Artifex Mundi S.A. | StrefaInwestorow.pl

Artifex Mundi S.A.

Karty podstawowe

8.70
-0.02
-0.23%
09:00
Poprzednia wartość: 
8.72
Otwarcie: 
8.70
Wolumen: 
250
Zasięg dzienny: 
8.70
 - 
8.70
Obrót: 
2.18 tys.

Artifex Mundi S.A. jest producentem, współproducentem oraz wydawcą gier na najważniejsze platformy m.in. Android, iOS, Windows Phone, PC, Mac, Linux, Xbox One oraz PlayStation 4. Model biznesowy Spółka opiera się obecnie na dwóch filarach: segmencie gier premium, który obejmuje produkcję gier monetyzowanych w modelu try-before-you-buy oraz działalność wydawniczą i inwestycyjną w zakresie gier monetyzowanych w modelu try-before-you-buy; segmencie gier free-to-play, który obejmuje produkcję i wydawanie gier monetyzowanych w modelu free-to-play. Spółka specjalizuje się w grach casualowowych typu HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure), które stanowią połączenie gier logicznych i przygodowych. Dotychczas wydane gry Spółka monetyzował wyłącznie w modelu try-before-you-buy, czyli "spróbuj zanim kupisz", zgodnie z którym gracz ma możliwość przetestowania części gry za darmo zanim podejmie decyzję o zakupie pełnej wersji. Od 2016 r. Spółka rozpoczęła monetyzację gier także w modelu free-to-play, który stanowi obecnie dominujący model dystrybucji i monetyzacji na rynku gier mobilnych. Na Datę Prospektu w sprzedaży Spółki znajduje się ponad 40 gier, które zlokalizowane zostały na kilkanaście języków (w tym japoński, chiński i koreański). Duża liczba gier w portfolio Spółki wydawanych na wielu platformach dystrybucyjnych pozwala na dywersyfikację ryzyka i tym samym uniezależnienie wyników finansowych Spółki od sukcesu pojedynczego tytułu lub pojedynczej platformy. Corocznie, portfolio Spółki powiększa się od kilku do kilkunastu gier. Sprzedaż produktów Spółki skupia się głównie na rynkach zagranicznych. Do najważniejszych rynków z punktu widzenia Grupy należą Stany Zjednoczone, Francja, Niemcy, Wielka Brytania oraz Chiny. Istotnymi rynkami, na których sprzedaż systematycznie rośnie, są Rosja i Brazylia. Polska w tym zestawieniu plasuje się w pierwszej piętnastce największych rynków sprzedażowych Spółki.