Kino Polska z rekordowymi wynikami. Spółka przedstawia plany na 2025 r.
Grupa Kino Polska zakończyła 2024 rok rekordowymi wynikami finansowymi, notując wzrost przychodów, zysku netto i rentowności. Spółka skorzystała na dobrej koniunkturze na rynku reklamy, która utrzymuje się również na początku 2025 roku. W nadchodzących miesiącach planuje inwestować w oryginalne produkcje i rozwój istniejących kanałów, a celem strategicznym jest utrzymanie udziału w rynku oglądalności na poziomie 2,5–3%.
Spółka zakończyła 2024 rok z rekordowymi wynikami finansowymi. Osiągnęła przychody w wysokości 315,5 mln zł, co oznacza wzrost o 7,2% rok do roku. Zysk netto wzrósł o 28,6% i wyniósł 66,7 mln zł, a wynik EBITDA sięgnął 150,4 mln zł, (+21,2%). Rentowność netto osiągnęła poziom 21,1% wobec 17,6% w 2023 r.
„Wyniki 2024 roku odzwierciedlają zarówno dynamiczny wzrost przychodów Grupy Kino Polska, jak i efektywność operacyjną naszych segmentów biznesowych. Szczególnie cieszy nas fakt, że wszystkie segmenty osiągnęły rentowność” – podkreśla Katarzyna Woźnicka, CFO Grupy Kino Polska.
Na poprawę wyników w znacznym stopniu wpłynęły przychody reklamowe – zwłaszcza na kanale Stopklatka, gdzie wzrosły one o 15,5 mln zł, czyli o 35,2% r/r. Wzrosty odnotowano również na kanałach FilmBox (+30,9% r/r), Zoom TV (+21,3% r/r) oraz Kino Polska (+13,9% r/r).
„W działalności opartej o sprzedaż reklam, odnotowaliśmy istotny wzrost przychodów w Polsce, napędzany zarówno zwiększoną oglądalnością, jak i wyższymi cenami sprzedaży reklam” – wyjaśnia Woźnicka.
„Dynamiczne wzrosty przychodów reklamowych pozwoliły skompensować spadki przychodów
ze sprzedaży praw licencyjnych (dotyczy rynku polskiego oraz wynika również z mniejszej skali odsprzedaży praw licencyjnych do spółki powiązanej spoza Grupy)” – dodaje.
Wyniki finansowe Grupy Kino Polska za 2024 rok – czat z członkinią zarządu i CFO Grupy
Rynek reklamy w 2024 i 2025 r.
Rynek reklamy w 2024 roku okazał się znacznie silniejszy, niż pierwotnie zakładano. Według danych Publicis, nakłady na reklamę telewizyjną wzrosły o 5,9% r/r, osiągając wartość 4,96 mld zł. Wzrostowi temu towarzyszył również wzrost GRP o 2,8%, co przełożyło się na większą liczbę widzów przed telewizorami i wyższe wpływy reklamowe dla nadawców.
„Widzowie śledzili m.in. istotne wydarzenia sportowe oraz informacje dotyczące powodzi w południowej Polsce. To zwiększone zapotrzebowanie na informacje nadawane w telewizji stworzyło dla nas szansę na dotarcie do szerszego grona odbiorców, czemu sprzyjała nasza atrakcyjna oferta programowa – m.in. filmy emitowane późnym wieczorem czy ramówka weekendowa, obejmująca popularne filmy i programy rozrywkowe” – mówi Katarzyna Woźnicka, CFO Grupy Kino Polska.
Początek 2025 roku przynosi kontynuację umiarkowanie pozytywnych trendów.
„Widzimy utrzymanie umiarkowanie pozytywnego trendu z 2024 r. w pierwszych miesiącach tego roku” – zaznacza Woźnicka.
W styczniu i lutym br. Kino Polska miała pełne obłożenie slotów reklamowych, a chwilowe osłabienie w marcu wynikało z przesunięcia kampanii reklamowych na kwiecień ze względu na późniejszy termin Wielkanocy.
Jednak możliwość wzrostu cen jest ograniczona.
„Ceny na rynku podlegają zmianom, wraz ze zmieniającym się rynkiem, jego wzrostem i ewentualną inflacją” – podkreśla CFO.
Kurs akcji Kino Polska
Plany na 2025 r.
W 2025 roku Grupa Kino Polska planuje dalszy rozwój swojej oferty programowej. Będzie koncentrować się przede wszystkim na oryginalnych produkcjach i rozbudowie istniejących kanałów.
„Rok 2025 r. będzie dla nas przełomowy pod kątem liczby nowych produkcji. Zaczynając od tych zupełnie nowych – w 2025 r. planujemy dwie produkcje dla kanałów Zoom TV i Stopklatka, jednak obecnie jest za wcześnie by mówić o szczegółach” zapowiada Woźnicka
Na 2025 r. zaplanowano dwie nowe produkcje dla kanałów Zoom TV i Stopklatka, a oprócz tego kontynuowane będą formaty znane i lubiane przez widzów – m.in. „Zabójcze potrawy”, „To leci w sieci” oraz cykle kabaretowe.
Główne inwestycje Grupy Kino Polska będą dotyczyć wzmocnienia biblioteki programowej oraz zwiększenia zasięgu istniejących kanałów – zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych.
„Staramy się w jak najlepszym stopniu zagospodarować potencjał istniejących już kanałów” – podkreśla Woźnicka.
„mamy w planach sukcesywne poszerzanie naszych zasięgów reklamowych” – dodaje.
W praktyce oznacza to zwiększanie obecności na platformach cyfrowych i kablowych, zarówno dzięki obowiązującym umowom, jak i potencjalnym nowym partnerstwom.
Strategicznym celem Grupy Kino Polska na 2025 rok jest utrzymanie udziałów rynkowych oglądalności kanałów na poziomie 2,5–3%. Spółka zamierza to osiągnąć poprzez inwestycje w treści, które lepiej odpowiadają na potrzeby widzów i trendy konsumpcji treści – także z wykorzystaniem efektów pomiaru OOH+2. Jednocześnie zarząd widzi szansę we „wzroście rynku reklamy i zwiększaniu sprzedaży z reklam na naszych kanałach”.
PCC Rokita kontynuuje inwestycje i wskazuje na czynniki wzrostu w 2025 r.