w 2Q 2025?
Obrazek użytkownika Grupa_UNIMOT
UNIMOT
Nie było one-offów. Sprzedaż jest wynikiem podpisanych kontraktów i naszych działań tradingowych. Przestrzeń do wzrostów pozostaje.
Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
Rafał Irzyński
Jak długo podmioty w branży mogą "wytrzymać" tak niekorzystny poziom marży lądowej? Jakie mogą być negatywne skutki dla innych podmiotów z branży jeśli te poziomy marży lądowej utrzymają się przez kolejne, kilka kwartałów?
Obrazek użytkownika Grupa_UNIMOT
UNIMOT
Jest to wyzwanie. Jednak dla nas jako zdywersyfikowanej Grupy nie jest to "krytyczne". Dla innych operatorów skoncentrowanych na tym segmencie może to być zniechęcające do dalszego działania, szczególnie w zakresie importu paliw - wysokie zaangażowanie finansowe w obowiązkowe rezerwy paliw.
Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
Rafał Irzyński
Z czego wynika duży wzrost zapasów?
Obrazek użytkownika Grupa_UNIMOT
UNIMOT
Dostosowanie poziomu zapasów obowiązkowych do importu z 2023 r.
Obrazek użytkownika Anonim
Eugeniusz
Mam pytania dotyczące rynku LPG:
1.Czy Unimot prowadzi rozmowy na temat zakupu aktywów Novatek Green Energy ?
2. Jeżeli nie, albo jeżeli nie uda się ich kupić przez Unimot, to czy nie obawia się, że potencjalny nabywca (raczej to będzie ktoś spoza głównych importerów polskich i głównych graczy na rynku LPG) nie spowoduje gorszych wyników Unimotu w tym produkcie? Chodzi mi o nowego konkurenta w branży?
Obrazek użytkownika Grupa_UNIMOT
UNIMOT
Nie prowadzimy rozmów. Wprowadzane sankcje, a w konsekwencji zmiana kierunków dostaw - ze wschodu na zachód - powodują, iż nie uważamy ich za atrakcyjne.
Obrazek użytkownika Anonim
Eugeniusz
3. Pdobne pytanie: czy Unimot planuje zakup lub rozbudowę infrastruktury związanej z przeładunkiem LPG ? Inny duży importer Barter SA za niedługo będzie uruchamiać duży terminal w Sławkowe co pokazuje, że będzie chciał umacniać swoją pozycję na polskim rynku.
Obrazek użytkownika Grupa_UNIMOT
UNIMOT
Będziemy wzmacniać naszą infrastrukturę w zakresie LPG.
Obrazek użytkownika Anonim
Eugeniusz
4. Czy Unimot planuje rozpoczęcie (powrót) działalności związanej z napełnianiem butli gazowych?
Obrazek użytkownika Grupa_UNIMOT
UNIMOT
Nie zdradzamy planów w tym zakresie, ale znamy ten biznes dobrze.
Obrazek użytkownika Anonim
Gość
3. Czy spółka Olavion na torach planuje wjechać na tory, wjechać na GPW , kontraktować przewozy, wypożyczać- leasingować lokomotywy, jakie sa plany na torach?
Obrazek użytkownika Grupa_UNIMOT
UNIMOT
Nie mamy planów upublicznienia spółki Olavion.
Obrazek użytkownika Anonim
Gość
4. Czy są juz zakupy inwestycyjne zakonczone , jakie , czy są jeszcze w kilku wersjach inwestycyjnych na etapie jeszcze negocjacji i na jakim etapie.,
Obrazek użytkownika Grupa_UNIMOT
UNIMOT
Rozwijająca się firma musi inwestować cały czas, aby odtwarzać majątek oraz rozwijać swoją działalność.
Obrazek użytkownika Anonim
Gość
5. czy będzie emisja akcji, czy będzie sprzedaż obligacji w zamian za akcje? w 2024 r?
Obrazek użytkownika Grupa_UNIMOT
UNIMOT
Nie planujemy.
Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej
Dzień dobry, Jak Państwo szacują, czy Unimot jest wstanie pokryć swoja produkcją asfaltów zapotrzebowanie rynku w związku z odbudową dróg po powodziach? Czy też będzie konieczny import asfaltów?
Obrazek użytkownika Grupa_UNIMOT
UNIMOT
Prowadzimy bieżący import. W razie wzrostu konsumpcji jesteśmy w stanie go zaspokoić.
Obrazek użytkownika Anonim
Gość
Czy chcecie Państwo systematycznie rozwijać sieć stacji Avii, czy też kupić od razu większą liczbę stacji benzynowych, np. od Circle K?
Obrazek użytkownika Grupa_UNIMOT
UNIMOT
Przyglądamy się wszystkim okazjom rynkowym.
Obrazek użytkownika Anonim
Marek
Czy w związku z powodzią jesteście narażeni na jakieś ryzyka?
Obrazek użytkownika Grupa_UNIMOT
UNIMOT
Żadne z naszych aktywów nie ucierpiało. Wystąpiły lokalne podtopienia w bazie w Czechowicach, ale wewnętrzne służby i straż pożarna sprostały temu zadaniu.
Obrazek użytkownika Anonim
Gość
Dzień dobry,
W przypadku nagłego spadku cen ropy do 60 USD za baryłkę. Co oznacza dla spółki? Czy bierzecie pod uwagę nagły spadek cen ropy na rynku na co wskazuje jej obecny trend.
Obrazek użytkownika Grupa_UNIMOT
UNIMOT
Będzie to dla nas korzystne - nie spekulujemy na cenie, wartość dodana dla nas będzie wynikała ze zmniejszonego zapotrzebowania na finansowanie oraz stałego długoterminowego trendu, który sprzyja zwiększeniu marż dla operatorów w momentach spodku i niskich cen surowców.
Obrazek użytkownika Anonim
Yyy
Co sądzicie o dostawach ropy kazachskiej ( a wiele informacji wskazuje, że rosyjskiej) rurociągiem przyjaźń do rafinerii Schwedt, czy nie jest to handicap dla tego gracza? W stosunku do waszej sytuacji? Czy bierzecie pod uwagę powrót do dostawcy paliw z tej strony, po zakończeniu konfliktu?
Obrazek użytkownika Grupa_UNIMOT
UNIMOT
Nie znamy cen po jakich rafineria Schwedt kupuje ropę z Kazachstanu. Nie wydaje nam się jednak, aby kupowało po cenach poniżej rynkowych. Kazachstan ma inne możliwe kierunki eksportu. Rafineria w Schwedt jest dostawcą paliw do Polski. Udziały Rosneft znajdują się pod operacyjnym zarządzaniem rządu niemieckiego.
Obrazek użytkownika Anonim
Gość
Czy coś się zmieniło w zakresie dostarczania paliwa lotniczego na Lotnisko Kraków-Balice? Na płycie lotniska widać cysterny z logo Orlenu a nie AVIA czy UNIMOT
Obrazek użytkownika Grupa_UNIMOT
UNIMOT
Dostarczamy paliwo na lotnisko w Krakowie. Nasze pojazdy są tam obecne podobnie jak na lotnisku w Pyrzowicach.
Obrazek użytkownika Anonim
Tom
Czy jesteście zadowoleni z wyników ?
Obrazek użytkownika Grupa_UNIMOT
UNIMOT
Biorąc pod uwagę otoczenie rynkowe - tak jesteśmy zadowoleni.
Obrazek użytkownika Anonim
Gość
Czy są już jakieś postępy w zakresie obecności na rynku paliw lotniczych? Poproszę o update sytuacji
Obrazek użytkownika Grupa_UNIMOT
UNIMOT
Jesteśmy obecni na dwóch lotniskach. Będziemy wkrótce na trzecim.
Obrazek użytkownika Anonim
Gość
Czy w związku z oszczędnościami, które Pan prezes zadeklarował (brawo!), można spodziewać się, że część środków pójdzie na wzrost dywidendy?
Obrazek użytkownika Grupa_UNIMOT
UNIMOT
Minimum 30% z zaoszczędzonej kwoty musi pójść na dywidendę, zgodnie z naszą polityką dywidendową.
Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej
W związku z inwestycjami w OZE spółka stara się o środki z UE? Jeśli tak, to o jaką kwotę wnioskuje i na co zostaną przeznaczone środki?
Obrazek użytkownika Grupa_UNIMOT
UNIMOT
Z programu FENIX, ale nie chcemy na tym etapie ujawniać kwoty.
Obrazek użytkownika Anonim
Gość
Czy widać już w tym kwartale wzrost premii lądowej, czy jeszcze trzeba trochę zaczekać, aż zacznie to się normować?
Obrazek użytkownika Grupa_UNIMOT
UNIMOT
Jest cały czas stabilna, ale jesteśmy cierpliwi ... :)
Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej
Czy stan klęski na południu Polski pozwala firmie Unimot wykorzystać zapas obowiązkowy i tym samym zrobić miejsce dla nowych dostaw kupowanych po lepszej cenie?
Obrazek użytkownika Grupa_UNIMOT
UNIMOT
Nie ma potrzeby uwalniania zapasów obowiązkowych.
Obrazek użytkownika Anonim
Qoqos
Orlen uzupełnił zapasy obwiązkowe w ON poprzez zabieg księgowy - czy miało lub ma to jeszcze jakikolwiek wpływ na rynek?
Obrazek użytkownika Grupa_UNIMOT
UNIMOT
Z naszej wiedzy wynika, że Orlen uzupełnił fizycznie zapas obowiązkowy.
Obrazek użytkownika Grupa_UNIMOT
UNIMOT
Dziękujemy za udział i przesłane pytania. Zapraszamy na kolejne wydarzenia inwestorskie.

Udostępnij