9 najlepszych spółek na 2026 rok według DM BOŚ
DM BOŚ widzi indeks WIG na poziomie 125 tys. pkt. na koniec przyszłego roku, a w gronie top picks 2026 broker uwzględnia Grupę AB, Atrem, Digital Network, Dino, Dom Development, LPP, mBank, Neuca oraz VRG.
Dom Maklerski BOŚ stawia przede wszystkim na swoje sprawdzone “konie”, które są w “stajni” brokera jako “walory, które mogą zachowywać się lepiej od rynku” w miesięcznych zestawieniach. W gronie faworytów jest sporo potencjalnych beneficjentów cyfryzacji (Grupa AB, mBank, Digital Network), są murowani faworyci z wyjątkowym equity story (LPP, Dom Development, Dino, Neuca), jest potencjalny wygrany inwestycji w energetykę (Atrem) i mniej oczywisty typ, czyli VRG.
DM BOŚ wskazał dziewięć spółek jako top picks na 2026 rok
Grupa AB na fali
Grupa AB jest zarówno największym dystrybutorem sprzętu IT w Polsce i Czechach, jak i znaczącym graczem na rynku słowackim. Nowe urządzenia IT są potrzebne ze względu na przyspieszoną cyfryzację w różnych obszarach gospodarki, rozwój handlu elektronicznego, chmurę i cyfrowe usługi publiczne lub rozwój sztucznej inteligencji, co skłania wiele firm do inwestowania w nowe rozwiązania IT, aby walczyć z rosnącymi kosztami prowadzenia działalności.
Broker oczekuje, że wyniki spółki będą napędzane realizacją przetargów publicznych, napływem środków z KPO lub oczekiwanym ożywieniem wydatków konsumpcyjnych. Ryzyko to opóźnienia w przetargach.
Kurs akcji Grupa AB
Atrem na energetyce
Atrem ma korzystać na ogromnych wydatkach na sieci przesyłowe planowane przez największe spółki energetyczne oraz operatora sieci przesyłowych. Powinno to pozwolić spółce na znaczące zwiększenie skali biznesu. Przewagi konkurencyjne takie jak niskie wydatki kapitałowe, ujemny kapitał obrotowy netto czy relatywnie niskie koszty stałe powinny pozytywnie wpłynąć na marże.
Atrem szacuje, że w I-III kw. miał 191,9 mln zł przychodów; backlog na koniec IX to 514,5 mln zł
Szansą dla spółki są również biometanownie oraz inwestycje w energetykę niezwiązane bezpośrednio z modernizacją sieci np. elektrownia atomowa, CPK, wiatraki, które również wymuszą nakłady na budowę oraz przebudowę sieci energetycznych. Dodatkowym czynnikiem wsparcia w najbliższych latach będą wydatki na infrastrukturę wojskową.
Kurs akcji Atrem
Digital Network na ekspansji
Digital Network jest liderem rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej (Digital Out Of Home) w Polsce, jednego z najszybciej rosnących segmentów rynku reklamowego na świecie, określając rewolucję cyfrową jako jeden z „mega-trendów” światowej gospodarki, którego fala unosi również krajowy rynek reklamy zewnętrznej.
DM BOŚ rekomenduje "kupuj" Digital Network
Dalszy wzrost spółki opierać się będzie na kilku czynnikach: dalszym wzroście pojemności własnej sieci ekranów, akwizycji lokalizacji premium, systematycznym wzroście cen reklam oraz dalszym wzroście wyprzedaży inventory (czasu reklamowego dostępnego na ekranach). Działalność Digital Network charakteryzuje wysoka rentowność. W ostatnim czasie firma dokonała przejęcia Braughman Group i oczekuje uzyskania jeszcze wyższej rentowności po przejęciu.
Kurs akcji Digital Network
Dino na konsumpcji
Dla Dino broker zakłada utrzymanie w nadchodzących latach przyspieszonego tempa uruchamiania nowych sklepów, oczekuje odbudowy poziomu marż operacyjnych. Emitent ma mocny bilans i zbliża się do pozycji gotówkowej netto. DM BOŚ oczekuje 30% wzrost r/r EPS w 2026 roku.
Kurs akcji Dino Polska
Dino widzi potencjał do poprawy marży brutto (opis)
Dom Development na fundamentach
Nastawienie DM BOŚ do walorów Dom Development jest bardzo pozytywne. Spółka osiąga solidne wyniki finansowe będące dowodem na skuteczną działalność operacyjną, kontrolę kosztów i dyscyplinę cenową. Perspektywy przychodów są dobre biorąc pod uwagę najwyższy kwartalny wolumen sprzedaży i dobrze zaopatrzony bank gruntów.
Kurs akcji Dom Development
Poprawa na rynku kredytów hipotecznych jest również korzystna dla spółki, a jeśli nastąpią dalsze cięcia stóp procentowych, poprawa absorpcji i szybszy obrót powinny również działać na jej korzyść. Dom Development jest obecny w największych polskich miastach (Warszawa, Wrocław, Kraków, Trójmiasto), co pozwala Spółce korzystać na ożywieniu rynku. DD radzi sobie z trudnościami lepiej niż konkurencja i może pochwalić się mocnym poziomem marż, dyscypliną kapitałową i ugruntowaną pozycją na rynku.
LPP na Sinsay
W tym roku zarząd odzieżowego giganta bardziej skoncentrował się na dyscyplinie kosztowej (redukując wydatki na marketing efektywnościowy) i obniżeniu liczby nowych sklepów w mniej rentownych lokalizacjach. Dojrzalsze marki jak Reserved, Mohito, Cropp, House stają się cash cows, co pozwala na ekspansję Sinsay.
Kurs akcji LPP
Grupa LPP otworzyła 2000. salon marki Sinsay
mBank na digitalizacji
W tym roku po raz pierwszy ciężar dawnego portfela kredytów hipotecznych w CHF zelżał i wreszcie uwaga banku zamiast na sądowym teatrze mogła skupić się na kwestii wzrostu, co znalazło swoje odbicie w nowej strategii, która wyraźnie kładzie nacisk na wzrost i podwyższanie rentowności. Uwaga banku skoncentrowała się na skalowaniu modelu opartego na cyfryzacji wykorzystującego sztuczną inteligencję m.in do personalizacji usług, usprawnienia bankowości dla małych i średnich przedsiębiorstw czy pełnej digitalizacji procesu udzielania kredytów hipotecznych.
Kurs akcji mBank
mBank ma strategię do 2030 roku, chce wypłacać dywidendę od zysku za 2026 r.
Strategia Cała naprzód! wyznacza ambitne cele na 2030 rok, takie jak przekroczenie 10% udziału w rynku w kluczowych segmentach czy ROTE powyżej 22% oraz osiągnięcie ponad 6 mld zł zysku netto do końca dekady. Wypłata dywidendy również jest w planach – strategia przewiduje jej wznowienie z zysków za rok 2026. Te kamienie milowe oraz model oparty na cyfryzacji redefiniują mBank jako wysokowydajną, skalowalną platformę finansową.
Neuca na zdrowiu
Broker pozostaje optymistyczny co do odbicia w portfelu zamówień i potencjalnej nowej akwizycji. Ponadto ostatnia fala optymizmu wśród klinicznych organizacji CRO sugeruje strukturalną poprawę warunków dla tego segmentu w przyszłości.
Kurs akcji Neuca
VRG na Lilou
Spółka koncentrowała się na restrukturyzacji segmentu odzieżowego, którego wyniki finansowe wyraźnie się poprawiły po zamknięciu nierentownych sklepów, polepszeniu jakości kolekcji i efektywniejszym zarządzaniu towarami. Strategia segmentu jubilerskiego jest zorientowana na wzrost i planowane jest zwiększenie powierzchni sprzedaży o nowe sklepy.
Kurs akcji VRG
VRG chce w '25 poprawić rentowność w seg. odzieżowym oraz EBIT w seg. jubilerskim
Grupa ma kilka sklepów na Węgrzech, a uruchomienie kolejnych powinno sprzyjać rozwodnieniu trwałych kosztów związanych z ekspansją rynkową i wesprzeć wyniki finansowe grupy, zwłaszcza w lepszych sezonowo kwartałach. Przejęcie Lilou jest ważnym posunięciem strategicznym; może poszerzyć ofertę w niższym segmencie rynku i przyciągnąć młodszych klientów.
